Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Brakkie

Recht Op Zelfverdediging

Recommended Posts

http://frontpage.fok.nl/nieuws/83895

 

Het onderwerp van zelfverdediging is weer eens in opspraak. Sommige partijen willen volledig recht op zelfverdediging anderen zijn bang voor mensen die eigen rechter gaan spelen. Wat vinden jullie?

 

 

Persoonlijk ben ik daar heel simpel in, als iemand mij kwaad wil doen dan mogen ze maar beter goed voorbereid komen. Het is toch compleet krankzinnig dat als iemand met een knuppel of een mes op je afstapt dat je in feite niks mag behalve wegrennen en wachten op de politie (als ze zich niet liever bezig houden met nutteloz boetes uitschrijven...)

 

Iedereen moet het recht op zelfverdediging hebben maar er moet wel een strakke lijn komen tussen zelfverdediging en wraak. Als iemand je neerknuppelt moet je niet vervolgens de dag erna langsgaan om z'n schedel in te tikken. Als iemand met een knuppel op je afstapt en je zorgt ervoor dat die persoon uitgeschakeld wordt en jou geen kwaad meer kan doen moet dat kunnen. Dan komt natuurlijk wel weer de actie = reactie in het spel. Als iedereen hier een mes bij zich gaat dragen kan je erop wachten dat alle criminelen een pistool op zak gaan dragen. Mes tegen een pistool is toch behoorlijk lastig. Hoe ver willen we gaan?

 

Ik ben zelf aantal jaar terug aangevallen door een groep dronken duitsers waarvan er 1 een afgebroken bierfles op me nek zette, tja... Hierna ben ik dus altijd een mes bij me gaan dragen en thuis trainen met zo snel mogelijk trekken. Doel is om onder de seconde klaar te staan. Of het van de wet nou mag of niet daar trek ik me persoonlijk weinig van aan. Als je moet wachten op de politie is het vaak al te laat.

 

Paul Wellard zei ooit "Real life street fights rarely last longer than 20 seconds". Dit is in de meeste gevallen ook waarheid. Tijdens een aanval is het pakken en wegwezen "Strike fierce and fast". In 20 seconden zie ik geen politie opdraven laat staan dat je de tijd hebt om uberhaupt de politie te bellen....

 

 

Voor mij geld dus, recht van zelfverdediging? JA! Iedereen moet het recht hebben om zijn en het leven van omstanders te kunnen beschermen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja ik vindt die vrees niet geheel onterecht. vooral als je grote groepen dronken mensen in uitgaan gelegenheden dat recht hebben dat dat helpt vast. persoon x slaat persoon y, persoon y steek persoon x neer omdat die binnen 1 sec z'n mes klaar heeft. de vrienden van persoon x trekken allemaal hun mes( het is tenslotte zelfverdedeging) en beginnen met z'n allen persoon y neer te steken.

 

waar ligt de grens? ik kan me goed voorstellen dat je een mes bent gaan dragen na dat incident. maar denk je dat het er beter van wordt als iedereen een mes gaat dragen voor eigenverdedeginng ik heb e daar weinig vertrouwen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me dochtertje van 6 gaat dit jaar op Kungfu, niet omdat ik vind dat ze iedereen moet neer maaien, maar omdat ik vind dat ze zich moet kunne verdedigen tegen vanalles nogwat wat deze maatschappij er heeft uitgebroed de laatste 25 jaar...een gil, wegrennen, op hulp rekenen, zit er niet meer in tegenwoordig, dus vandaar ik helemaal voor zefverdedeging ben.

 

Wapens zoals messen enzo in sportwinkels, ben 100% tegen,,,dat geeft mensen zonder brein de eenvoudige mogelijkheid te kunne vechten of erger nog moorden, en omdat er in nederland heeel veeel shit for brains rondlopen ben ik 100% tegenstander van wapens tekoop aan bieden in winkels..

 

Om een alternatief voor bijv, een mes ofzow te vinden heb je zeker 5 braincels nodig en dat zijn mischien net genoeg braincels om je ook weer laten realiseren dat geweld niets oplost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook voor zelfverdediging de wet blijkbaar niet,

was een poos terug met wat vrienden naar de kroeg geweest we lopen richting huis komt er een man de hele tijd schelden enz ineens krijg ik een klap op mn achterhoofd dus ik draai om sla terug, raakte hem blijkbaar goed want hij ging knockout moest een paar weken terug voorkomen daarvoor kreeg 8 weken celstraf te horen . het was volgens hun geen zelf verdediging ik had weg kunnen rennen :lol: dat is wel het laatste wat ik ooit zou doen als ik een klap krijg :lol:

greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Me dochtertje van 6 gaat dit jaar op Kungfu, niet omdat ik vind dat ze iedereen moet neer maaien, maar omdat ik vind dat ze zich moet kunne verdedigen tegen vanalles nogwat wat deze maatschappij er heeft uitgebroed de laatste 25 jaar...een gil, wegrennen, op hulp rekenen, zit er niet meer in tegenwoordig, dus vandaar ik helemaal voor zefverdedeging ben.

 

Wapens zoals messen enzo in sportwinkels, ben 100% tegen,,,dat geeft mensen zonder brein de eenvoudige mogelijkheid te kunne vechten of erger nog moorden, en omdat er in nederland heeel veeel shit for brains rondlopen ben ik 100% tegenstander van wapens tekoop aan bieden in winkels..

 

Om een alternatief voor bijv, een mes ofzow te vinden heb je zeker 5 braincels nodig en dat zijn mischien net genoeg braincels om je ook weer laten realiseren dat geweld niets oplost.

 

ja goeie zaak er open en hoop maloten rond in NL. maar ja ik vraag me iid nog steeds af welke debiel snapt nou niet dat geweld nooit zin heeft. tenzij het gericht is tegen je schoonmoeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...