Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Escaper

Montage Plan Anti-detectiefolie

Recommended Posts

Beste Mensen,

 

Even hier mijn plan voor de bevestiging van anti-detectie folie in mijn hok graag jullie commentaar hierop!

 

Het gaat om een hok van 2,70x2,50. Ik wou de muren, plafond en vloer bekleden met anti-detectiefolie. In deze ruimte wou ik een houten frame bouwen met een afstand van 10cm van de muur. Op dit frame span ik de zwart-wit folie, en zo maak ik 10cm "luchtruimte" tussen de anti-detectiefolie en de zwart-witfolie. Dit moet naar mijn inziens goed werken?

 

Bedankt voor jullie reactie's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt als een grondig overdacht plan..

 

Hoe ga je je luchtafvoer regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de antidetectie vrij van de muur spannen. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detectiefolie is bedoelt om Stralings warmte te stoppen bv. je kweekt op zolder en gebruikt Anti-dectectie folie tussen het dak en je kweekruimte.

De lampen veroorzaken Stralings warmte (warmte die tot uiting komt wanneer het ergens opkomt) in dit geval het Anti-detectie folie ipv. het dak. Het Antie-dectie folie weerkaatst een deel van de Straling door de reflecterende eigenschap de rest word omgezet in warmte maar die kan nergens heen want de dectiefolie is 'zwevend' aangebracht behalve naar de lucht tussen het dectiefolie en het dak. Lucht heeft een isolerende werking en als het opwarmt gaat de warme lucht circuleren(natuurlijke circulatie warme lucht stijgt op koude lucht daalt) en in die fase koelt de warmte af tot de omgevings temperatuur met een kleine verhoging die niet op zal vallen voor de infrarood camera's van de blauwepetten

 

en wat betreft het isoleren van de vloer,, denk niet dat het zin heeft want als ze controleren doen ze dat met een helicopter en kijke ze alleen van boven af. scheelt tog weer 6.75 vierkantemeter het is duurspul namelijk

 

cusses B)

 

HasjRat

Edited by HasjRat

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

ff een vraagje over die antidetectiefolie.

folie van growshop of dekentjes uit ehbo doos?

ik ben bezig met het verzamelen van onderkoelingsdekentjes.

naar mijn inziens beter omdat dit levens moet redden?

is 1 laag voldoende of meerdere lagen beter?

 

gr Swilly ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben bezig met het verzamelen van onderkoelingsdekentjes.

naar mijn inziens beter omdat dit levens moet redden?

gewoon zorgen dat het niet kouder als 24gr. in je hok wordt,

dan hebben je planten geen onderkoelingsdekentjes nodig.

Geen Dance-Valley taferelen in je hokkie toch?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraagje he

en als je alles in je slaapkamer plaats? dan heb je tog nog zolder en de andere kamers om heen als een soort van themperatuur die de po po's meten???

dus hoef dan geen ruimte tussen de muur te hebben

 

 

die po po's hebben voortaan andere scanners om dan men de bene wagen te scannen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals het er hier uitziet....

zolderruimte:

over de lengte van de zolder heb ik 10 cm onder iedere balk een lange balk gemaakt tussen de 2 muren

in mijn geval balkjes van 4,5 meter lang

het enige punt waar ze vast zitten is aan de 2 muren dus

dat gaf mij de mogelijkheid om de folie over de hele lengte van de zolder op te hangen zonder dat er gaten in de folie gemaakt hoeft te worden.

wel heb ik 5 lange stroken naast elkaar aan elkaar moeten plakken zodat het dak dus v0or 99% is afgeschermd.

over de breedte heb ik, nadat ik het bloeihok in elkaar had gezet, over de bloeikast heen en ook weer Òver balkjes heen folie gehangen.

het enige 'nadeel' in mijn geval is dat ik de folie steeds aan 1 kant moet oprollen om bij de deur van de kast te kunnen maar dat kleine nadeel neem ik op de koop toe ;)

de afgezogen lucht word gewoon via 'n pijp op het dak naar buiten geblazen

niet schrikken want de lucht die word uitgeblazen is niet warmer dan de lucht tussen dak en folie door de 8 meter lange weg die de afgezogen lucht moet afleggen nadat hij de afzuiger verlaat :D

 

dit gerommel kost wel ff tijd natuurlijk maar als het eenmaal klaar is heb je er alleen maar plezier van

mocht er onverwacht iets tussenkomen waardoor bv. verwarmingsmonteur op zolder moet zijn kan de folie snel opgerold worden en kan tijdelijk aan de kant worden gelegd tot de kust weer vrij is(A).

 

in mijn geval zit de meeste tijd in het verplaatsen van de planten :lol:

 

misschien is dit ook bij anderen mogelijk

maar het kost natuurlijk ff tijd :lol:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...