Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cyberskunk

Depressief ???

Recommended Posts

Ze zeggen dat ik DEPRESSIEF ben

en ik snap dat ze dat denken

want zij zien alle ellende niet...

willen er geen aandacht aan schenken.

 

Ze zeggen dat ik NEGATIEF doe

en snappen niet WAAROM ik zo denk

NOU ... omdat ik al die ellende WEL ZIE

en er WEL AANDACHT AAN SCHENK !!!

 

Dus dokter ... kom ... zeg nu eens eerlijk

eigenlijk ben ik toch NIET DEPRESSIEF ???

maar een SUKKEL,een LOSER een WATJE...

veeels te SOFT, te ZACHTAARDIG ... te LIEF.

 

Ach dokter ... geef ook maar geen antwoord

want u hoeft mijn shit niet te beamen

ik ben best wel trots op hoe ik denk en ben

en zal me daar dus NOOIT VOOR SCHAMEN !!!

 

Dus...

 

Laat mij nou gewoon mijn ding maar doen

beschrijven hoe ik het voel en het zie

en noem "het" zoals u "het" wil noemen

maar een DEPRESSIE ???

 

NEE...

 

DAT HEB IK NIE !!!

 

>CS< (a.k.a. Rob S. van Emotionele Zaken enz.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed verzonne en erg toepasselijk, je brengt aardig over hoe veel depresieve mensen zich voelen, zelf heb ik een tijdje geleden ook een heleboel rijmpjes/gedichten/boeken/enz geschreven die waren echter meestal wat minder "vriendelijk" naar de buitenwereld als je begrijpt wat ik bedoel.

Oh eneh als je gaat blowen, ontspan, even concentrere op een kalmerend muziekje om te ontstressen, en laat je de volgende dag niet teveel opfokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verzonnen is het niet beste circusaap van me

toepasselijk ... daar kan ik niet over oordelen.

ik moet je trouwens wel ff verbeteren hoor:

je brengt aardig over hoe veel depresieve mensen zich voelen

Ik ben er echt van overtuigd dat je zo voelen dus NIET per se betekend

dat je depressief bent... het zegt alleen iets over dat jij wat meer gevoel hebt als anderen

en misschien een beetje "verdrietig en/of boos" word van al die ongevoelige

HARDE,BLOEDDORSTIGE en GEMENE mensen om je heen.

De vraag is hoe je er mee omgaat.

 

Think about it ... klinkt best logisch toch ???

 

Dat rijmen dat heb/doe ik al sinds ik kan praten trouwens

en sinds ik ook een beetje goed kon denken vind ik zelfs

soms zelf een rijmpje echt interresant :P

anderen vonden mijn "vrijstijltjes" en "pennestreken" altijd al erg diepzinnig :wave:

 

Mijn "rijmpjes" e.d. waren/zijn over het algemeen ook niet zo aardig hoor :smoke

maar de toon van de tekst moet natuurlijk wel goed aankomen bij de beoogde doelgroep

wat, naar ik mag aannemen omdat u ook een "penneman" bent,

ook bij u wel bekend zal zijn ;)

 

En dat blowtje met dat rustige muzakjuh ...

helemaal goed idd ... lekker met een sticky in je smoel een beetje op je gitaar pingelen

of ff lekker een paar spacey sampeltjes loopen doet een mens goed :wOOt

(net als een :P natuurlijk.)

 

en als je dat niet kan ... naar iemand luisteren die het wel kan .

its a simple me say :blink:

n me say :

 

Laterzzz.

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak punt !!

 

Waarom word iemand die wel alle ellende in de wereld ziet gelijk bestempeld als depressief ?

 

Met andere woorden, men mag in de maatschappij niet al te negatief overkomen want anders verpest men de positieve zin van anderen ?

 

Ik dacht toch altijd dat het leven beiden is...het 1 is er niet zonder het ander...dus iemand die zich nooit depressief heeft gevoeld, weet ook niet wat het is om zich positief/opgewekt te voelen...en andersom natuurlijk ook.

 

Ook raar dat de media alleen maar negatieve items laat zien ( ok ok, weer TE negatief, de kanaalvlo is teruggekeerd in midden Oppieperen en doet het redelijk goed) alle ellende van de wereld word over je heen gestrooid...maar je mag niet TE negatief zijn....

 

Er is er maar 1 die rijker word van al die depressieve mensen...het had iets met pillen te maken... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je niet per se depressief bent als je zo denkt is mischien wel waar, maar andersom geredeneerd komen dat soort gedachten wel vaak voor bij mensen die depressief zijn. Dat komt vaak ook omdat het niet bij die ene gedachten blijft, een hele rij aan gedachten volgt nog daarna.

Je vraagt je dan af, is iedereen nou echt zo blind ? zo harteloos ? Ben ik nu de enige die alle ellende ziet en dit zichzelf gedeeltelijk aan rekent en zich dood ergert aan mensen die dat niet doen maar toch zeggen dat ze het wel doen ?

Uit die gedachten volgt dan weer de conclusie dat nagenoeg iedereen een hypocriete egoistische scheinheilige teringlijer is. En dat heeft weer tot gevolg dat je anders tegen mensen aan gaat kijken en je nog aan veel meer dingen kan twijfelen.

enzovoorts enzovoorts enzovoorts...

 

De depresie zit hem volgens mij vaak meer in hoe je met die gedachten omgaat, laat je jezelf er door leiden, hoever ga je door in die redeneringen en wat voor conclusies/gevolgen trek je uit die gedachten.

Afhankelijk van die factoren kan het moeilijker en moeilijker worden totdat de stress je opvreet en concentratie zo goed als onmogelijk wordt als dat eenmaal gebeurt is het heel moeilijk om er zelf nog uit te komen.

Ik zelf dacht heel lang dat depressie eigenlijk niet een aandoening is in de zin van een lichamelijk defect of geestelijke ziekte, maar gewoon een realistisch denk patroon waarbij je de waarheid ziet zoals het echt is en er naar handelt. En dat denk ik nog steeds hoewel er nogal wat haken en ogen aanzitten waardoor je dat mischien niet helemaal kan zeggen, dat is iets te simpel, en voor erg depresieve mensen is het al helemaal onmogelijk dit voor zich zelf compleet te analyseren. Dat maakt het ook zo moeilijk.

 

En wat betreft het schrijven, vind ik ook erg interessant het geeft een gevoel van voldoening om iets op precies de "juiste" manier te verwoorden, en hoe de tekst over zal komen houd ik ook altijd in gedachten sterker nog daar draait het eigenlijk voor een groot deel om, ik genoot er vooral van om schokerende teksten te schrijven die blijven goed hangen bij de lezer wat weer dwingt tot nadenken.

Een goede bezigheid die zowel frustratie als voldoening kan geven, keep it up zou ik zeggen :smoke

En gitaar pingelen en spacey muziekjes ben ik ook fan van, heerlijk dat wegdrijven :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...