Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
anno

Witte Stipjes Op Blad

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb net 5 nieuwe plantjes, maar ze hebben nu al een probleempje. Er zitten allemaal witte stipjes op het blad. Volgens mij is het geen meeldauw en ik kon op het forum en internet verder ook niets vinden waarvan ik dacht dat dat het zou kunnen zijn. Ik had hetzelfde probleem bij mijn andere plantjes, die bij dezelfde growshop wegkomen.

Er is verder met de plantjes niets bijzonders gebeurt wat gevolgen op ze zou kunnen.

Ik vraag me af of iemand van jullie mij kan vertellen wat het probleem is..?

 

gallery_8746_3623_20943.jpg

 

 

gallery_8746_3623_47497.jpg

 

 

Soortje: Power Plant

Stek of Zaaiing: Stekje

Aantal weken oud: 1

Meet je de pH: ja, van het water

Zo ja wat is de pH: 6.0-6.2

EC: --

Veel water gegeven of weinig: tijdens het potten door gespoelt, daarna ietsje minder dan nodig volgens het kweekschema hier (zit nog genoeg in de potten).

Andere bijzonderheden: --

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. :smoke

net nieuwe planten, net nieuwe kast, dacht dat het niet kon, heb ze dan denk ik van mijn growshop mee gekregen en ga daar dus niet meer heen.

Maar goed, er zitten aardig wat zwarte stipjes (0.1 mm - 1.5 mm) op de onderkant, ik dacht dat het nog wat modder was van het overpotten, maar na hele goede inspectie zag ik er een paar bewegen. Ik zie echter nergens op de bovenkant beestjes lopen. Ik heb tot nu toe op 2 plantjes een minuscuul webje (beter een paar draadjes te noemen) kunnen ontdekken bij de overgang van stengel naar blad.

Wat kan ik doen om van die krengen af te komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer stekken meteen dompelen in V, Ecolizer of in een ander beest dodend spul voordat je ze gaat potten.

 

Nu zou je ze ook nog kunnen dompelen (alleen de plant, niet je aarde), maar zorg wel dat je hok goed schoon is.

 

en straks over een weekje of 2 preventief roofwantsen uitzetten.

 

Ligt niet aan de GS die beestjes, maar aan je stekkenboer. Gewoon preventief dompelen, goede stekkenboer of niet.

 

Suc6 en sterkte

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn roofwantsen? is dat een soort roofmijt?

Dat Ecolizer zal ik volgende keer dan zeker gebruiken!

Bij die GS hebben mijn plantjes tot nu toe ook elke keer / heel vaak het mozaik virus gehad.

Komt mijn beschrijving trouwens overeen met zwarte bladluis?

In dat geval bespuit ik ze liever met water + groene zeep + nicotinedinges + evt een beetje spiritus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...