Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kroppa

Vraag Ivm Luchtcirculatie, Graag Uw Advies, Raad

Recommended Posts

hallo medekwekers. Kan mij iemand tips geven aangaande mijn afzuiging. Zoals je ziet is staat hij tussen mijn potten.

afzuiging is niet echt sterk omdat er nogal wat bochten zijn. en door gebrek aan Y-splitsing, wordt er in de box gesplits. daardoor al redelijk wat geremd .aan de andere kant van de kamer komt de verse lucht actief binnen

bovenaan het bloeihokje met rvk fan. Opgewarmd door voorgroeihokje. suggesties?? ik weet dat de meesten hun luchtcirculatie boven uit en onder erin gaat, maar ik zie toch al redelijk wat groen. Staan nu eind eerste week bloei. 8 orange bud in scrog. Takken zeer breekbaar tijdens scroggen. straks nog een uurtje aanbinden. Lamp 400W op 40cm van bovenste groen. Contstant venilator op de lamp. gebruik 1 maal per 2week BAC zhizodinges (met wortelstimulater) en bloeivoeding van plagron. Dit alles met een PH van 8.4 (volgens meetstrips die ze gebruiken voor visvijvers.) Zou het niet beter zijn om over te schakelen op regenwater?

fotos zijn te bekijken in mijn gallerij. Alle tips zijn welkom, thanks.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

poeh.. waar te beginnen..

 

1. er staan alleen twee foto's van een klok in je album. klik rechtsboven op help en leer hoe je foto's in je topic plaatst

2. je afzuiging staat tussen je potten? eh?

3. je weet dat iedereen het bijna anders doet maar omdat je toch wat groen ziet is het goed?

4. pH 8,4 :lol: Wat is de pH van je medium?

 

Zonder fatsoenlijke foto's en een wat betere beschrijving komen we hiet echt niet uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry whazzup, stonden wat persoonlijke details op fotos en heb er nieuwe moeten maken. foto's staan sinds deze nacht nog gepost in mijn fotoalbum. Graag wat nuttige tips. Zal nog proberen een plannekke te maken van hok. Thanks anyway. Denk niet ik dat het medium kan meten visvijveranalysestrookjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

concreet, wat is je vraag?

Hoe is je opzet, hoeveel kuub afzuiging en inblaas. Heb in je album gekeken maar kan er weinig van maken. Vraag me alleen af waar je filter zit en dat je wel grotere potten had mogen gebruiken.

Meer foto's in je topic en zo compleet mogelijke(en heldere) uitleg zorgt voor meer reacties waar je iets mee kunt.

Tijdens scroggen, knijp eerst in de steel waar je hem wil buigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
concreet, wat is je vraag?

Hoe is je opzet, hoeveel kuub afzuiging en inblaas. Heb in je album gekeken maar kan er weinig van maken. Vraag me alleen af waar je filter zit en dat je wel grotere potten had mogen gebruiken.

Meer foto's in je topic en zo compleet mogelijke(en heldere) uitleg zorgt voor meer reacties waar je iets mee kunt.

Tijdens scroggen, knijp eerst in de steel waar je hem wil buigen.

 

heb nog een planneke gepost met alle gegevens van keldertje. bewatering via bluemath. staan in aarde bloemaarde met cocos. Zak natuurlijk al naar containerpark. gemengd met wat oude aarde, wormenhumus, wat zelfgecomposteerd plantenmateriaal. beenmergkorrels gemiddeld 10 per pot. In voedingvat 10liter sap wat ik over had van het isolaten en kraanwater. Voor de rest geef ik nog bloeivoeding van plagron en om de twee weken rhizosys bacto. Ik dacht dat de potten groot genoeg waren omdat ik maar 2 weken voorgroei. Grotere potten betekend ook langere voorgroei of vergis ik mij? En bedankt voor de tip met het knijpen in de steel.

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortels blijven groeien, ook op 12/12. Meer aarde is grotere buffer en meer mogelijkheden om op te nemen wat ze gebruiken. Zelf wil ik zoveel mogelijk aarde als dat mogelijk is op de ruimte voor handen. Voeding niet via je blumats neem ik aan, anders slippen die dicht.

Maar zie nog steeds je vraag er niet in mbt luchtcirculatie... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
wortels blijven groeien, ook op 12/12. Meer aarde is grotere buffer en meer mogelijkheden om op te nemen wat ze gebruiken. Zelf wil ik zoveel mogelijk aarde als dat mogelijk is op de ruimte voor handen. Voeding niet via je blumats neem ik aan, anders slippen die dicht.

Maar zie nog steeds je vraag er niet in mbt luchtcirculatie... :lol:

 

 

ik heb het nog bij niemand gezien dat er tussen de potten met een 750kub afgezogen wordt.

Maar heb vandaag alles nog eens tegen net gesnoerd, uiteraard met de nodige speling. En denk dat alles wel snor zit met die afzuiging. er wordt 225 kub actief ingeblazen vanuit voorgroeihok. Als de circulatie van boven naar onder of van onder naar boven gaat maakt niet veel uit volgens mij. Staat ook nog een ventilator 22h per dag te draaien en nog passieve inlaat 20X25 . Je leest toch meestal dat er bovenaan afgezogen wordt?? :)

Begrijp je ?? :)

bedankt voor de pottentip.

nu slapen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...