Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
anno

Spint Met Of Zonder Meeldauw?

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een ongedierte probleem met mijn plantjes.

Ik weet dat ik bladluis heb, ik vraag mij alleen of of er ook meeldauw bij zit. Ik kan hier zelf geen uitsluitsel over geven na wat plaatjes gezien te hebben. Aangezien duizend woorden minder zeggen dan een plaatje hier een foto van een van de ergere bladen :

1190732642.jpg

 

 

Spint is goed te zien aan het begin van de bladen, de twijfelachtige wittige vlekjes op het blad zelf.

Als de foto te onduidelijk is dan kan ik proberen een betere te maken.

Wat denken jullie, is dit alleen bladluis of zit er ook meeldauw op de blaadjes?

En over bladluis, ik had een tijdje terug gelezen dat je dat kon verwijderen met water + groene zeep + een scheutje brandspiritus of wasbenzine. Nu lees ik net dat het ook met knoflookwater kan. Welke van die twee is het meest effectief?

 

info over de plantjes :

Soortje: Victory

Week Bloei / Groei : 6 á 7 weken bloei

Zaaiing of stekje: stekje

Medium(aarde/mapito enz): Potgrond intratuin

pH van het medium : ~ 5,5 (onnauwkeurig), geef water met ph 6.0-6.2

EC van het medium : --

Temperatuur : 23-25

Luchtvochtigheid : ~ 50-60% (Een of twee weken terug een weekend vergeten kacheltje uit te zetten met als gevolg : temp 30+ en LV ~ 30% )

 

 

Anno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is alleen spint lijkt me. Aangezien je al in een ver stadium van de kweek zit is het niet verstandig om nog te gaan spuiten met allerlei middeltjes. Meeldauw is het niet meeldauw is echt wit. Gespikkelt blad is veelal spint. Beste is gewoon stofzuigen rondom de toppen. Kruimeldief werkt wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reactie! Een kruimeldief heb ik niet. Stofzuiger ben ik eerlijk gezegd te bang dat ik die bladeren naar binnen zuig. Kan ik ook niet wat groene zeep spuiten en dan kort daarna afspoelen met gewoon water?

De planten zitten trouwens kwa bloei ongeveer in de zesde week maar mijn huisgenoot heeft de plantjes ook 2 weken (via het irrigatiesysteem) water gegeven en heeft het water toen veel te veel afgezuurd. Gevolg was dat de bodem van de planten veel te zuur was en de planten een magnesium te kort ontwikkelden en eventjes stil hebben gestaan kwa bloei :innocent:.. Ik verwacht ook dat het nog 2,5-5 weken duurt voordat ik ze kan oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een panty voor de stofzuiger werkt ook wel. Als je toch gaat spuiten kun je de toppen wat afschermen met de hand. Maar vergis je niet spint is hardnekkig. Weet niet hoeveel planten je hebt maar als je er niet veel hebt is spuiten nog wel te doen. Heb je er veel dan is het zeer bewerkelijk. Ik heb trouwens ook wel leuke oogsten gedraait en had ik ook spint in de laatste weken. DE laatste kweken heb ik de stekken preventief gedompelt in bayern massai en na een week herhaalt beide keren met de dubbele dosis heb die krengen nog niet weer gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er maar 5, dus spuiten is te doen. Ik zal die panty ook wel even proberen! Zal ik die krengen vandaag us de eerste lading geven! Dat ze hardnekkig zijn weet ik, dit is mijn 2e contact met die beesjes..

Maar is het beter om te spuiten met groene zeep + spiritus of is het beter om met knooflookwater te spuiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...