Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

misterxl

32 K2tjes Onder 2x600 Watt

Recommended Posts

Zoals beloofd een kweekverslag van 32 k2tjes.Eerst wat info over mijn hok(je).Mijn hok is 3x2.50 en 180 hoog. Afzuiging weet ik zo niet maar werkt tot nu toe altijd nog perfect. Afgelopen dindag kwamen de stekjes zeer klein binnen maar owkay kleine meisjes worden ook groot tenslotte. Omdat de potgrond zeikenat bij de growshop wegkwam (ligt buiten opgeslagen) niet ingewatert. Ik gebruik de voedingslijn van canna en zuur daarom niet af. Ik heb de ervaring dat als ik voeding meegeef de ph al daalt naar een acceptabel niveau. Na veel gelezen te hebben over water van onderaf te geven ga ik het deze ronde ook proberen. Tot nu toe altijd lopen kloten met een gieter en het valt dan niet mee op laatst om achterin te komen. Ik gebruik 11 liter potten en heb de stekken gedompelt in bayern massai preventief tegen spint. Hoop deze ronde op een spintvrije kweek. Stekken zonder ongedierte zijn er haast niet meer tenzij je ze zelf maakt. Hier de eerste foto's staan nou 3 dagen op 18/6 en zijn allemaal aangeslagen. De eerste twee weken geen voeding alleen wortelstimulator

 

 

 

 

 

 

 

 

Bedoeling is om elke week een update te doen met alle nodige info hoop op een succesvolle kweek.

 

 

 

 

Laterz misterxl

Edited by misterxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ganjamens en masternick bedankt.

 

 

 

De planten zijn nu een week onderweg en gaan redelijk is wel es beter geweest. Heb de grond niet ingewaterd maar wel in de bak een laag water gezet voor de luchtvochtigheid. Het water is allemaal opgenomen door de grond dus denk een beetje te nat op dit moment. De groei zit er al wel in dus dacht tijd voor een toppertje. De planning is om te wachten tot de groeischeutjes weet tevoorschijn komen en dan in de bloei te zetten. De achterblijvertjes niet getopt kan die altijd nog knakken ivm de lamphoogte later.

Tot nu toe dus nog geen water gegeven de potgrond was ook al nat vanaf de growshop. Verder valt er nog weinig te melden de bedoeling is om volgende week pas te beginnen met groeivoeding (terra vega) van canna.

 

.

 

 

Voor ze in de bloei gaan worden ze nog een keer behandelt tegen spint hoop dat het dan wegblijft. Heb ondertussen al een paar keer geken op en onder het blad maar nog niks weer geconstateerd.

Volgende week weer een update of als ze in de bloi gaan eerst wachten op de nieuwe scheuten na het toppen.

 

Laterzzz Misterxl

Edited by misterxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik er een paar hele zielige tussen staan.

Die had ik niet eens van m'n stekkenboer aangenomen :innocent:

Voorderest ziet je aarde er ook erg droog uit??????

Meer heb ik niet te klagen :)

 

Suc6 iig, duim voor een mooi egaal veldje voor je ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt defQon Soldier. Maar ik heb al es eerder meegemaakt dat die kleintjes zo in een keer een grote inhaalslag maken. Zitten er altijd wel een paar tussen maar die stekken zijn de laatste tijd slecht. De aarde is van boven droog maar ze krijgen van onder af water en de planten geven nog niet aan dat ze water willen. Ik kijk elke dag even of de aarde onderin en halvewege de pot nog vochtig is. De worteltjes moeten ook flink werken dan groeien ze het hardst.

Edited by misterxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vorige foto's zijn helaas per vergis verdwenen uit mijn album. Wel weer nieuwe foto's. De planten staan nu anderhalve week gisteren eerste keer groei voeding meegegeven. Volgen de dag keek ik weer en ze waren verrassend gegroeid. Vanmorgen de laatste antispint douche gegeven preventief weet nou zeker dat ze weg zijn. De wortels komen nu al onderuit de pot(11 liter potten) Dus denk erover om ze woensdag in de bloei te zetten. Er blijven een paar achterblivertjes maar mag de pret niet drukken. Ec is 1 en ph ongeveer 6,5 en ze hebben het daarme goed naar hun zin

 

med_gallery_13315_3551_872712.jpg

 

 

 

med_gallery_13315_3551_1209581.jpg

 

 

 

med_gallery_13315_3551_1244798.jpg

 

 

 

med_gallery_13315_3551_169203.jpg

 

 

 

med_gallery_13315_3551_535387.jpg

 

 

 

 

Ben tot nu toe tevreden kloten dat de begin foto's van de kweek zijn verdwenen was te snel met de muis zal wel aan de kater liggen. Zodra ze in de bloei gaan weer een update.

 

laterzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn nou even groot als de mijne wanneer ga jij ze in bloei gooien?

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woensdag was de bedoeling dan hebben de achterblijvertjes nog ietsje meer kans in de hoogte. Uitgaande dat ze nog zeker 3 weken groeien denk ik dat het nou wel tijd word en wil ze eigenlijk voor de kerstdagen geoogst en gedroogt hebben.

 

Nog vergeten te vragen heb jij zo ook getopt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_12285_3525_217304.jpg

 

 

 

 

 

zoals je ziet lijken de mijne erg op de jouwe vind ik

 

en ja ik heb niet gefimt maar getopt ja dus compleet weg

 

maar ik wacht nog ff 2 weken a 3 met in de bloei zetten wacht ook nog fff joh

 

ik heb 5 a 7 internodes die nou gaan groeien en dan scrogg

 

 

kan niet wachtten tot ze gaan bloeien!

grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders wel maar duurt me te lang. Als ze in de bloei gaan groien ze nog hard zat door. En als ik te lang wacht moet ze nog een keer topen vrees ik en ik scrog niet dus kan het bij mij wel. Wel een paar lijntjes voor ondersteuning spannen. Als je scroggen gat zou ik ook nog even wachten en ze zien er geweldig goed gezond uit hou ze groen.

 

Greetz misterxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik ga het volgen dan van je

 

vanaf woensdag zei je he

 

succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk toch nog iemand die het volgt. Is de eerste keer dat ik k2 kweek en is dus makkelijk om een beetje te vergelijken met de ontwikkeling van jouw planten. Woensdag dus de bloei in en hopen dat het in 9 weken klaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is de dag dat de dames in de bloei gaan ze zijn nou groot genoeg en aangezien ze nog even doorgroeien kan het nou wel. In de twee weken dat ze staan nog weinig water gegeven al met al 2 keer met 10 ml terra vega van canna. Vandaag toen ik de planten weer es kritisch bekeek zag ik afgevreten blaadjes gewoon hele punten van het blad af kan geen ongedierte bekennen hen wel een half uur elk plantje bestudeert maar niks te bekennen spint is in ieder geval weg. Heb dit verschijnsel nog niet eerder gezien mischien hier iemand die het weet heb er een foto van gemaakt.Voor de rest gaan ze als een speer maar helaas blijven er een paar achterblijvers maar die zijn dan ook niet getopt in de hoogte gaan ze gelijk mee en staan direct onder de lamp de hogeren staan allemaal in de buitenste rij Aangezien foto's meer zeggen bij dezen.

 

med_gallery_13315_3612_493769.jpg

 

 

 

p><p><!--ImageUrlBegin--><a href=http://www.wietforum.nl/uploads/1191415100/med_gallery_13315_3612_301351.jpg' alt='med_gallery_13315_3612_301351.jpg'>

 

med_gallery_13315_3612_528212.jpg

 

 

 

med_gallery_13315_3612_163798.jpg

 

 

 

 

med_gallery_13315_3612_978297.jpg

 

 

 

 

Als je kijkt naar sommige planten is er een stuk van het blad verdwenen kan niet anders wezen als ongedierte maar kan niks bespeuren. Misschien een soort vliegje heb gelezen dat die ook aan plantjes knagen. Maar misschien iemand die het verschijnsel ook wel es gehad heeft. Verder hebben sommige planten 3 vingerig blad ontwikkeld maar komt omdat ze een poosje te nat hebben gestaan de nieuwe bladen zijn 5 vingerig.

Nou wachten op de toppen hoop dat het een mooie oogst word.

 

 

Laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer komt er weer een update?

 

en ja die 3 vingerige trieste gevalletjes ja

 

zorg dat ze het naar de zin hebben

 

en geef zeker niet teveel water

 

doe je wel eens een grond testje ph en ec?

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond doe ik weer een update ze zijn nou in diepe rust wil ze niet storen.Tja die zielige gevalletjes laat ze gewoon staan als er nog 15 gram aankomt teken ik ervoor zijn er een stuk of drie. Als de andere 29 maar meer geven ben ik tevreden. Had de vorige ronde ook twee van die stekken ertussen kwam toch nog een heerlijk wietje af hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een update na 2 weken groei en een halve week bloei. Planten gaan als een speer en er komen lekker veel intenodes aan van onder tot boven er is nog geen topvorming te zien maar geduld is een schone zaak. Denk over een dikke week er wel iets te zien is. Gisteren voor de derde keer water gegeven met 30 ml canna vega. Lijkt wat veel maar bladeren zijn niet optimaal groen. Heb wel es vaker langer gewacht maar als het eenmaal geel is dan is het lastig om het proces te stoppen. Ze reageren goed tot nu toe en er komen joekels van wortels onderuit de pot. Afgevreten blad verder niet meer geconstateerd heb van de week preventief nematoden door het water gedaan. Hier wat foto's is leuk om een keer een mening van iemand anders te horen ook als is het pijnlijk commentaar maakt niet uit hier wat foto's

 

med_gallery_13315_3612_301800.jpg

 

 

med_gallery_13315_3612_642733.jpg

 

 

med_gallery_13315_3612_1283901.jpg

 

 

med_gallery_13315_3612_500296.jpg

 

 

Zolas je kunt zien is het 3 vingerig blad weg gewoon teveel water geweest. De vraag of ik de waardes van de grond meet qua ec en ph nee weinig. Alleen aan het begin als ik de stekken zet en na het oogsten omdat ik dat interesant vind. Zolang er geen erge dingen gebeuren meet ik de aarde niet na. Wel als een plant voor geen meter wil en ver achter blijft. De achterblijvertjes zijn even hoog als de getopte planten goed toch?? Hoop dat iedereen weer verzadigt is van de update. Ga nou aan de bier De mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 woord is genoeg denk ik.

 

prachtig.

 

 

 

:smoke toppie ziet t eruit!

ben benieuwd hoe t zal vullen verder in de bloei.

 

 

xx Eline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind je blad helemaal niet licht, nieuwe bladeren zijn altijd lichter van kleur.

overvoed maar niet.

 

mooi veld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks g!rly en Jeroen. Ik heb nog ingehouden met de voeding 30 ml en er word 50 ml aanbevolen de ec was toen 1,2 met 30 ml en zou in dit stadium moeten kunnen hoop ik De frequentie die op het vat staat sla ik in de wind 3x in de week is teveel in dit stadium vind ik dus kijken hoe het gaat met deze dosis. Wat dat betreft ben ik soms wel wat te kritisch en moet me inhouden met voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update de dames zijn nu 3 weken onderweg. Twee weken groei en 1 week bloei en ze groeien als een gek in de eerste week bloei. Hoop dat de groei er nou wel een beetje uit is dacht dat ze kleiner bleven met toppen maar worden bijna net zo groot. Heb ze gisteravond gediefd want ze begonnen echt in elkaar te groeien en te ruzien over licht. Moet er nog over na denken of er de volgende keer nog getopt word. Of iets minder voorgroei dus toppen en gelijk in de bloei. De eerste topjes komen al te voorschijn worden er mooi veel bovenin. Elke plant heeft wel dik 8 stengels is wel een voordeel van toppen. Misschien scrog ook nog een idee voor de volgende kweek. Voeding is nog steeds terra vega ec=1,2 gelijk aan 20 ml vega.Ze gebruiken nog niet veel water dus twee keer in de week is al genoeg tot nu toe. Nog wat foto's heb een plant apart genomen kun je de plant wat beter zien het veld is zo dicht gegroeid dat het 1 groene zee is.

 

med_gallery_13315_3612_851602.jpg

 

 

med_gallery_13315_3612_1316853.jpg

 

 

Echt een groene zee een blad is nog mooi groen hoop dat het zo blijft nog een paar foto's van 1 plant

 

med_gallery_13315_3612_847448.jpg

 

 

Zoals je ziet echte dikke zijtaken die echt tot boven in meegroeien

 

 

med_gallery_13315_3612_1066403.jpg

 

 

echt dikke stammen al

 

med_gallery_13315_3612_1492763.jpg

 

 

en de beginnende top vorming.

 

Voor de rest nog steeds geen ongedierte of andere enge dingen. Ik wacht nog even met bloeivoeding todat de groei er ongeveer uit is. Zal ongeveer over een anderhalve week wezen. Ec blijft nog even op 1,2 doen ze het goed op. Zondag of zaterdag weer een update. Nou wachten op veel topvorming

 

De mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie sea of green hoor.. bijna een auto scrog op deze manier :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo lijkt het wel nou hopen dat de stengels de toppen houden en niet teveel afbuigen in de laatste weken. als dat wel het geval dan heb ik altijd nog haakjes in de wanden om touwen te spannen maar is dan wel weer fucking veel werk. Maar is niet erg moet er wat voor over hebben toch?? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker een mooi veldje :smoke

 

rustig aan met voeding, nog lang niet nodig ...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal krijgen ze ook nog niks maar heb een deel vande grond zeg maar 40% hergebruikt. Van die grond was de ec slechts 0,5. Dus voed nou ietsje bij niet veel tot nu toe. Terra flores wacht ik nog even mee is me bij elke kweek weer opgevallen zodra ik met flores begin dan beginnen er ook kleine problemen dus wacht ermee tot er sprake is van een top meestal in de 4e week van de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...