Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cryptonite

Bestrijdings Vraagje

Recommended Posts

kun je Brimex ongediertebestrijding op je toppen sprayen? (er staat bij dat het 100% biologisch afbreekbaar is)

mijn planten staan nu namelijk 2 weken in de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

bel ze anders even?

 

Brimex

 

Adres:

Overakkerstraat 248

4834 XR - Breda

 

Telefoonnummer:

Tel. 076 - 5656759

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had toenstraks zo'n miep aan de telefoon en die durfde het me niet te vertelle :specool

 

iemand die kan antwoorden met een simpele ja of nee??

 

alvast bedankt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken 't spul wat je bedoeld.. 't zou enkel uit 'organische vetzuren' bestaan, en het is ook erg vettig spul.. maar ik denk niet dat 't erg lekker is om op je toppen te spuiten...

overigens met 2 weken bloei zou je het nog wel kunnen wagen, echt dikke toppen zitten er dan nog niet aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomas bedankt voor je reactie!

 

en idd.. ik zei dus tegen haar dat ik me planten nog wel moet roken en ze klonk verbaasd, dus ik denk niet dat ze zoveel verstand ervan heeft :smoke

maar mij leek het ook niet zo fris om het over me toppe te sprayen, alleen omdat het biologisch afbreekbaar is heb ik zo mijn twijfels.

 

ik heb namelijk in 2 van me planten de afgelopen maand 5 rupsen gehaald, niet wetend of het in de nazomer erger kan worden of dat ze juist niet meer voort kunnen planten.

 

en omdat ik pas in de 3e week bloei zit wil ik niet wachten tot ik kan oogsten (duurt nog te lang om niks ertegen te doen)

 

dus Brimex lijkt me een uitstekende oplossing, maar nu nog zeker weten of het niet schadelijk is met het roken :specool

 

iemand die het zeker weet??

 

danku!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool

 

Mensen dit is spul voor op groenten en fruit.

Niet voor rookwaar!

Iedereen spuit maar zo makkelijk zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaah bedankt!! :smoke

 

Bayer Masai en Bayer Decis dan maar? want ik denk dat ik last van spint krijg

en de rupsjes die ik gevonden heb waren klein en groen (ik denk nog jong)

en ik moet nu egt nog wel een aantal weekjes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach spuit toch erover,ik bedoel als je zo vies van chemicalien bent,erten bonen prei aardappelen wortelen enz enz worden soms 10 dagen voor oogst nog bespoten met vergif,dus dan zou ik ook maar niet meer eten als ik jou was,en Decis werkt maar 1x dood is dood en levent is levent dus geen langdurig middel,als je in uit Belgie komt kunt je ook Vaidate halen (schrijf het misschien niet goed maar spreekt het uit als vai-date,dit spul werkt beter tegen spint,Decis is maar zo,n slap spul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ach spuit toch erover,ik bedoel als je zo vies van chemicalien bent,erten bonen prei aardappelen wortelen enz enz worden soms 10 dagen voor oogst nog bespoten met vergif,dus dan zou ik ook maar niet meer eten als ik jou was

 

als ik me niet vergis worden groente en fruit 'grondig' gewassen voor verkoop :smoke en aangezien ik me toppe niet ga wassen kan het erin blijve zitte.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk jij dat chemicalen makkelijk af te wassen zijn?

 

Waarom zijn er bestrijdingsmiddelen tegen meeldauw/valse meeldauw die in de plant trekken en zodoende een lange termijns werking hebben,en sommigen middelen mogen 10 dagen voor het oogsten nog gespoten worden (en sommige mensen spuiten 2 dagen voor de oogst nog maar daar ben ik ook geen voorstander van) en zo,n spul eet jij op,per dag krijg je meer rommel binnen via voedsel als een middel dat niet in de plant trekt.

 

Als het regent binnen 45 minuten na aanbrengen is de werking nihil dus zo,n gevaar van in de plant trekken heb je bij dat spul niet als je nu 2 weken bloei heb zeg is nog 5 wekente gaan zijn 5x7 dagen=35 als jij daar wat merkt is er wat mis met je verstand niet met je lichaam.

 

Maar soms kun je beter spuiten als niet,wat doe je tegen bv tegen spint/rupsen ik spuit wat doe je tegen meeldauw ik spuit,dat gekloot met dat biologisch spul allemaal een dure verpakking kopen van tig euro met zo,n biologisch spul wat na mijn idee maar voor 10% werkt in verhouding tot de middelen die de boeren gebruiken,no thanks.

 

En wat houd de term biologisch in:Taxus bessen/sommige paddestoelen zijn ook biologisch eet der maar een hand vol van weet je ook hoe ziek je je kunt voelen ik bedoel alles wat we hier op aarde hebben komt van de aarde wanneer is iets biologisch?

 

En dan hebben we nog dingen zoals bloeistimulans/voeding enz enz kijk eens op het etiket en vertel eens wat het is of wat de werkzame stof is.

90% op het forum weet het niet en kan ook niet zeggen wat de werking is van die middelen die erin zitten, maar iedereen koopt het met het idee dat het werkt,maar ik persoonlijk heb mijn twijfels bij die dingen ik hou het liever op grootverpakkingen kunstmest met kali stikstof enz waarvan ik weet wat het is en wat het doet en bestrijdings middelen,Topsin,Ronilan enz enz.

 

En opeten vind ik weer anders als roken die shag die je rookt bij je wiet word door de NL staat gekocht in de vorm van sigaretten/shagen word in 3de wereld landen gekweekt en geproduceert in die landen word soms nog met DDT gespoten en ga der maar van uit dat die tabaksplanten ook worden gespoten met spul dat niet legaal is is NL/BE dus en dat rook je ook soms wel 20x per dag maar dan als sigaret.

Bv Simazin wat in NL als strengste verboden is word in Australie massaal gebruikt en zo,n middel ligt gewoon in de supermarkt te kijken daar heb het met eigen ogen gezien heb je het in NL in bezit ben je een paar 1000 euro kwijt.

 

Maar 1 ieder moet doen wat hij/zij denkt dat het beste is als je een andere mening hebt als ik okay kan ik mee leven maar per dag krijg je meer rotzooi binnen die ook "biologisch" zolang het maar op het etiket staat en je het zelf gelooft.

 

Na mijn idee is een uur in de file staan met een oude auto voor je erger voor je lichaam als iets roken wat

gespoten is met een met een middel wat niet de plant maar de diertjes moet hebben.

 

Maar wie ben ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
erten bonen prei aardappelen wortelen enz enz worden soms 10 dagen voor oogst nog bespoten met vergif

Biologische niet

 

En wat houd de term biologisch in:Taxus bessen/sommige paddestoelen zijn ook biologisch eet der maar een hand vol van weet je ook hoe ziek je je kunt voelen ik bedoel alles wat we hier op aarde hebben komt van de aarde wanneer is iets biologisch?

Biologisch houd niet in welk product (taxus, paddestoelen). Maar de manier waarop het gekweekt word natuurlijk. De niet-biologische (groenten)teelt pleegt gewoon roofbouw op de grond met kunstmest, mono-cultuur en geen goede teelwisseling. De ziekten en plagen die dit veroorzaakt worden vervolgens onderdrukt door gif. Deze onnatuurlijke manier van kweken bestaat pas kort, hiervoor is "biologisch" altijd de enige manier geweest en is dus eigenlijk normaler en zeker verstandiger dan de huidige manier van teelt.

Maar goed, dit stuit jou waarschijnlijk tegen de borst omdat je de belangen van de industriele boeren vertegenwoordigt..

 

Dat ze in andere landen nog ddt spuiten maakt dit nog niet goed, laten we gewoon proberen al het gif zoveel mogelijk te beperken. Hoe kan dit? Biologische systemen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me duidelijk dat Bernie z'n wiet zelf niet rookt. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd.. hij mag het probere van mij :specool

 

maar ik heb Luxan ongediertebestrijding genomen..

 

op hoop van zegen dan maar! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me duidelijk dat het "roken"vanpas(lees:2a3dgn voor de oogst"bespoten gewassen(zeker biologisch)zeker niet schadelijk voor de mens, het is trouwens het product dat biologisch is, .laten we dat voorop stellen(100%biologisch afbreekbaar)

Er zit niet eens een veiligheidstermijn op! of het geoogste product qua smaak beinvloed wordt is wat anders, maar qua gezondheid hoef je niets te vrezen, ik gebruik het al jaren, en nooit

ergens last van gehad.

 

oh ja, als je gaat brimexen, dan doe je er goed aan om ook de desbetreffende natuurlijke vijand uit te zetten, het werkt nl IN SAMENWERKING MET......

 

wel 24 uurtjes wachten na het besproeien met het uitzetten....

 

laterrrr....... :smoke :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...