Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
paffie

Nog Meer Jackberrie In Scrog :p

Recommended Posts

Jo luitjes...

 

Het is even druk hier, maar zoals gezegd een kort verslag over de JB stekken die het einde van de selectie niet hebben gehaald.

 

Van de 15 geselecteerde JB's uit de vorige ronde zijn de nrs 60 en 28 gekozen om een F2 te realiseren, dit gaat als ik het goed begrepen heb binnen enkele weken al gebeuren :whistling . Van de overige 13 planten heb ik er 6 gekozen en overgepot in 15 liter potten. Dit met de nodige schimmels e.d.

 

Hierna heb ik ze terug geplaats in de homebox onder 600 watt hps. De stekken hebben een moeilijk begin gehad, maar uiteindelijk kwamen ze weer aardig bij. Er staat een scrogrek boven van 1m2 en de klok is meteen op 12 uur gegaan. Dit is nu 2 weken geleden en het netje begint zich te vullen. Ik bind momenteel nog steeds alles plat, maar ik ben bang dat het rekje nog niet helemaal vol gaat komen. Evengoed zal het een leuk veldje gaan worden :blink:

 

De stekken van de dames hieronder zijn in de 15 liters beland, de rest in de kliko.. :wOOt

 

21

gallery_5711_2524_116705.jpg

 

44

gallery_5711_2524_283786.jpg

 

75

gallery_5711_2524_124458.jpg

 

29

gallery_5711_2524_171331.jpg

 

23

gallery_5711_2524_256876.jpg

 

25

gallery_5711_2524_228315.jpg

 

achterste rij vlnr 23-21-25 voorste rij vlnr 44-29-75

 

gallery_5711_3375_276041.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_5711_3375_188062.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_5711_3375_111590.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_5711_3375_268092.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_5711_3375_1867.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Till next time.. :smoke

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken zou ik dat halverwege deze week gaan doen, maar ik vind dat ze relatief weinig blad aanmaken. Zolang het bladerdek het rek niet bedekt zullen de onderste bladeren nog voldoende licht ontvangen, dus misschien laat ik ze wel zitten...:blink:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey paffie,

 

Ziet er weer erg goed uit.

Dat beloofd weer he.

mmmmmmmmmmm.

 

grdz esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar gaan we weer paffie :blink:

Veel succes deze ronde

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo paf, het bloed kruipt waar het niet gaan kan he :whistling

 

Vind ze er niet zo slecht uit zien hoor, misschien hebben ze een moeilijke start gehad, maar zijn

inmiddels mooi bijgetrokken.

 

Wat mij wel opvalt is dat je jb'tjes meer in een v-vorm uitlopen, van onderuit al gespleten, terwijl die van mij meer bossig waren.

 

Ik ben misschien te vroeg gestopt met binden maar je niet te laat, met twee weken bloei was

de groei er al aardig uit??

 

kunnen iig wel lekker vergelijken :blink:

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx luitjes...

 

@BZ

De planten zijn van het begin af aan meerdere malen getopt, zowel de hoofdscheuten als alle zijscheuten vandaar de vorm van de plant. Verder hebben die van mij al die tijd onder 400 hpi gestaan waar die van jou onder 600 hps hebben gegroeid, Ik denk dat hier het verschil zal liggen.

 

Wat het binden betreft zullen we moeten afwachten:), ik heb ze nu 2 keer gegrowd als zaailing en JB heeft een eigenaardig groeipatroon. Als stek zullen ze misschien wat minder gaan, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze nog wel wat omhoog zullen komen.. De kleine topjes van de JB kunnen keihard worden, en mijn bedoeling is dan ook om juist die kleine topjes niet te laten verdwijnen onder de kaarsen... Het blijft een gok, ik ken verder niemand die de JB als stek heeft gegrowd.

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verdeelde scrogg :whistling

beetje veel planten..dat wel :blink: :smoke

Veel plezier!!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer goed uit man. :blink:

 

gr knutsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet vast een heerlijk gevoel geven :smoke ze zien er super uit!

 

Tnx man:), Super is een groot woord, maar ze doen der best... :smoke

 

mooi verdeelde scrogg ;)

beetje veel planten..dat wel :whistling :P

Veel plezier!!

 

Groetjes T

 

Haha idd nog veel vergeleken bij jou, maar het slaapt al een stuk rustiger :smoke

 

jow Paff....is 1 teveel he :smoke :smoke :smoke :D

suc6 =M=

 

Ja ik weet het, maar het is en blijft een afkickproces he :wOOt

 

Ziet er weer goed uit man. :blink:

 

gr knutsel.

 

Tnx Knutsel, bij jou gaat het ook de goede kant op zag ik... ;)

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer een weekje verder...

 

Meiden staan 3 weken op 12 uur, en zijn zo goed als uitgegroeid...

De hoogte is precies zoals ik ze hebben wilde, maar ik had gehoopt het veldje toch nog wat voller te krijgen. De achterkant heeft nog wel wat ruimte, maarja al met al is het nog aardig bedekt geraakt...

 

Doordat het rek nu aardig vol ligt met blad, heb ik alsnog de onderkanten gediefd, verder hebben ze al een aantal dagen niet anders dan kraanwater gehad...

 

Ze gaan lekker... :specool

 

gallery_5711_3375_83990.jpg

 

gallery_5711_3375_149989.jpg

 

gallery_5711_3375_128048.jpg

 

gallery_5711_3375_294823.jpg

 

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie

 

zit er ook aan te denk een scrogje van 10 dan pak ik deze als 1 van de voorbeelden.

 

keep em green :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties luitjes...

 

even snel een paar foto's gemaakt.. Zijn niet de mooiste maar die maak ik van de week nog eens met me nieuwe camera :smoke Als ik hem begrijp tenminste :specool

 

De meiden zijn bijna 4 weekjes onderweg, ze gaan aardig al zou het wat sneller kunnen, maar met nog een dikke 5 weken te gaan gaat het wel goed komen denk ik...

 

Deze week heb ik 1 keer een emmer water naar binnen gesmeten met 20 ml bloei, en 15 ml PK-booster, voor de rest enkel schoon water....

 

gallery_5711_3375_218849.jpg

 

gallery_5711_3375_115705.jpg

 

gallery_5711_3375_5397.jpg

 

gallery_5711_3375_107256.jpg

 

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen Paffie :specool

Mooi netje vol met toppen,je leert het al :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey paffie,

 

Dit komt weer helemaal goed he, nice scrogg.

De twee linkse planten zijn wel beduidend minder ontwikkeld.

Maar ... der zal wel een reden aan zijn dat je ze gehouden hebt aangezien jullie alles geproeft hebben.

Ik ben er nog steeds aan bezig, hehe, lekker hoor.

De harde witte toppen, met een lichte wazige blauw/paarse schijn, die zoek ik eerst in de pot.

Ik heb liever jack met een vleugje berry dan berry met een vleugje jack. Maar das mischien persoonlijke smaak. hehe.

 

 

Doe zo verder paffie,

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze week heb ik 1 keer een emmer water naar binnen gesmeten....
:specool ik hoop dat dit in je potten terecht kwam :smoke

 

Mooie topontwikkeling & lekker wit, het gaat goed in je nieuwe hokkie :engel

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie

Ghehe zo zie je maar San ik ben een trage leerling, maar het komt allemaal goed... :engel

 

@Eskobar

Tnx man.

De linkerkant lijkt idd wat minder hard te gaan als de rest, terwijl ze er gezond bij staan. aan het licht ligt het niet, aan zowel de linker als de rechtekant staan de flappen van de tent in zijn geheel open, aan de rechterzijde staat het filter waardoor ik uitblaas. Dus aan de linkerkant word gewoon lucht uit de huis aangezogen, en aan de rechterkant word de uitgeblazen lucht naar binnen getrokken. Dit zou een reden kunnen zijn, al lijkt het me sterk.

 

Verder kan het zijn dat er aan de linkerkant meer licht binnenvalt in de nachturen dan aan de rechterkant, aangezien de rechterkant meer naar de wand staat waardoor de onwikkeling wat minder is, anders zou ik niet weten waar het aan moet liggen.

 

Met die smaak ben ik het helemaal eens :smoke

 

@Tijger

Die emmer gooi ik over de vloer en dat word vanonder vandaan opgenomen.. :specool

Dit is niet me nieuwe hokkie hoor :specool , deze tent heb ik momenteel in de huiskamer staan, om de tijd te overbruggen dat ik met het hokkie bezig ben...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje hoor paf, ik vind die van jou niet echt achter lopen op die van mij, misschien lijkt dat zo

omdat die van mij te veel van het net zijn gekomen waardoor ze groter lijken.

 

in hoeveel liters staan die van jou?

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BZ

Vind je, het lijkt mij toch dat die van jou al verder zijn wat dichtbouwen betreft... Maakt verder ook niet uit, we blijven de ontwikkelingen lekker vergelijken... :specool Ze staan hier in 15 liters...

 

@Mono

Ja klopt Mono, ze staan in een homebox van 1 x 1 mtr. De opstart was moeilijk in de tent, het begon al met de stekken maken en ook het aanslaan was een ramp, naar mjin idee had dit alles te maken met de luchtstroom. Die flappen zij zeker niet ideaal te noemen maar op dit moment gaat het wel aardig. Ik ben benieuwd of dat de komende weken ook zo blijft, want het is me opgevallen bij veel tentkweekjes dat er rond deze tijd van de bloei vaak problemen ontstaan die het idee geven dat er gassen vrij zouden komen e.d.

 

We wachten het af...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...