Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
supervos

2 X 600 Of 3 X 400

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb mijn vrouwtjes in 50 7L potten staan. 5 rijken van 10. Ik heb er nu 2 keer 400 boven hangen maar dat is duidelijk te weinig. Kan ik nu beter een 3e lamp erbij hangen dus 3 x 400 watt, of de huidige 400 watt vervangen voor 600 en m et 2 x 600 watt kweken.

 

Ik zit zelf aan 3 keer 400 te denken want dan heb ik een groter licht oppervlak denk ik.

 

groet

Supervos

Share this post


Link to post
Share on other sites
supervos

 

Hang hier wat rond lid

 

Berichten: 89

Sinds: 29 September 06

Gebruiker Nr.: 7932

 

Hey Vos,

 

In dat jaar dat je hier rondhangt heb je blijkbaar nog niet al te veel topics

met volle aandacht doornomen :specool

 

Met 400w belicht je 1m2

Met 600w belicht je 1,2m2

 

Aan jou het rekenwerk :wOOt

 

 

Gr. GaNja

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 600 watt levert meer licht dan 3 x 400 watt. Watt is verbruik, niet licht opbrengst. Dus is maar net hoeveel oppervlakte je wilt belichten. Als het rond de 2,4 m2 (ietsje meer is niet erg, er is namelijk altijd overlap) ga dan voor de 2x600watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

600 watt lampen geven veel meer lumen dan 400 watters, maar als je er toch al 2 hebt hangen dan kun je ook 1x 400 watter of 1x 600 watter erbij hangen.

 

Met 400 watters is je temperatuur weer beter regelbaar.

 

Ik zou als ik jou was 1x 600 watt erbij hangen en die 400 watters houden voorlopig, totdat je toe bent aan nieuwe lampen. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang een 600 in het midden met de kap zover mogelijk verspreid. Dus de 400 aan de zijkanten en een deel van die kap, die naast de de 600 hangt, ook spreiden. Kijk of je iets van schaduwvlekken ziet in je licht op de planten en stel de kappen zo af dat deze wegvallen daarop, zodat het een egaal lichtvlak wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600 watt veel beter.

als je 3 lampen van 400watt kunt op hangen, dan had ik eerder gekozen voor 3x600watt heb je ook meer opbrengst en het geld heb je er dan ook zo uit wat je dan inversteerd in je lampen.

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou mooi voor 3x 400 gaan.

ik heb daar zelf gewoon beter mee gedraaid.

Ook is de temp makkelijker e regelen.

Miss kleinere toppen maar he gewicht maakt de dienst uit.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad een kwestie van bekijken wat de temp doet zoals gezegd.

3X 400 is ook prima, werkt ook goed. Als je alles onder controle kan houden kwa temp en in en afvoer, kan je voor de 6oo serie kiezen. Ligt ook aann de stroom die je kan gebruiken want alles op een groep zou ik niet doen. Veronderstel dat je een stop laat knallen dan is gelijk alles uit. Je afzuiger altijd op een andere groep zodat deze het blijft doen.

 

3 X 600 is 1800 + verwarming erbij indien nodig, afzuiger, in blaas, fan, eventueel dompelpomp (totaal 1500 en kan verkeerd gaan met 600. 1500 +1800 loopt warm) ( met 400 is dit 600 minder en veiliger)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...