Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vdwilk

Bladprobleem.. Gemuteerde Bladeren En Punten Krullen Om

Recommended Posts

Hallo mensen!!

 

Ik heb dus een bladprobleem.. Ik hoop dat jullie de oorzaak weten en de oplossing :D

Het zijn twee stekken, ik heb ze nu denk ik 6 weken (iets te laat begonnen ik weet het :no ).

In het begin ging alles goed, alleen wat ongedierte maar heeft niks ernstigs meegebracht!

Alleen nu beginnen alle bladeren die nieuw komen te muteren, ze krijgen rare vormen en worden rimpelig en dun. Ook buigen de punten naar beneden en worden het verschrompelde bruine puntjes :)

 

De potten zijn 16 liter beide, ik gebruik gewoon kraanwater.. dus niet afgezuurd. gebruik sinds een week voeding (bio-grow).

 

Hier wat foto's van de arme stakkers:

 

med_gallery_11875_3098_69866.jpg

 

 

 

med_gallery_11875_3098_109882.jpg

 

 

 

med_gallery_11875_3098_39115.jpg

 

 

 

med_gallery_11875_3098_54477.jpg

 

 

 

med_gallery_11875_3098_91476.jpg

 

 

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen redden zodat ik deze planten straks met trots kan oogsten ;) !

 

Alvast bedankt ;)

Edited by vdwilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou best kunnen dat dit door ongedierte komt zoals bladluis want die zuigen het vocht weg uit je planten. Ik heb hier in het voorjaar ook erg last van gehad met mijn early girls. die waren ook erg verschrompeld (zie mijn kweekverslag)

Maar misschien is het een heel ander probleem aangezien ik ook niet echt een expert ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie! Hoewel ik geen bladluis zie op de onderkant van de bladeren zal ik toch ook eens proberen met dat spiritus gedoe;). Moet ik nu de ''foute'' bladeren er gewoon afhalen??

Of zijn er mensen die denken dat het wat anders is?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag in ronny zijn kweekverslag anders dat de spiritus de plant geen kwaad deed.. heb jij een andere oplossing??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk oftewel verbrand door de voeding,je zou beter toch de ph meten denk ik,want voeding doet je ph omhoog en dan kunne ze ook niks opnemen hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem alleen erger mijn plant gaat namelijk dood

Wat moet ik doen ?

Ik gebruik mestkorrels als voeding

en wat is ph meten enzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upload even een paar foto's Hcmen, liefst zowel van de aangetaste plek als van de plant als geheel. De pH is de zuurgraad van de aarde, maar daar staat een uitgebreide uitleg over in de 'sticky' topics op dit forum. Lees dat eerst even door. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Kan je ff link geven naar die topics vind ze niet:S

vind de site erg onduidelijk maj zal aan mij liggen:P:P

Maar kan morgen pas fotos maken doe dat zsm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hcmen: let op je quotes, een eigen probleem in een eigen topic starten, eerst zoeken en volgens mij is aan je verzocht om je voor te stellen in het "wie is wie" forum. Zie verder Help (r.boven) en de Growguide (l.boven).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dus het ligt waarschijnlijk aan de PH-waarde van de grond?? Mooi dan weet ik ook weer waar ik mee moet beginnen :) . Heb nooit iets aan die PH waarde gedaan namelijk :D . Maar daar moet ik dan maar is aan beginnen ;) . Hoop dat het allemaal goed komt en allemaal bedankt voor jullie reacties!! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...