Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ghoststyle

Enkele Beginners Vraagjes

Recommended Posts

Ik heb momenteel een plant staan die 4 maand oud is en ben een beetje ongerust over de staat van men plant.

graag had ik wat deskundige informatie gekregen

het zou kunnen dat ik me onnodig zorgen maak

 

men plant heeft regelmatig gele bladeren aan de onderzijde (aan de stamzijde dus)

en men plant groeit niet zoals ik het verwacht had.

 

maar graag ook een mening over de licht groene kleur van de bladeren? terwijl ik verschillende sites lees dat de bladeren donker groen moeten zijn.

 

P.S. (hoe moet ik foto's invoegen die op men Pc staan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HIER lees je hoe je foto's plaatst.

 

Welkom op het forum,trouwens.

Lees het welkomst bericht in je postvak (rechtsboven) even,aub ?

 

Groeten,Richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook 40 buiten plantjes bij de helft komen ook gele bladeren aan de onderkant en lichtgroen, komt het omdat ik ze teveel water geef of hoe komt het?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gele bladeren aan de binnenkant van plant is volgens mij niks om je zorgen over te maken. Ze krijgen inmmers geen licht... daarom stoot de plant ze af, omdat ze weinig rendement meer hebben.

Je kunt het een beetje vergelijken met struiken, bomen, coniferen... deze hebben ook geen bladeren aan de stam (binnenkant van de plant) omdat er simpelweg geen licht komt.

 

Dan is er nog de discussie; bladeren laten zitten of afknippen?!

Als je ze laat zitten zou je kunnen zeggen dat de voedingstoffen die ooit in het blad zijn gepompt, nu weer terug de plant in stromen. Als je ze af zou knippen verliest de plant deze stoffen...

Wat nu wijs is om te doen zou ik niet kunnen zeggen... maar ik knip ze af, o.a. omdat ik het gewoon lelijk vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna iedere wat oudere plant die ik gezien heb heeft geel blad aan de onderzijde, dat zou normaal zijn dus...

kHeb ook planten gezien die niet goed groeiden en totaal lichtgroen tot geelig zijn, in meeste gevallen

gebruikte zij oude/te compacte aarde of aarde uit de supermarkt ipv. uit de gs..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bijna iedere wat oudere plant die ik gezien heb heeft geel blad aan de onderzijde, dat zou normaal zijn dus...

kHeb ook planten gezien die niet goed groeiden en totaal lichtgroen tot geelig zijn, in meeste gevallen

gebruikte zij oude/te compacte aarde of aarde uit de supermarkt ipv. uit de gs..

 

 

 

Sorry Deem,

maar gs hebben geen patent op goed grond. De prof. kweker besteld z'n grond bij leveranciers als Grientveen Erica in bigbags, zoals hij het hebben wil.

Als amateur heb je ook veel keus. Je moet alleen weten wat de behoeftes van jou gewas zijn.

 

Voor cannabis is het eigenlijk vrij simpel; pH vrij hoog, EC vrij laag, graag wat klei en/of Si bron.

Ook wat extra luchtigheid is welkom omdat hij slecht tegen natte poten kan.

 

Blijft, grond voor Fuchsia en/of Geranium. (DMC) Cocos potgrond van Praxis. (wat extra klei of lava is welkom)

Cocos grond van Ecostyle, Prof Potgrond van Intervema Eelde enz, enz,

 

Mijd alleen zwartveen bagger. (potgrond waar je direct zwarte handen van krijgt) Dit klinkt snel in en is na uitdroging moeilijk weer vochtig te krijgen.

 

Cannabis is geen bijzondere plant in z'n behoeftes!

We maken er een soesa van. (vind de handel geweldig natuurlijk)

 

Nogmaals; Cannabis is een plant van arme, droge grond.

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom sorry ? graag verbeter me als ik het denk beter te weten.

Ik weet natuurlijk niet op welke grond Goststyle kweekt, maar een zak uit de

gs met een beetje kalk en wormenmest er doorheen mengen volstaat beter als een

zak van 20 liter voor 1 euro bij de supermarkt...toch ?

 

gr. DEEM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...