Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ik ben een eindje geleden begonnen met een zaadenkweek uit spaans zaad

soort onbekend onder de opstelling 4xtl8 18w kleur 840 4 planten 3weken op

18u licht dan heb ik de klok op 12/12 gezet en de opstelling veranderd in

2xkleur 840 en 2xkleur 830 .

med_gallery_11217_2715_281327.jpg

 

voor 2weken ....

med_gallery_11217_2715_368573.jpg

 

nu zien we het geslacht 1vrouwelijk 3mannelijk de dame blijft staan maar dan

onder een andere opstelling 4x kleur830 de mannetjes verhuizen naar compartiment

eronder met opstelling 2tl5 13w kleur coolwhite en een spaarlamp 30w kleur830

med_gallery_11217_2715_391222.jpg

 

med_gallery_11217_2715_289557.jpg

 

med_gallery_11217_2715_31149.jpg

 

dan heb ik ze laten doorbloeien gedurende 2weken vanaf de éérste bloeiverschijnselen

en de 2 mooiste mannen geselecteerd om stuifmeel uit te winnen en ze iedere morgen

wat geschud met een blad eronder en dan het stuifmeel met een kwastje aangebracht

op de vrouwelijke stampers(haartjes) éénmaal de bestuiving gebeurt was en de haartjes

bruin werden heb ik de mannetjes weggegooid

med_gallery_11217_2715_428577.jpg

goede wortelontwikkeling

med_gallery_11217_2715_1331500.jpg

 

mijn dame staan nu al bijna 4 weken in bloei en krijgt canna terra florres bloeivoeding

ze is ongeveer 12 dagen bevrucht en de zaden zijn al goed zichtbaar ze heeft ook een

goede thc ontwikkeling en geur de buds hebben ook al een goede dikte en hardheid

rekening houdend met dat ik de soort niet ken en de zaden van spanje komen ben ik

vrij gelukkig. het jammere eraan is dat ik niet weet hoe lang deze soort moet bloeien

en waneer mijn zaad zal rijp zijn iemand enig idee ??? hopelijk komen hier flink wat

zaden af :innocent:

med_gallery_11217_2715_281855.jpg

 

med_gallery_11217_2715_522748.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslagje van een mooi kweekje :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey leuk verslagje ja, ik ben wel benieuwd hoe je aan dit zaad bent gekomen en ben zelf wel geintresserd in dit soortje is kijken wat het is mocht je wat zaden willen ruilen pm me dan ff dan komen we daar wel uit

 

ver over het rijping proces en oogsttijd

 

normaal als je neit bestuifd oogst je plant als 80% van de haren bruin is.

maar omdat je haren al heel snel bruin worden van het bestuiven zou je de bloei tijd moeten weten van de plant dan geef je de plant een extra bloei week zodat de zaden goed worden afgerijpt.

 

maar ja wat je al zegt je wiet neits tot weinig van deze soort ik zou dan uitgaan van een 10 weken bloei tijd en een extra week rijpings tijd, zo zal je wel genoeg tijd hebben gehad. demeeste planten zijn wel klaar naar 10 weken bloei dus die extra week erbij maakt het op 11 weken.

 

wil je echt helmaal safe spelen en denk je dat het een lage bloei plant is zoals haze dat ook heeft dan moet je in totaal rekening houden met 12 tot 13 weken tot met de afrijp week erbij.

 

 

hoop dat je heir wat aan hebt

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

thanx, ik heb dit zaad van mijn nonkel die het in spanje buiten kweekt met goede

resultaten de soort is onbekend maar je zou kunnen zeggen dat het zo iets is als

een soort die jaar op jaar op de zelfste plaats groeit past zich ieder jaar beter aan

en geeft zo dan ook betere resultaten zo iets als nederwiet maar dan in spanje

de zaden hadden een goede kiemkracht 11 geplant 11 uitgekomen en tot nu toe

ben ik nog geen hermas tegengekomen de 4 in bloei waren 3 mannelijk 1vrouwelijk

en de 6 dat ik nog buiten staan heb zie ik in voorbloei 4 vrouwelijk 2 mannelijk

dus 50% vrouwelijk vind ik goed meevallen. zal ze voor zeker te spelen zo lang

mogelijk laten staan ik denk dat het dan nog beter is van ze te lang te laten staan

dan te kort zo is het zaad zeker rijp ? mijn plan is om in de toekomst dit zaad te

laten aanpassen aan ons "weertje" en zo een soort kweken die goed groeit onder

mindere omstandigheden :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorspellen kun je de bloeitijd niet als je de soort niet weet, maar de tijd die het onder je lampen duurt geeft straks een goede indicatie. De rijpheid kun je goed aan de trichomes zien straks. Je kunt beter te lang bloeien dan te kort.

 

Hoe wil je deze soort zich laten "aanpassen"?

 

Comma's en punten in je regels worden op prijs gesteld, het is zo erg moeilijk te lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kunt de planten beter wat langer laten staan dan te kort anders zijn lang neit alle zaden rijp!!!!

 

 

nou weet ik niet of je die je buiten heb staan ook laat bestuiven maar mocht die pas in october klaar zijn let dan wel op het weer, bij slecht weer die langdurig gaat aanhouden kun je beter maar wat eerder oogsten en dat je dan maar wat minder rijpen zaden hebt anders kan je ze allemaal weggooien en heb je niks

 

zaden zijn trouwens rijp als ze mooi bruin achtig zijn en een beetje 'barsten' dit oogt als een tyger printje

 

hoop dat ht zo duidelijk is.

 

je zegt dat je planten buiten al bloei vorming tonen dat is vroeg heb je of kan je msichien een foto maken met de planten die buiten staan en een foto met duidelijk de bloei vroming erop ??? ben wel benieuw eigenlijk.

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zaad die ik buiten ga kweken komt bij slecht weer in een soort

serre, maar het buiten zaad kweken is voor volgend jaar te beginnen

met het zaad die ik nu win onder tl .nu laat ik mijn buiteplanten

gewoon onbevrucht en ga ik voor de wiet.

de planten staan nog niet in bloei maar voorbloei ik heb wat foto's

gemaakt van de zaadplanten en het is niet zo goed zichtbaar maar

in de oksels van de planten zitten vruchtzakjes met 1of2 haartjes

die eruit komen

med_gallery_11217_2715_696984.jpg

 

med_gallery_11217_2715_1586940.jpg

 

bij mijn stekken is het beter zichtbaar

med_gallery_11217_2715_1532885.jpg

 

med_gallery_11217_2715_1114406.jpg

 

med_gallery_11217_2715_231311.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
voorspellen kun je de bloeitijd niet als je de soort niet weet, maar de tijd die het onder je lampen duurt geeft straks een goede indicatie. De rijpheid kun je goed aan de trichomes zien straks. Je kunt beter te lang bloeien dan te kort.

 

Hoe wil je deze soort zich laten "aanpassen"?

 

Comma's en punten in je regels worden op prijs gesteld, het is zo erg moeilijk te lezen.

Neem nu dat je ieder jaar buiten 2grote planten 1man 1vrouw laat opgroeien in ons klimaat op de zelfste plaats. Eénmaal ze in bloei staan en het weer te slecht word gaan ze in een soort serre en dat ieder jaar opnieuw doen met de zelfste zaden. Dan gaat dit achter een paar jaar betere resultaten geven, mits het zaad van spanje komt en er daar toch een ander klimaat heerst.

 

//edit whazzup: Hoofletters, punten en comma's toegevoegd t.b.v. de leesbaarheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarvoor moet je wel de planten die het het beste doen selecteren. Hoe wil je dat doen? Je krijgt van 1 moeder al gauw honderden zaden. Ga je al die zaden uit laten komen? Wanneer selecteer je dan? In het begin, wanneer je alleen nog maar iets kan zeggen over welke planten snel opkomen? Of later?

De erfelijke eigenschappen van een plant veranderen niet door de omgeving waar hij/zij opgroeit. Die omgeving bepaalt wel welke nakomelingen het beter zullen doen.

Het is niet zoiets als naar een koud gebied verhuizen en dan na een paar jaar aan de kou gewend zijn.

Selecteren op klimaathardheid is moeilijker dan selecteren op geur, thc-gehalte, kleur, hardheid van de toppen, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat dit de manier is om te selecteren. Wil je zelecteren dan zul je inderdaad een selectie moeten maken uit de nakomelingen, en iedere keer een selectie moeten maken van de beste man of de man als vader overhouden. Dat is een zeer langdurig proces. Zeker als je het buiten wilt doen, trek daar maar een aantal jaren voor uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou natuurlijk voorafgaand een selectie maken. ik heb nu al stekken

genomen van alle dames. later zal ik dan zien welke de beste is. die word

dan de moederplant die zo wel de stekken zal geven voor mijn wiet en die

1ne stek voor te bevruchten.de mannelijke plant zal dan uit een nieuwe

selectie komen uit het zaad dat ik nu kweek onder tl.Nogmaals deze

plannen zijn pas voor volgend jaar, zo ga ik ook nog ééns een nieuwe

selectie maken uit het zaad dat ik nu kweek om daar dan weer een

goede moeder uit te halen. Dan kan ik al vergelijken welke moeder

het beste doet die die rechstereeks uit het zaad van spanje komt of

de zelfgekweekte zaden. vraag het me nu al af?

med_gallery_11217_2715_399866.jpg

 

weet iemand hoeveel zaden hieraf komen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet iemand hoeveel zaden hieraf komen ?

 

In principe elke witte haar (stamper) 1 zaadje, dus ga maar tellen :smoke

 

Ten eerste. Als je stekken neemt van 1 plant, dan hebben die allemaal precies dezelfde erfelijke eigenschappen als de moederplant. Het zijn in feite klonen, dus tweelingzusjes. Selecteren heeft geen enkele zin, want de beste heeft dan gewoon de beste omstandigheden (temperatuur, licht, voeding) gehad vergeleken met alle anderen.

 

Wat jij wilt kan wel, maar dan zul je de natuur moeten laten selecteren. De natuur bepaalt namelijk welke planten geschikter zijn dan anderen voor dit klimaat. In de praktijk wil dit zeggen dat een plant die het beter doet in dit klimaat (betere groei bij lagere temperaturen en minder zon en op een andere voedingsbodem, minder vatbaar voor ziekten, ongedierte etc.) meer en sterkere zaden zal vormen dan eentje die het niet zo goed doet. Dat wil dus zeggen dat de ene bijvoorbeeld misschien 500 zaden produceert en de andere 470. Zoals je misschien al aan voelt komen is dat een proces van vele generaties. Je kunt dit proces wel enigzins versnellen als je de minkukels ertussenuit haalt, maar dan blijft het nog een proces van vele generaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken die ik neem zijn wel niet van de zelfste moeder. ik heb

verschillende vrouwelijke planten waar ik van ieder stekken heb.

Nu zal ik de planten gewoon laten doorgroeien en kijken welke het

beste doet, en van die plant laat ik dan de stek uitgroeien tot

stekkenmoeder.Uit die stekken kan ik dan nog altijd de meest

potente uit selecteren . greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ging vanmorgen kijken naar mijn dametje, en toen zag ik

op de hooftop bij bepaalde zaadzakjes een scheurtje en bij

één was het zaadje (groen) al zichtbaar weet iemand hoe dit

komt of is dit normaal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zo ver de meeste zaden zijn rijp aléén die

vanonder niet, ik heb de hoofdtop afgeknipt en de

zaden eruit gehaald het waren er zo'n 140 hier wat

foto's

med_gallery_11217_2715_130313.jpg

 

het plantje zonder hooftop

med_gallery_11217_2715_175092.jpg

 

mooie bruine zaadjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de zaden wel goed laten drogen

Dit moet minimaal 4 weken !!

Want anders heb je kans op vocht en dan willen ze daarna niet of heel slecht ontkiemen

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...