Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lexurush

Advies Bij Opbouw Bouw Hok

Recommended Posts

HAllo,

 

ik ben net nieuw hier op dit forum en maar gelijk begonnen met de bouw van een hok(je)

Ik ben mijn schuur in 2en aan het splitsen en wil daarmee 1 gesloten kweek ruimte krieeren en daarnaast een hok voor opslag en waterton en dergelijke..

 

mijn afmetingen zijn 3.20/2.50 m en 210 hoog

 

dus de hleft hiervan +/- 120 bij 320 word een afgeloten,geisoleerde,luchtdichte ruimte waar ik 3x 600W in wil hangen.

 

ik heb het verslag van Just4fun toevallig ook gelezen en vond het zeer interessant hoe hij zijn voeding onderlangs gaf.

dus dat systeem (vijverfolie) wilde ik ook toe gaan passen

 

mijn vraag is dus eigenlijk welke afmetingen kan ik het beste gebruiken voor dat hok

 

Gewoon die 320 bij 120 aanhouden ivm (potten) breedte en verdeling van mijn lampen enzo

 

- wat voor grote (m3) afzuiging ga ik plaatsen.

- welk bijpassen filter

- is een inblaas noodzakelijk zo ja,welke dan ivm mijn afzuiging

- op welke hoogte komt mijn inlaat?

-en wat zijn de geisoleerde slang diameters die ik moet gaan gebruiken...

 

dan kan ik daar met de bouw van mijn hok alvast rekening mee houden :nerd

 

de rest van schakel aperatuur en dergelijke komt buiten mijn hok te hangen

 

alleen de afzuigen en eventueel aan zuiging ga ik denk ik in het hok hangen.. Dit ivm geluids overlast

 

Alvast bedankt voor jullie reacties..

 

zodra ik van start ga wil ik wel een verslag maken van mijn eerste kweek en dergelijke,lijkt me leuk om bij te houden :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst langdurig gaan lezen voordat je uberhaupt iets doet in je schuurtje.

 

De keuzes moeten wel een beetje ok zijn, en nu raas je als een wilde koe over dit forum en je slaapt er waarschijnlijk slecht van.

Bouwplannen flitsen door je hoofd ... is het niet een heerlijk gevoel die rush.

 

:nerd

 

Dus je begint met een bouwverslag ....

 

Dan volgt je growverslag !

 

:nerd

 

2000 kuub uitlaat motor isobox met 300 mm uitlaat accoustischeslang

+ 2 x1000 m3 koolstoffilterjes 250mm naar isobox....

1x Multifan 6,3 amp SAE

1000 m3 inlaatmotor isobox + 250 inlaat accoustischeslang.

 

dat wordt rete krap in je hokkie maat .... dit setje kost overigens compleet zo'n 1500 euries ...

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke Oke jij hebt mensen kennis zeg :lol:

 

Maar helemaal Noob ben ik ook weer niet hoor,ik kweek al enkele jaren buiten en heb eerst al op hennepdesk een tijdje rond geneust...

 

Dus het is niet helemaal een Rush...

Maar dat slecht slapen klopt wel ja! allerlei bouwplannen schieten door mijn hoofd.

 

en wil alles wel goed doen natuurlijk :nerd

 

Het is dan ook meer een richtlijn eigenlijk dat ik weet waar ik grondhout moet bevestigen voor doorvoer van slangen en dergelijke

En wat ik zo ongeveer kan verwachten aan materiaal van afzuigsystemen (wat jij net opnoemde dus)

ik wil pas over een week of 3 tot 4 gaan draaien. :nerd

 

IIG bedankt voor je info!

 

ik ga weer eens ff verslagen lezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de schuur ??oke.!

 

Stroom;

2 groepen naar de schuur toetrekken, heb je nodig,!, denk aan verwarming van de aanvoerlucht,=extra stroom.

 

Water;

Geloof me, het gaat snel vervelen om met je gietertje heen en weer te lopen.. :nerd

 

Plaats uitlaat;

Denk hier goed over na, er komt een aardig gat uit je schuur, verdekt maken dus..

 

Tijd;

Zet dat 3 a 4 weken uit je hoofd, ga je niet redden met isoleren, inrichten, denken enz..

Hou er rekening mee dat je niet zomaar dag en nacht aan het timmeren en schroeven kan, je buren mogen niks merken.. (ben er 8 maanden mee bezig geweest.. :nerd )

 

Groet Tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem Tara's bouw topic grondig door. Maak aantekeningen van de belangrijkste punten en werk die uit in je bouwverslag en je zal zien dat je dan heel gericht je vragen zal gaan stellen en daar de juiste antwoorden op gaat krijgen. Sommige topics beginnen slecht en doen allerlei aanpassingen maken die van levensbelang zijn voor jou.

 

Alle fouten zijn al gemaakt de lezer hoeft ze niet nog een keertje te maken.

 

Er is op dit forum van alles te vinden maar je moet er goed naar bladeren dat duurt nachten ...

 

Is ook erg verslavend hoor ....

 

Succes

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnks!

 

maar 8 maanden??? Damnzz

 

Ik ben zelf timmerman als vaste 9 to 5 baan.. dus ben toch wel iets meer dan gemiddeld "handig" :nerd

 

Maar is goed als ik die 2 groepen nodig ga hebben ga ik toch ook echt een probleem krijgen.

Want ik heb een schuur van een huurhuis tot beschikking ;)

Goed dat dat soort dingen toch ff gezegd worden.

Want dan worden het toch denk ik ineens 2 x600w ipv 3x :lol:

voor de rest blijft het hok denk ik dan ook even groot alleen kan ik dan mijn watervat er in zetten.

lijkt me doorgaans beter op temp te houden dan..

en in de winter ook wel handig :P

 

Ik ga die forum/verslagen nu ff lezen..

 

Dit gaat Weer nacht werk worden en morgen om 6 uur er weer uit!!! :nerd

 

Dank alvast voor de reacties!

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben zelf timmerman als vaste 9 to 5 baan.. dus ben toch wel iets meer dan gemiddeld "handig" :nerd

 

Dat betekent dat je per dag 2 uurtjes kan klussen pik ... was je maar ff 6 maanden in de WW !!

 

17.00 thuis eten afwassen je vriendin stevig nemen.

Dus jij kan iedere dag 2 uurtjes en op zaterdag 6 uurtjes = 16 uurtjes.

Je project heeft zo'n 240 uur nodig dat is exclusief het kopen van je spullen en rondrijden. oeps dat is 15 weken en dan loop je zeker nog uit ook.

 

Want dan worden het toch denk ik ineens 2 x600w ipv 3x :lol:

 

Deze man leert ernstig snel chappeau.

 

voor de rest blijft het hok denk ik dan ook even groot alleen kan ik dan mijn watervat er in zetten.

lijkt me doorgaans beter op temp te houden dan..

en in de winter ook wel handig ;)

 

Ik ga die forum/verslagen nu ff lezen..

 

Das het aller aller aller beste anders slaap je nooit meer.

 

Dit gaat Weer nacht werk worden en morgen om 6 uur er weer uit!!! :nerd

 

 

 

Dank alvast voor de reacties!

 

Geen dank we zien je graag floppen en flippen.

 

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bang dat het woelen wordt vannacht... :nerd

 

Voel me niet schuldig hoor, heb alleen proberen aan te geven dat je goed moet nadenken wat je doet, dus begin bij de basis.!! :nerd

 

(vergeet je vrouwtje ook niet..... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha gaat goed komen hoor!

 

en Ik zal binnen kort wel foto's posten over wat ik van plan ben en hoe ik het aan ga pakken

en hoop dan ook op reacties natuurlijk :nerd

Advies is altijd handig ;)

 

heb al weer 3 A4tjes vol info geschreven over waar ik rekening mee ga houden,en wat toch wel belanrijke punten zijn om in de gaten te houden.

 

en lkkr op de bouw verzamellen is niet echt een probleem omdat ik op een grote bouw werk en iedereen elkaar altijd wel wat gunt :P Isolatie/ribben/gips/electra/pur en kit en veel ducktape

 

ik ben al goed aan het verzamellen geweest en denk dat ik alleen zwart wit folie zal moeten gaan kopen.. :lol:

Zelfs grote flensen (vandaar die eerste vraag) en klemmen zijn te krijgen. :nerd

 

ik ga nu echt nok..

 

 

Laterss!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Want dan worden het toch denk ik ineens 2 x600w ipv 3x :nerd

 

Want dan worden het toch denk ik ineens 2 x600w ipv 3x :nerd

Deze man leert ernstig snel chappeau.

 

Uuuhm, waarom wordt deze man een lampje meer afgeraden als ik vragen mag?

3x 600W moet toch geen enkel probleem wezen of wel dan?

Kom je op ±9amp. (is incl. de 180W extra meegerekend van de 3 VSA's)

Dan heb je nog genoeg over voor het randapparatuur?

 

Theoretisch gezien is zelfs 4x 600W mogelijk op 1 groep toch?? (= incl. VSA's ±12Amp.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja omdat ie geen volume heeft .... ??

 

heb jij wel goed gelezen Defcon ?

 

:nerd

 

Theoretisch .. pfff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat niemand een lampje meer aangeraden heeft :nerd

 

De randapparatuur moet je niet onderschatten, een schuur zonder aanvoer van warme lucht moet toch verwarmd worden, dus je hebt toch vaak en kachel nodig om voor te verwarmen.. :nerd

 

Tuurlijk = 4x 600w mogelijk op 1 groep, geen probleem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo gister avond toch nog even info kunnen verzamellen..

En dat hok van Tara ziet er strak uit moet ik zeggen :nerd

er heeft niet voor niets 8 maanden ingezeten.

 

over die die belasting op 1 groep..

Ik heb vanmiddag ff een babbeltje gemaakt met een electricien bij ons op de bouw,en het max wattage wat ik kan pakken op 1 groep.

En dat is dus ook maar een piek spanning is 3640Watt (kan een paar watt in zitten)

Dat is eigenlijk helemaal niet zo veel als ik 1800 watt aan verlichting kwijt ben,en dan nog de aanzuig en afzuiging,en kacheltje wat al snel door de 1500w trekt :S

Word dan wel een krappe bedoeling denk ik...

 

Ik wil wel voor safe spelen,en geen onodige risico's maken.

Daar zit niemand op te wachten.

 

Dus denk ik ook voor de leer is 2x600w meer dan zat.

 

Na wat forum info te hebben opgeslagen,en denk ik toch dat ik in een 2de ruimte mijn lucht moet gaan aanzuigen.

dit ook ivm het verwarmen van de inlaat lucht in de nachtelijke uurtjes en of de winter maanden

ook deze ruimte zal ik moeten gaan isoleren om een constante temp te gaan krijgen.

 

De inlaat in die ruimte zal een 2 tal ventilatie roosters in de muur worden,en een kattenluik in de deur war toevallig open blijft staan..

 

oppervlak van de roostertjes is bij elkaar 10x10 cm en het kattenluik 125 rond.. (redelijk onopvallend)

Dit zal denk ik wel genoeg moeten zijn aan de hand van eerder geziende berekingen.

 

de afblaas plaats ik boven de deur.. daar zat een aftimmering met een opening van 10 bij 90 cm (ruimschoots voldoende denk ik)

en daar maak ik een trechter naar toe,van rond 300 naar plat dus

 

ik zal binnen kort ff wat foto's posten.. dan zien jullie iets meer van mijn bouwplan

 

Alle reacties zijn welkom,meerdere mensen weten meer dan 1! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600 is puur om je volume ... waarom praten jullie in kw ?

 

Je kan wel 5 aders trekken naar je schuurtje maar je schuurtje blijft een kot dat nog in tweeen gedeeld wordt ook. Je randapperatuur gaat je helemaal ziekmaken daar reken ik zowiezo al 1,5 kw voor.

 

Cooltubes + zware isolatie + een overmaatse verntilatie zal je kunnen redden.

Anders moet je toch een ruimte gaan maken.

Dat jouw electricien kennis heeft betwijfel ik niet maar iedereen vergheet wel 1 ding.

 

Zodra het huisvrouwtje begint=LEES= microovens stofzuigers, zonnebanken TV, strijkijzers, lasapperaten, dan knallen de hoofdstopjes eruit, hoeveel groepen heb jij op 1 hoofdstop en hoe zwaar is die ?

 

dit is echt allemaal ouwe koek weet mijn moeder zelfs.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke esmie thnks!

 

ik zal het niet vergeten mee te nemen :lol:

 

als isolatie word er zo ie zo een lucht ruimte van 22 mm gebruikt (tengel),met daartegen 10cm HR+ isolatie :nerd

dit komt overal ook plafond en op de betonnen vloer die met egalisatiemortel word afgewerkt.

de rest van de andere ruimte waar ik aan ga zuigen en ook mijn deur zit wil ik eigenlijk alleen het dak isoleren ivm stralings warmte in de zomer (platdak)

 

maar moet echt ff foto's gaan posten anders blijft het zo saai he! :nerd

 

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...