Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

St3f4n0

Planten Uit Volle Grond In Grote Potten

Recommended Posts

Hallo medekwekers

 

ik heb in de tuin 13 planten van ongveer 1.75 staan.. in de volle grond. ze zijn nog niet in de bloei.

nou moet ik door omstandigheden 8 planten uit de volle grond halen en in grote bloempotten zetten..en mijn vraag is kan dit veel kwaad??? hetis de enige oplossing dus tips zijn graag welkom!!!!

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je voorzichtig omspringt voornamelijk met de wortels zal het niet zo'n probleem zijn,

tracht ook de grond een beetje te compensere met de oorspronkelijke grond,

wat ik bedoel is bv een beetje grond van de oorspronkelijke plek menge met wat potgrond (zo doe ik het toch)

Ik heb ook een tamelijk grote plant (1 m en half) moete overpotte om em in m'n

serretje te zetten en ik heb het op die manier gedaan,

staat nu zo gezond als iets in men serre, wordt tijd dat ik de foto's er is op plaats....

 

veel succes nog

rook ze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Yep, grote kluit meenemen en zeker een grote bak nemen: speciekuip of zo. De kleine zijn 45L en dat is toch wel waar ik aan zit te denken. Misschien dat de plant even wat minder is, maar die krijg je echt niet zo makkelijk kapot :) :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waar kan ik die kuipen halen en van zijn de prijzen? ik hoop dat het goed komt..ik zorg gewoon dat ik een groot stuk grond om te plant meenem en in de kuip met potgrond zet.!

 

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuincentra en bouwmarkten. Eurootje of vijf kosten ze. Ik zou 90 liter nemen als ik jou was. Zullen ze wel nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de bladeren slap gaan hangen nadat je ze in potten hebt gezet zou ik ze even uit de zon houden.

 

Geluk ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkijk je niet op de grootte van de potten inderdaad. Zo'n plant heeft een enorm wortelstelsel dus de minste schade lopen ze op in een grote pot. En na het overpotten zou ik ze eerst alleen wat Rhizotonic geven, nog niet meteen de volle mep aan voeding. Succes! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter laat je ze gewoon in de volle grond staan, wat zijn de omstandigheden dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar heeft iemand dit ook geprobeerd, mislukte finaal :verrygood Ik zou er goed over nadenken. Je kan nu nog steeds zaaien, ze zullen misschien wat kleiner worden, maar het kan nog steeds!

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit he ik heb dat eergister ook gedaan en toen ik er vandaag ging kijken hingen ze er ook aardig slap bij :smoke

het beste is dus nu om ze een tijd in de schaduw te laten staan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je al die 8 in 65 litter bakken zet met grond en als lijkt het me net geen vermoorden.

maar als je ze in 20 litter potten of zo zet is het gewoon over.

 

edit zaadje luckt op het moment ook bijna niet meer mischien 1 gram of zo.

 

good luck to

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu nog stekken haalt heb je nog kans dat je er wat vanaf haalt...

 

met stekken heb je toch een weekie of 3 voorsprong op zaad... succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu nog een stek buiten...en 6x per dag bidden dat het zonnig blijft zeker in de laatste week van juli :smoke

Alles of niets poging, zo groot mogelijke kuipen naar je budget kopen en heel ruim uitgraven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...