Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stonedheid

Zebra Blad?

Recommended Posts

hallo

 

Sinds korte tijd heb ik last van bladbroblemen op een aantal planten. De planten die er last van hebben zijn lichter gekleurd en hebben nog lichtere vlekjes op het blad.

med_gallery_8625_1863_454876.jpg

 

Ik ben helaas niet in het bezit van een ph meter. De grond is gemengd met wat kippenmest, en bij sommige planten een beetje compost. Zelf dacht ik aan een te lage PH of stikstof tekort. Wie kan mij helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Kippenmest, je moet eens uitzoeken wat daar allemaal in zit en of er ook een overschot van een bepaalde stof in zit die alles uit balans brengt. De plant kan namelijk ook een teveel hebben waardoor ze haar voedingsstoffen niet goed kan opnemen.

 

Geen idee of kippenmest een goed idee is.

Googlen leverde het volgende op

" Kippenmest is een meststof die erg geschikt is als bemesting. Pas wel op voor verse mest. Verbranding van de planten kan dan het gevolg zijn. Verse kippenmest eerst een half jaar laten rijpen, door het iedere maand even om te scheppen bevordert u de structuur van de mest. "

 

" Gevogelte mest heeft over het algemeen een veel hoger stikstof en fosfor gehalte dan mest van de viervoeters. kippenmest 30-14-7"

 

Stikstof tekort is het dus niet :cry

 

" Gebruik nooit koe- of kippenmest! Deze meststoffen bevatten te veel kalk. De plant vertoont dan verbrandingsverschijnselen: de bladeren worden geel en de plant sterft af."

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dezelfde patronen in mn binnentuin bij 2 planten, ph is perfect 6.0

ik gebruik een bio mix waar kalk in zit EN ik heb dit keer er extra maerl bij toegevoegd.

Dus ik denk dat Miss J hier weer raak geschoten heeft in de roos en dat het idd een te hoog kalk gehalte heeft.

Het vreemde hier bij mij is dat de ph toch de juiste waarde heeft.

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat probleem heb ik ook maar alleen bij twee planten

die in de tuin buiten staan.

de andere 4 niet en LET OP!!!!

deze twee hebben geen mest bij de wortels zitten zoals de

andere 4 die dit wel hebben een mengsel van JAWEL MISSS

koeie en kippemest.

die andere 4 die dit wel hebben staan er hmmmm BIJ

zeker de 2 SHAMAN's de DQ ook de NDB wat minder maar heb

het vermoeden dat deze wat minder snel groeit,maar wel

goed gaan 1 dan want de andere DQ en NDB hebben geen

mest bij de wortels en die vertonen ook lichte bruine

vlekken op de bladeren. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Tayron: is natuurlijk zo moeilijk vergelijken he? Jouw tuin en die van Stonedheid kunnen qua samenstelling behoorlijk verschillen. En dus kan veel kalk in de ene tuin beter werken dan in een andere.

 

Ik wil alleen maar mensen zelf aan het nadenken zetten over alle factoren die mee kunnen spelen. Ik kan van de foto natuurlijk nooit afzien wat de samenstelling van de grond daar is. In vele gevallen kunnen de oorzaken van problemen in twee uitersten liggen: te veel of te weinig. Dat zal altijd aan het oordeel van de kweker zelf blijven, en vallen en opstaan natuurlijk.

 

De kalk kan er juist ook voor zorgen dat je ph stabiel blijft he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...