Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hanzz

Hoeveel Groeivoeding Geven?

Recommended Posts

Hallo,

 

M'n plantjes zijn nu tussen de 40 en 70 cm groot en ik vroeg me af hoeveel groeivoeding ik ze moet geven...

Ik heb hier een potje staan van organicearth en daarop staat om de 10 dagen 1,5ml/liter

 

Moet ik die ene liter verspreiden over meerdere planten of is dat 1,5ml/l per plant?

 

Greetz

 

Hanzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef eens wat meer info ;potgroote,volle grond,????

Share this post


Link to post
Share on other sites

AH ok sorry :specool

 

Ze staan nu in (kerstboom)potten van 15 liter, in 50% potgrond en 50% compost...

 

Greetz

 

Hanzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze 70 cm groot zijn zal ik ze verpotten naar grotere potten, heb nu problemen met me double fun omdat deze overgepot moet worden(bladeren worden geel en sterven af)Mijn double fun is nu 55 cm(11 liter pot), dus laat staan 70 cm(15 liter).

 

Ik zou een halve dosering geven van de aanbevole hoeveelheid.

 

Gr. Space

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok :specool

 

Kan ik de planten ook nog groeivoeding geven als ik ze gewoon in de volle grond zet???

 

 

Greetz

 

Hanzz

Edited by hanzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangegeven voeding is altijd per liter water, als je plant 4 liter gebruikt geef je dus 4 liter voedingsoplossing.

 

Kan niks zeggen over de voeding overigens, ken het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

50% compost zal sowieso veel stikstof vrijmaken voor je plant en houdt ook nog eens makkelijk voeding vast.

Let op voor overvoeding zou ik zeggen.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,

 

M'n moeder zei dat als er bruine vlekjes op de blaadjes komen mn plantjes overbemest zijn, elke dag checken dus :specool

 

Ma as ik m'n plantjes in de grond zet (dus niet in een pot) , en ze dan groeivoeding geef, dan verdwijnt die groeivoeding toch gewoon helemaal in de grond, zodat de plant er weinig van kan opnemen, of niet?

 

Greetz

 

Hanzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey hanzz,

 

als ze in de volle grond staan dan worden de wortels meestal veel langer en gaan dieper.

aangezien vloeibare voeding en in poedervorm meestal wordt gemengt en opgenomen in het water is het dus niet zo dat de voeding sneller door de grond heen gaat dan het water.

in de volle grond moet je wel wat vaker water geven dat is wel waar want de drainage is groter.

maar je kan de grond die de plant te beschikking heeft groter maken en bemesten.

dan hoef je minder voeding mee te geven en het water draineert niet zo snel als bij gewone tuingrond,

en er zit al aardig wat voeding in de grond.

en dan in de bloei groeien de wortels van de plant al minder omdat de plant druk bezig is met het aanmaken van bloemen en dus geef je dan gewoon water met bloei stimulator.

ps. planten in de volle grond worden vele malen groter! en hebben meestal wel wat water dat ze uit de grond hebben gehaalt of halen en dus een dagje geen water geven is geen ramp.

maar bemest de grond goed en niet teveel.

en af en toe veoding mee geven! veel suc6 man!!

 

groentjes weedman

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) weet er dan ook iemand het antwoord op mijn probleem? ik heb men plantje (3weken oud,15l) overgept, en vloeibare mtstof gegeven, iets minder dan dat er voorschreven was, de bladeren zakte in 2/3 min helemaal naar beneden...en hangen naar onder???? Hoe kan dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...