Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smooty

Blijft Maar Knagen

Recommended Posts

Ik zit maar steeds aan die voorbeelden te denken die ik allemaal heb gelezen hier en kom er nog niet helemaal uit volgens mijn gevoel.

Als ik nou 4 X 400 op 20 dames zet dan zou ik er 1.6 kg van af kunnen halen in de goede omstandigheden.

Als ik nou met de zelfde opstelling alleen de lampen verwissel die naar 4 X 600 aanpas, dan kan ik er ineens 2.4 kg vanaf halen. Ik zal er wel naast zitten met mijn beredenereing maar een hoop zeggen dat het aantal Watts per gram teld. Dat het met deze wisseling zo'n hoop scheeld vind ik maar vreemd en kom er ook niet zo een twee drie uit. Het blijft een terug kerend de vraag maar ja beter te veel dan te weinig. Kan iemand het in mijn begrijpende taal vertalen hoe dit nou precies zit.

 

He dank voor het geduld

Edited by smooty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moeten alle omstandigheden goed zijn en heb je grotere potten nodig met een langere voorgroei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moeten alle omstandigheden goed zijn en heb je grotere potten nodig met een langere voorgroei.

Ook zal je dan het nodige topwerk moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant heeft om suikers aan te maken licht nodig (H2O + CO2 + licht = C12H22O11(=suiker)). Hoe meer licht des te meer suikers.

 

Als de stelregel "hoe meer watt hoe meer gewicht" niet zo kloppen zouden we net zo goed met een 40W peertje kunnen gaan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch klopt "hoe meer watt hoe meer gewicht" niet helemaal.

 

Watt is joule/seconde, dit kan net zo goed warmte zijn en heb je er dus niet veel aan.

 

400W aan gloeipeertjes (3%licht, 97%warmte) zal anders op je planten werken dan 400W TL licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat bedoel ik nou. Hoe meer licht des te meer gewicht hangt dus van andere factoren af dan alleen van het aantal Watts wat je erboven hangt. Een 400 kan eigenlijk net zoveel op brengen als een 600. Wat is voor een hok dan de max aan het aantal licht dat iemand kan gebruiken voor een draai. Hier zou dan ook wel een maat voor zijn.

Als 8 X 600 wel kan met de warmte maar te veel zal zijn voor het hokkie waar je in kweekt zou je dus beter 6 X 400 kunnen hangen om de opbrengst zeker te stellen en hoger uit te laten komen, of zit ik er nu naast.

 

Licht is wel gewicht maar tot op zekere hoogte en gaat niet altijd op dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening zit je er recht op! :verrygood

Je moet idd de totaliteit van de zaak zien..

Als je meer (of zwaardere) lampen hangt, moet je je hele systeem mee 'upgraden'..

Het wordt moeilijker om de volledige biosfeer onder controle te houden, maar met de nodige kennis is dat wel haalbaar.

Ik heb ook lang gesukkeld met 'het aantal grammen per Watts', en mijn besluit uit vele wazige antwoorden was:

de 'maatstaf' is: aantal grammen per Watt per vierkante meter begroeiing (wat weer zéér relatief is..)

dat zou willen zeggen bv.: met één lamp van 600W op één vierkante meter zou je bv. 500gr halen.

twee lampen van 600W op één vierkante meter zou je dan 1000gr halen.

twee lampen van 600W op twee vierkante meter dan ook (totaal) 1000gr.

 

Dit lijkt mij logisch..al dat ik het nog niemand in die woorden heb horen zeggen..

Hopelijk heb ik je verwarring niet groter gemaakt.. :bier

 

Grtz..frnz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap zo ie zo al niet waarom je zo weinig planten neerzet :bier

 

Dat is jezelf gek maken, en ja waarom?

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat topkweker zegt klopt helemaal,

 

Watt is een maat voor de energie per seconde (J/s).

Deze energie kan zijn in de vorm van licht en van warmte.

Als je echt de lichtsterkte wil meten, moet je dat doen in 'lux'.

(Ja ik heb donderdag mijn Natuurkunde examen, ik kan hier ff mooi oefenen :bier )

 

Mzzls Jerommeke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog eens terug gebladerd naar het begin en toen waren er ook al vragen in deze stekking en ook de zelfde antwoorden. Je moet inderdaad kijken naar het aantal lumen wat een lamp geeft, geen warmte. Het makkelijkst is zien waar het allemaal toe lijd met je setup en dan achteraf een conclusie te trekken om dingen te gaan veranderen als nodig is. De waardes zijn wel redelijk te berekenen maar kloppen niet met het te verwachten. Dus we zien wel

 

@ert

Op de vraag waarom zo weinig is een simpele reden. Het bereken van boetes die je kan krijgen bij groter op gezette kweek zijn on interessant voor een thuis teler en doet meer kwaad dan goed. Om met een minder aantal toch een goede oogst te hebben is dan een uitdaging. Als ik nou 160 stuks zou zetten en dit in kleinere potten om aantal te maken kan ik net zo goed 40 grotere potten neer zetten als dit de zelfde uitkomst geeft aan gewicht. Mocht het zijn dat je door de mand valt hebben ze '' uit ervaring '' een standaard reken formule die gehanteerd wordt en ben je gewoon de lul met die 160 en niet met die 40. Voor jezelf is maakt het niet uit kwa gewicht maar de hoeveelheid in stuks is dan wel van belang. Dit is een kwestie van risico kalculatie. En dan is er nog het stukje ruimte die je kan benutten.

Ik doe het liever verder door voeren in grote potten dan in het vermeerderen van het aantal als de uitkomst voor mij gelijk zal blijven. En je gaat ook verder denken om het allemaal te perfectioneren, zie het als een hobby het verbeteren van systemen. Het is niet zo neer zetten licht aan en draaie maar, toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je over 2400w praat heeft dat niks met verbeteren van systemen te maken.

Dan praat je over zakken vulln. Daar heb ik helemaal geen probleem mee :bier :verrygood .

Maar zeg het dan gewoon.

 

Je gaat het nooit redden met 40 tegen over 160, never.

En de boete vald wel mee hoor.

Als je maar netjes je stroom betaald :smoke

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je over 2400w praat heeft dat niks met verbeteren van systemen te maken.

Dan praat je over zakken vulln. Daar heb ik helemaal geen probleem mee :bier :smoke .

Maar zeg het dan gewoon.

 

Je gaat het nooit redden met 40 tegen over 160, never.

En de boete vald wel mee hoor.

Als je maar netjes je stroom betaald :smoke

 

gr ert

 

Ik heb het over 6 X 600 Watt op eigenlijk 8 grote bakken (nu 9 en twee kleine mapito bakjes) = 3600 Watt met 588.000 lumen. De bakken hebben ook de ruimte zodat ze zich breedt kunnen ontwikkelen, door het twee keer toppen.

 

Nu even uit ervaring; gezet 150 op slabs met 0,18 gr. de plant, deze set veranderd en in 44 grote bakken met hydrokorrels, met als resultaat 0.78 gr. de plant. Alle twee de sets met 600Watt lampen zelfde ruimte en rest spullen. Helaas moet ik dan zeggen dat ik voor de korrels ga en niet voor de slabs.

Ik bewaar ook altijd een deel voor mijn vrouw die het nodig heeft voor haar gerief als verlichting van een whiplash en de rest is voor mijn oude dag :verrygood

De wijze van kweken is anders maar het leverd meer rendament op, ook al lijkt het op kleine schaal.

We proberen er allemaal zoveel mogelijk af te halen, niet dan. Waarom dan niet tijd en energie in een nieuw medium steken als dit betere opbrengsten met zich mee breng.

De gs doen dit ook en niet voor niets. De ontwikkelingen en experimenten gaan steeds verder.

 

 

@peaches

 

Thanks, en ik zoek alles verder op over dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je over 2400w praat heeft dat niks met verbeteren van systemen te maken.

Dan praat je over zakken vulln. Daar heb ik helemaal geen probleem mee :bier :verrygood .

Maar zeg het dan gewoon.

 

Je gaat het nooit redden met 40 tegen over 160, never.

En de boete vald wel mee hoor.

Als je maar netjes je stroom betaald :smoke

 

gr ert

 

risico beperking ook als je je stroom normaal betaald.

 

Het gaat hier om het min of meer bedrijfsmatig, in ieder geval met een zekere professionaliteit, kweken van hennepplanten in ruimten zoals bijv. een huis of een loods met als doel de verkoop van de geoogste planten. Bovendien moet het dan gaan om een verdachte die hiervoor niet eerder is vervolgd en die niet in georganiseerd verband handelt. Uitgangspunt bij het hanteren van deze oriëntatiepunten is dat het financieel voordeel is of wordt ontnomen en dat de apparatuur is of wordt onttrokken aan het verkeer.

 

50 -100 planten: € 900,-- boete.

100 - 500 planten: 6 weken gevangenisstraf.

anders is voor optie staf en geld boete van 100 tot 1000 planten: 2 - 6 maanden + max. € 11.250,-- euro

600 - 1000 planten: 12 weken gevangenisstraf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...