Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
estee

Eerste Kweek 2 X Freebees

Recommended Posts

Eindelijk heb ik ook mijn eerste kweekje kunnen zetten. Het is nogal een beetje amateuristisch maar we doen ons best. Ik heb hie ruren zitten lezen en zoveel mogelijk tips proberen te gebruiken.

Eerst een overzichtje geven van wat er zoal gaande is in mijn klein kamertje

 

2 x plantjes (afkomst onbekend)

1 x 400 watt natirumlamp --> hangt op 1 meter hoogte

1 week in groeifase

ph 6.2

temp met de lamp aan is 26° met de lamp uit 19-20°

heb ze vorige week donderdag overgepot in 11l potten

 

Hier zijn ze dan:

Ik heb nog geen duidelijke fotos kunnen nemen, dat doe ik deze week wel dus voorlopig zla ik het met deze moeten stellen.

 

med_gallery_8749_2250_442154.jpg

 

 

med_gallery_8749_2250_410169.jpg

 

 

med_gallery_8749_2250_616273.jpg

 

 

med_gallery_8749_2250_512739.jpg

 

 

med_gallery_8749_2250_512739.jpg

 

 

Ik had nog enkele vragen omtrend het toppen en nog verdere tips

 

Dank uw wel

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn behoorlijk aan 't strekken, zou je lamp maar snel op zo'n 50 cm hoogte hangen...

 

Verders geen commentaar B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie hetzelfde als bij mij, zoals gezegd, ze strekken wel enorm. Tenzij je de ruimte hebt, maar idd, de lamp wat lager doet wonderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat trafootje ligt daar een beetje gevaarlijk

en het zal later wel gaan stinken dus daar

zou je ook wat aandacht aan moeten besteden.

 

toppen doe je door het middelste dingetje

eruit te knijpen.

kijk maar in sticky "toppen" daar word het

uitvoerig uitgelegt.

 

en nog wat...is dat je bed??daar links B) :specool

 

:) pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een kamer die tijdelijk dienst doet als slaapkamer, er zijn nl volop verbouwingen aan de gang.

Voor de rest alvast bedankt voor de tips, ik ga proberen zoveel mogelijk up te daten.Maar ondanks het topic over toppen ben ik toch niet zeker dat ik het juist kan uitvoeren. En naar horen zeggen is dat toch geen onderneming zonder risico B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou overnieuw beginnen, ze zijn zo enorm gestrekt, 3x een half liter water flesje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je opnieuw?

Letterlijk stuk eraf knippen en opnieuw zetten B) of zou ik ze gewoon niet een beetje dieper kunnen zetten en dan toppen. Normaal moet dit toch al veel in hoogte verschillen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even en er komen kokosnoten in te hangen :specool

Denk dat je weer een paar nieuwe zaadjes de grond in moet gooien.En dan de lamp er wat dichter op B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm swel kut maar dat zoek ik toch nog een beetje te vermijden.

Ik heb deze nl zo als stekken gekregen, wrs niet goed onderhouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

weggooien hoeft zekers niet, je kan de planten idd wat dieper zetten en knakken, dit zal wat stress geven maar daar komen ze wel bovenop. Heb dit vaker gedaan en geeft geen problemen.

Zodra je geknakt heb even ondersteunen met een stok, dan na een paar dagen zie je de steel verhouten en de plant gaat verder waar ie gebleven was.

Je zou eventueel ook nog een stek er van kunnen maken.

En je lamp op max 50 cm boven je plant zetten B)

 

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
weggooien hoeft zekers niet, je kan de planten idd wat dieper zetten en knakken, dit zal wat stress geven maar daar komen ze wel bovenop. Heb dit vaker gedaan en geeft geen problemen.

Zodra je geknakt heb even ondersteunen met een stok, dan na een paar dagen zie je de steel verhouten en de plant gaat verder waar ie gebleven was.

Je zou eventueel ook nog een stek er van kunnen maken.

En je lamp op max 50 cm boven je plant zetten B)

Suc6

 

 

Thanx het zal dus idd knakken worden

 

Wa denken jullie dat het beste is ongeveer 10 cm boven de bodem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze geknakt, getopt, de lamp lager gehangen en ze een beetje dieper in de grond gestoken

Zouden ze zo terug een normale groei krijgen?

 

De lamp hangt op 60 cm (400 watt)

temp lamp aan 28

temp lamp uit 21

Geef ze elke dag elk 10 cl water

En morgen ga ik voeding voor ze halen

Ik heb ze geknakt op ongeveer 10 cm van de grond en ze een beetje dieper gestoken waardoor ze ongeveer nog 35 cm groot zijn.

Na het knakken staan ze na 2 dagen terug op hun eigen benen. Is dit normaal of wilt dat zeggen dat het knakken niet goed gelukt is.

Enkele fotos

 

med_gallery_8749_2250_1048223.jpg

 

 

 

med_gallery_8749_2250_102593.jpg

 

 

 

med_gallery_8749_2250_1029869.jpg

 

 

 

med_gallery_8749_2250_330051.jpg

 

 

 

med_gallery_8749_2250_628844.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer wit zeil tegen de muren te plakken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probeer wit zeil tegen de muren te plakken..

 

dat ga ik zeker eens overwegen.

Maar voor de rest denken jullie dat de plantjes nu ze geknakt en getopt zijn meer in de breedte gaan groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp moet nog lager, 40cmer is voor een 400watt puik.

 

Verder moet je nog veel leren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jo wat is dit nou zet ze gerust in een grotere bak (kliko) bijv. en lees daarna effe een maandje het wf door probeer het dan nog eens.

 

:verrygood :whistling :bier :rofl

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

al met al lees ik toch wat negatieve reacties. Ik ben zelf ook een beginnend kweker, dus ik kan je niet alle kneepjes vertellen. Zelf heb ik gemerkt dat er veel info hier op het forum staat, wat zeer bruikbaar is. Wel staat het soms wat onoverzichterlijk, of moet je veel lezen voor je echt de info hebt die je zoekt.

 

Ik proef uit jou reactie dat je deze planten graag wil houden, ik kan me er iets bij voorstellen. Zonde om ze weg te gooien en opnieuw te beginnen. En het is je goed recht trouwens.

 

Ik zou je planten mooi ondersteunen met een bamboestok, en ze eraan vast maken met een tairep of een draadje. Niet te strak, want dan kom je over een week of wat erachter dat ze knel komen te zitten.

Plak wat wit folie tegen de muur om mooi het licht optimaal te gebruiken, het wordt dan weerkaatst naar de plant. Het mooiste zou natuurlijk een kast of ruimte zijn waarin alle wanden het licht weerkaatsen.

 

Heb je al nagedacht over ventilatie? De lucht is over een paar weken wel wat heftiger wat er van de planten afkomt. Een filter en ventilator doen dan wonderen.

 

Hoe groter de pot is waar de plant in staat, hoe meer wortelruimte ze hebben en hoe groter de planten worden. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar je kunt in ieder geval meer opbrengst krijgen hierdoor.

 

Je planten zien er niet heel mooi uit, maar je kunt er vast wat vanaf halen. Mijn planten staan er ook niet heel netjes bij, maar er zitten wel al behoorlijk wat toppen in. wiet is wiet, of de plant nou lelijk is of mooi :verrygood

 

En je kunt dus je planten wat lager in de pot zetten door ze te verpotten en dan er een laag grond bij te doen, op de bovenkant. Hierdoor verkort je de lengte van de plant, maar blijven de toppen nog steeds groeien.

 

Succes ermee, hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor de reactie sjaak banaan

Dit is eigelijk meer een proefkweek. Zoals ik eerder al zei zijn er momenteel verbouwingen aan de gang en een van die verbouwingen is dat er op zolder een klein hokje gaat komen. Daar kunnen zorgen dat allee factoren optimaal zijn.

Voorlopig zulleen we het dus met deze moeten stellen. Voor de rest: er staat nu een ventilator op en afzuiging lossen we gewoon op door een open raam (temperatuur blijft wel op peil).

De potten waarin ze staan zijn elf liter potten en normaal zou ik ze deze week beginnen met Plagron Alga Bloeivoeding te geven.

Ik heb wel de indruk dat ze veel drinken nodig hebben. Ik geef nu al een tijdje langs onder water maar dat is bijna altijd meteen op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...