Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
richard3001

Meeldauw :(

Recommended Posts

hoi

 

ik heb last van meeldauw na twee x spuiten met een middel van de gs heb ik er nog steeds last van .

ik heb 4 dagen geleden gespoten maar het is nog niet weg , blijf je het zien op aangetast blad of hoort het in ze geheel weg te trekken?

ik heb in ieder geval niet het idee dat het erger is geworden maar je ziet het nog wel....

weet iemand of je het blijft zien als het blad aangetast is of dat het helemaal hoort te verdwijnen ...

verder las ik dat pissebedden meeldauw kunnen bestrijden , iemand ervaring mee?

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook gehad 2 weken geleden

heb toen van de GS een middel van bayer gekregen het heet rosacur

ik heb 3 ml op 1 liter water in de planten spuit gedaan

die over de 4 planten leeg gespoten

en heb geen nieuwe uitbreiding gehad

 

welk middel heb jij gebruikt???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet geen naam van dat spul , ik kreeg het mee in twee injectie spuiten en die moest ik samen voegen met 5 liter water ,de ene spuit was het middel en het andere een middel om te zorgen dat het vernevelt kon worden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook in de 5e week gesproeit

het enige wat kan gebeuren is top rot..

maar ik merkte dat het water binnen enkele minuten was opgedroogt in m'n hokkie omdat het lekker warm is

hoe kweek je??

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter dat je resoluut ingrijpt met een pittige dosering, aangezien je al in d 5e week zit.

Vraag anders even bij de importuer na wat d beste handelingsprocedure is,.,,Liever wat extra spuiten, dan verloren plantjes.

gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

bij bestrijding van meeldauw is het belangrijk dat bladeren die erg geïnfecteerd zijn (wit poeder

op de balderen) verwijderd worden. Voor zover ik weet zijn reeds geïnfecteerde bladeren niet meer

te helpen, de meeste middelen tegen meeldauw houden een verdere verspreiding tegen....

 

Groet,

 

Klaboem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

Heb beginnende meeldauw geconstateerd (week 3) en Rosacur gesproeid... Ik heb de planten laten staan en gewoon goed over en tussen de planten gesproeid, maar kon niet echt onder het blad sproeien. Mocht het terugkomen, dan wil ik ze stuk voor stuk goed besproeien.

 

Meeldauw gaat toch vooral op de bladeren zitten, of is het ook nodig onder het blad te sproeien? Uit voorzorg zou ik ook zeggen ja, maar da's niet altijd makkelijk als het een beetje vol staat...

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...