Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Harry M

Het Verduisterings Topic !!!

Recommended Posts

Hier dus een topicy die die gelijk een stikie wordt :)

 

De manieren van verduisteren van de Dames buiten .

 

het is er nog een beetjuh vroeg voor maar beter te vroeg dan te laat .

 

Tips voor grote verduisteringen en verduisteringen per pot .

 

Dus een ieder die een goed werkende manier van verduistering heeft graag plaatsen ( Foto Mag ) :verrygood

 

De vriendelijke VERDUISTERINGS groente

 

Harry

 

Veduisteren door middel van Pvc stroom pijpen :

 

we nemen dus een Pvc pijp die we dus in een boog plaatsen over de dames heen .W

 

maak er een sterk geraamte van .

 

en neem dan sterk zijl dat geen licht door laat ( zelf neem ik hier voor fijver folie voor , daar de z/w te dun was )

 

maak de ene kant van het plastik vast aan de boog .

 

maak in het plastik die dus niet vast zit :wOOt oogen waar door touw heen kan worden gespannen

 

waarmee we dus het plastic over de Pvc buizen heen getroken wordt .

 

zorg wel dat de zijkanten ook licht dicht zijn

 

De vriendelijke Nacht tunnel Groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongeveer gelijkaardig:

een houten stel omdat dit hoger en rechter opgaand kan (binnen in mn serre)

afdekmiddel plastic, zwart langs de binnenkant, wit langs de buitenkant, dit zie je nagenoeg niet van buitenaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een parasol, zo een met zo'n arm...

 

Plaats hem achter je plant, maak er een zeil aan vast, en je trekt hem zo over je plant heen, afsluiten met een paar klemmen of knijpers en hij zit dicht...

 

Klap de parasol in en bind het zeiltje even vast en er is weer licht..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteringstunnelkas

 

Voor 2000 had ik dit soort kassen in mijn tuin omdat in 1988,90 en 92 de politie mijn tuin leeghaalde besloot ik noodgedwongen hiertoe.

 

Materialenlijst per kas: 6 Pvc bedradingsbuizen van 4 mtr per stuk,een vel zwarte landbouw- plastic van 6 x 4,5 mtr ---er waren 2soorten en ik nam de dikste maar GEEN vijverplastic omdat dat te zwaar was en nogal duur.Verder 2 panlatten van 5,5 mtr totaal,hiermee bedoel ik dat wanneer de latten die lengte niet konden overspannen ik die zodanig liet overlappen tot ik 5,5 had.

 

Dan nog 2 stukken plastic zwart van 2,3 x1,5 mtr

 

________________________________________________________________________________

______

 

De bouw:Een stuktuin van precies 2 x 5 mtr werd omgespit bemest enz.

 

De pvc buizen op de beide einden met viltstift gemerkt op 20 cm

 

Op de 2 hoeken aan de einden van het afgebakende werd telkens een buis tot de merkstreep in de grond gedrukt zoat er 2 bogen ontstonden.Daarna kwamen de andere 4 om de meter ook in gebogen stand te staan(Zie mijn fotogalerij waar nog restanten te zien zijn)

 

Nu het plastic! dit werd uitgelegd op een gazon en aan de 6mtr zijde werd 1 lat van5,5 1 slag opgerold en de andere lat daarop geschroevd zodat het plastic geklemd zat.

 

De volgende fase was een sleuf graven aan de lange zijde waar de meest stormen wegkomen ZW

 

Vervolgens werd het plastic met de lat zijde langs de andere zijde als de sleuf gelegd verzwaard met stenen.

 

Het plastic vervolgens over de bogen en door de sleuf gelegd en dan strak getrokken en dan met de grond uit de sleuf werd alles aan die zijde ingegraven.

 

Het laatste waren de halve circels aan de einden die gemaakt werden van de kleinere stukken .-iets

ingegraven-

 

In elke kas verdeelde ik 20 witte indoorklonen over het opp. zodanig dat er iets meer ruimte naar de zijden was omdat debeschikkbare hoogte het kleinste was..

 

Na een hoogte van 25 cm begon ik met verduistern van 8,00 uur tot 20,00uur open/licht en de nacht daartussen.

 

2 x 3 min.per dag en 8 weken lang en ik werd beloond met een wietje die groener was maar een kwaliteit beter dan indoor.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe weten jullie dat het donker is ,,hetzelfde als in de koelkast deur dicht lampie uit :) ,af ga je als een indiaan in de tent zitten :verrygood .succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEE Rick

 

Is idd ook een mooie topic :verrygood

 

Hee T B 's er

 

ja ik ben een echte red skin . en tuurlijk ga ik er eerst ff in zitten om te kijken of er idd geen licht door heen komt

 

Hee D B

 

mooie op zet en duidelijke uit leg

 

Hee Paffie

 

is idd een goeie manieervan verduisteren ,

 

ga ik ff uit werken en ff kijken of dit lekker werkt :)

 

De vriendelijke Duistere zaken groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe maak je dit geraamte ?

Hoe maak je het plastic vast ?

 

Last van spatie-tic "vriendlijke" groeter ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Dus ToeToeT

 

 

Verduisteringstunnelkas

 

De bouw:Een stuktuin van precies 2 x 5 mtr werd omgespit bemest enz.

 

De pvc buizen op de beide einden met viltstift gemerkt op 20 cm

 

Op de 2 hoeken aan de einden van het afgebakende werd telkens een buis tot de merkstreep in de grond gedrukt zoat er 2 bogen ontstonden.Daarna kwamen de andere 4 om de meter ook in gebogen stand te staan(Zie mijn fotogalerij waar nog restanten te zien zijn)

 

Nu het plastic! dit werd uitgelegd op een gazon en aan de 6mtr zijde werd 1 lat van5,5 1 slag opgerold en de andere lat daarop geschroevd zodat het plastic geklemd zat.

 

De volgende fase was een sleuf graven aan de lange zijde waar de meest stormen wegkomen ZW

 

Vervolgens werd het plastic met de lat zijde langs de andere zijde als de sleuf gelegd verzwaard met stenen.

 

Het plastic vervolgens over de bogen en door de sleuf gelegd en dan strak getrokken en dan met de grond uit de sleuf werd alles aan die zijde ingegraven.

 

Het laatste waren de halve circels aan de einden die gemaakt werden van de kleinere stukken .-iets

ingegraven-

 

In elke kas verdeelde ik 20 witte indoorklonen over het opp. zodanig dat er iets meer ruimte naar de zijden was omdat debeschikkbare hoogte het kleinste was..

 

Na een hoogte van 25 cm begon ik met verduistern van 8,00 uur tot 20,00uur open/licht en de nacht daartussen.

 

2 x 3 min.per dag en 8 weken lang en ik werd beloond met een wietje die groener was maar een kwaliteit beter dan indoor.

DB

 

En dan nog de tip van Whazzup :)

 

zet ze in de schuur , en plat het schuur raam dicht , en rol de dames naar binnen :verrygood

 

De Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhhhh...ik heb me antwoord alweer, thxs

hand in hand

 

Wel een leuke je zet ze eerst in de schuur, plaat voor het raam en dan de dames naar binnen rollen. :verrygood

 

 

Roken jullie er nog 1 joh :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuilniszakken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...