Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TeKnO-AdHd

Huh?!

Recommended Posts

Ik heb net voor het eerst hasj gemaakt met mn nieuwe ice o lator set, ik heb een set van 3 zakken 220, 70 en 38. Ik had er +-200gr materiaal ingedaan 4 x 10min draaien toen volgende 200gr ook 4 x 10 minuten laten draaien. toen de 220zak eruit gehaald, toen de 70 en daar zat wat hasj in denk ongeveer 2gr (heb geen weegschaal dus moet schatten)ik dacht toen nog van, dan zal "alles" wel in de onderste zak zitten, maar toen ik die eruit haalde zat daar ook slechts 1-2gr hasj in ik baalde behoorlijk want dacht toch wel aan wat meer maar het zou nog kunnen, misschien is mn materiaal niet goed genoeg of ik hoor ook verhalen dat er de 2de en 3de keer pas echt "veel" opbrengst is. dus dacht ik ben maar tevreden en draai een jointje van mn hasj en volgende ronde nieuwe kansen...

 

Maar nu komt het, ik gooi het water uit mn emmer en moest ff wachten want de wasbak liep vol en toen keek ik onder in de emmer en die was helemaal wit van de kristallen ;) . heb dat zo goed en zo kwaad als ik kon eruit geschept met een lepeltje en dat was meer dan in de 2 zakken bij elkaar..+- 5 gr spierwitte hasj...

 

Heb ik iets verkeerd gedaan?? hebben meer mensen dit?? of hoort dit zo en staat het gewoon niet in de handleiding??? of zijn de beste kristallen nog kleiner dan 38micro??? of zit er (zoals ik denk) gewoon een gaatje in die zak?? :lol:

 

kan iemand me helpen (of mn vermoeden bevestigen)?

 

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, kan iemand me helpen A.U.B. ? want ik heb nog meer materiaal om te verwerken maar voor ik daar aan begin zou ik toch liever wat antwoorden hebben..

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt zeker iets verkeerd gedaan, want dit werkt normaal zonder problemen.

 

Een uitgebreide gebruiksaanwijzing is te downloaden van de site van pollinator.nl in verschillende talen.

Denk erom dat je de zakken in de juiste volgorde in de emmer doet !!

Al het water door de zakken eruit laten lopen, ook als dit zeer lang duurt (goed teken !!)

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TeKnO-AdHd

 

Als je klaar bent met draaien moet je het water wat in de emmer zit nog eens door de zeven laten lopen.

Veel zinkt inderdaad naar de bodem, maar als je het water meerdere malen langzaam door de zeven laat lopen heb je gegarandeerd meer hasj.

 

Even een vraagje aan je: hoe laat jij de hasj drogen? Pers/druk jij het eerst helemaal droog en daarna laten drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ caviant Ik heb de gebruiksaanwijzing wel 10 x gelezen, maar zag daarin niets over dat ik t water nog een x door de zeef zou moeten doen omdat er veel bezinkt, zelfs door de kleinste zeef heen...

 

@ Jahbless bedankt voor de tip! en ik heb het r met een lepeltje uitgeschept en toen ben ik er (boven een stukje papier) een bolletje van gaan draaien toen dat ging plakken plat gemaakt en op schoteltje in de vriezer als dat bevroren is weer kneden en dat heb ik nu 4 x gedaan en heb nu 2 hele mooie bolletjes met plakkende hasj (zelfs weer in de vriezer gelegd want het smolt bijna op mn hand). Ik ga nu weer een ronde draaien en zal het nu zeker meerdere keren zeven! Ik dacht zelf ook aan om het laatste beetje door een koffiefilter te doen. Iemand hier ervaring mee?

 

 

 

Bedankt mensen!

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben laatst zelf ook met de bubbleator aan de gang geweest... het belangrijkste is dat het water echt koud is! dat heb ik naar meerdere keren nu wel ervaren dat hoe kouder het was hoe hoger de opbrengst. Daarbij moet je altijd 2 keer alles door de zakken halen.

 

Mijn vraag is wel: Maakt het uit of je de zak schut en heen en weer beweegt om het water er sneller doorheen te laten gaan? Want anders kan het volgens mij wel een dag duren voordat alles erdoor heen is volgens mij.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk zelf met een bubelator

De manier hoe ik het nu doe bevalt me het best

 

Ik zeef 8 min

Dan laat ik het door de 220 zeef lopen

Dit water zet ik minimaal 15 min weg zodat de zwaardere thc gaat zinken

 

Ondertussen kan ik in de bubelator weer een nieuwe draai doen

 

Na 15 min wachten schenk ik het heel erg rustig door de 70 en 38 micron zeef heen

Je zult zien dat je nu eerst alleen water hebt en meteen door je zeven valt

Als je op het einde komt krijg je in 1 x een heleboel cristallen

Het voordeel van zo werken is dat je een maximaal rendament hebt

En dat je niet met zefen vol met water en cristallen zit die verstopt is en dat je moet gaan schudden

 

Houd wel reking mee dat de ene soort meer cristalen afgeeft als de andere en dat je kweekmeetode ook van invloed kan zijn op het totaal ice wat je er uti krijgd

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je zegt dat ik eerst even alles door de 220 moet gooien, dan even een kwartier in een emmer laten staan en dan pas door de fijnere zeven? En als ze dan nog "verstopt" zitten? je gaat daarna dan toch gewoon schudden neem ik aan of heb je een makkelijke emmer gevonden?

 

Het probleem bij mij is dat ik geen handige emmer heb die groot is (veel water in kan) en waar de zak ook nog om blijft zitten (de zakken pleuren in de emmer door de zwaarte).

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

He priest

Ik heb de zak in een prullenbak staan zoon vierkante

 

Dit past presies en kan je de zakken nog lekker vast zetten

 

Doordat je de emmers met water laat staan zaken alle zware delen dat zijn gelukkig in ons geval de cristallen

als je dus de emmer met water rustig door je zakken gooit gaat eerst al het water er doorheen

Omdat de masen van je zeef dan nog niet verstopt zijn stroomt het er zo door heen

 

pas op het laatst komen de cristallen met water

Je hoeft dus niet meer te wachten tot dat de zak eindelijk leeg is

Dit deet ik eerst ook en zat ik te schudden en te draaien en na een paar keer last van mijn rug

 

En het resultaat is ook nog eens een stuk leuker

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga deze methode zeker eens proberen, dit lijkt mij ook een stuk makkelijker om te doen!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je horen hoe het bevallen is

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel eens Droogijs gebruikt (bevroren kooldioxide) voor hasj, de blaadjes en de steeltjes in eenzeef, droogijs erop. dan een beetje roeren tot ze beginnen te breken, en dan water erop gooien, het begint dan te borrelen, en je krijgt leuke rookeffecten. dan net zo lang blijven roeren tot de rook weg is( op den duur om de 10 minuten even roeren), het water is dan bruin, de kristalletjes schep ik er uit. en het water laat ik opdrogen op een groot dienblad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ TNT : Ook ik ga t zo doen de volgende keer. Thx voor de tip!

 

@Loadrunner : Maak eens een topic over hoe je dat doet met dat koudijs en dan ook met maten van je zeef en hoeveelheden en foto's a.u.b.?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik weer droogijs en knipafval heb dan ga ik er een topic over openen :verrygood. Ik heb een gewone zeef gebruikt (fijn gaas) die je ook gebruikt in de keuken, een handjevol knipafval, met een even grote hoeveelheid droogijs. dit goed roeren, en de kristalletjes vallen naar beneden( als sneeuw lijkt het wel).

 

Je kan die kristalletjes apart bewaren, en daarnaa de watermethode doen.

De kristalletjes zelf hebben niet echt een stoned effect als je ze puur rookt. je merkt het beter als je de watermethode gebruikt, en dan daar je hasj van maakt. De kristalletjes zijn niet echt te persen...

 

 

Hmz, als ik een tweede edit doe, dan ben ik de erste edit kwijt... :S Mar ii ga het wel neerzetten als ik niet onder invloed ben van thc... :whistling dan wordt het wat duidelijker.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...