Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
richje30

Vijverwater Als 'voedingswater'voor Buitenplanten

Recommended Posts

Gegroet medemensen, heeft er iemand ervaring met het geven van vijverwater voor wietplanten.

Ik heb het dan wel uiteraard over een vijver waar veel gevoerd wordt. Dit water is rijk aan stikstofverbingen dus lijkt mij het geschikt als groeivoer voor mijn buitenplanten. Algen groeien er ook weelderig van.

Ik ben er vandaag mee begonneb dus ben benieuwd of het iets scheelt.

gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey richje,

 

Heb je de PH van je vijverwater gemeten??

Verder, zitten er vissen in, scheelt namelijk ook.

Heb zelf ook een vijver, maar dat water gebruik ik niet, mijn kraanwater is nog beter.

Kwaliteit van mn water is niet goed vanwege teveel aan rottend blad, ongedierte etc.

Greetz Cleef

 

 

Gegroet medemensen, heeft er iemand ervaring met het geven van vijverwater voor wietplanten.

Ik heb het dan wel uiteraard over een vijver waar veel gevoerd wordt. Dit water is rijk aan stikstofverbingen dus lijkt mij het geschikt als groeivoer voor mijn buitenplanten. Algen groeien er ook weelderig van.

Ik ben er vandaag mee begonneb dus ben benieuwd of het iets scheelt.

gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

# richje30

 

veel succes met testen :lol:

 

ik heb zelf ook een vijver.. met koi's en een UV filter.. dus kweeniet of dit experiment ook voor mij geldt..

 

-xx- Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danke je voor de replies. In eerste instantie eten de vissen mijn eiwit wat afgepoept/gescheiden wordt via ammonia(waar algen weelderig van groeien) en na mijn filter wordt het afgebroken tot het voor vissen(tot op zekere hoogte ) natuurlijke nitraat. En daar groeien de algen ook weelderig van, mits je een plantenfilter of uv filter hebt, welke de zweefalgen weer doodt. Maar het gaat bij om het stikstof gedeelte...als mijn algen er pap van lusten, moet dat ook voor mijn wietplanten gelden, stikstof blijft stikstof. En(offtopic), ik heb uiteraard wel een yamitsu uvc liggen tegen de algen, maar die gaat pas over een maand aan, aangezien algen beter zijn voor de kleur van mijn kois en het belast mijn filter zo minder , aangezien de algen een gedeelte van het voedsel(vergif) tot zich nemen.

gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

# richje30

 

ben je nou begonne met het vijverwater verhaal?

 

let wel: de ph van het vijverwater ( van mijn vijver ) is niet goed voor de plant.. was dacht ik PH van 8 (nu kan t veranderd zijn )

 

hoor t graag

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze er tot nu toe 2 keer water mee gegeven en ze staan er netjes groen bij. ph is idd wat aan de hoge kant voor het mooie, maar de grond is licht zuur dus gemiddeld zal het redelijk uitkomen . Verder denk ik dat het water geven met vijverwater niet megavaak zal gebeuren, omdat de planten dichtbij de waterkant staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...