Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

richard3001

Te Weinig Lucht?

Recommended Posts

hoi

 

Ik kan het nergens vinden met de zoekfunctie, dus ik vraag het maar even ..

wat zijn de verschijnselen van te weinig frisse lucht in je hok?of zijn die er uberhaupt wel en merk je het alleen maar aan je opbrengst dat die lager uitvalt?

ik vraag het me namelijk af omdat ik dit keer met de nlx veel meer blad heb als normaal sinds ik mijn aanzuiging heb veranderd namelijk eerst van buiten en nu lucht van een andere kamer.

of heeft dit er nks mee te maken?

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

van buiten is beter dan uit een andere slaapkamer halen

 

of je moet daar het raam los hebben staan

 

verse lucht is gezond dus goed voor de plant dus ook meer opbrengst

 

:lol: succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik ben het deels met je eens gabber. In de winter leg ik mijn aanzuiging naar binnen omdat ik niet te koude lucht onder mijn planten wil blazen. Ik kan ook nog een tussenvariant doen waarbij ik 1 buis van binnen laat zuigen en de andere van buiten, zo kan ik koud en warm mengen tot een acceptabele temp. En als de lucht buiten niet meer onder de 12 tot 15 zakt dan haal ik het volledig van buiten.

Te koude lucht zullen de planten ook niet fijn vinden.

 

Maar dat er verversing moet plaatsvinden ben ik met je eens. Dus afblazen en aanzuigen in een gesloten ruimte is een minder goed idee. Een raam op een kier is dan belangrijk.

 

Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen of je bladproblemen krijgt. Ik weet wel dat toen ik in het begin bladproblemen had er een aantal mensen wel aan te weinig verse lucht zaten te denken.

 

Maar laat even weten hoe groot je opzet is, zoals Mikeh ook al vraagt. Dan kunnen we daar alvast iets over zeggen.

aantal lampen en Watts

oppervlak van je ruimte

grootte afzuiger

eventueel grootte van je inblaas (of passief?)

ingeblazen lucht van buiten of binnen

uitgeblazen lucht naar buiten of zelfde ruimte?

 

Met dit plaatje kunnen we wel wat advies geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het belangrijkste verschijnsel bij te weinig verse lucht is dat je planten zich veel minder goed en uitbundig gaan ontwikkelen,de planten bouwen minder goed,maken veel minder buds aan,en ogen niet vitaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het wel gekmaken wil co2 een probleem vormen. Waarschijnlijk heb je dan al eerder problemen met je temperatuur onder controle te krijgen. Maar te weinig lucht uit zich uiteraard in stagnerende groei, bladveranderingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

één flap open gezet in mijn homebox xl en het verschil is al te zien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
van buiten is beter dan uit een andere slaapkamer halen

 

of je moet daar het raam los hebben staan

 

verse lucht is gezond dus goed voor de plant dus ook meer opbrengst

 

:lol: succes

 

Verse lucht en frisse lucht wordt ten onrechte vaak verward,bovendien wordt het ademen van mens en dier ook vaak verward

 

Verse lucht voor een plant is rijk aan voldoende CO2

Verse lucht voor ons mensen is rijk aan O2

Frisse lucht is koudere dan......

 

Dit leert dat mensen beter een raam open kunnen zetten van een slaapkamer en de lucht die wij uitademen naar de planten kunnen voeren dan hebben die tenminste warmere VERSE lucht.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties!!

@ mikeh en miss_j

aantal lampen is 9x400 watt

afzuiging 2500m3

twee passieve inlaten van 25x30cm (buiten lucht) en 1 van 30 cm diameter vanuit een andere kamer...

en inderdaad ik kan de lampen niet verder laten zakken tot iets minder als een meter boven de plantentop anders loop de temp op tot 35 graden .

ik heb al vanalles geprobeerd om te koelen maar niks wil lukken

maar toch staan ze er perfect bij hoewel de lampen vrij hoog hangen, in de tweede week bloei zijn ze nu zo'n 60-70 cm groot.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je afzuigcapaciteit is te laag!!

ok dan,,,, ja ik zat al te denken om er nog een 2500m3 bij te zetten , zou dan die temp ook nog een beetje gaan zakken denk je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het berekenen van de afzuigcapaciteit gaat via het aantal Watts dat je hebt hangen: 9 x 400W zou zo'n 3600 kuub afzuig moeten zijn. En dan nog een beetje overcapaciteit voor de warmere dagen, dan kom je op 4000 kuub uit. Dus dan zou je idd beter nog een 2500 erbij zetten. Dan zit je goed. Want op deze manier zal je binnenkort lampen uit moeten doen en is de zomer echt een probleem.

 

Doordat je de warme lucht afzuigt, zuig je vanzelf weer koelere lucht aan en zal het beter beheersbaar worden. Waarschijnlijk zal je zien dat je de lampen lager kan hangen en dat een volgende kweek de afstand tussen de internodes (de plaatsen waar de bladeren aan de steel zitten) een stuk korter zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000 m3 zou al goed zijn!!Zou ik ook nog een extra gat maken voor aanzuig.

Prima uitleg trouwens ,missie!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dank je wel voor de reacties...

en idd ik heb een softbox van 2500 m3 bijgeplaatst en de temp zakt een stuk , ik kan idd zien dat ze iets aan het strekken geweest zijn ,

maar dit probleem is gelukkig opgelost............ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jip, was een inkopper... zoveel zafzuiging en zo weinig toevoer. Waarschijnlijk piepten al je deur van de luchtverplaatsing:) gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...