Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nozem

10x Durban Poison, 1e Keer

Recommended Posts

hoe zit het trouwens met je stekjes?? ben je er al achter wat welke plant het is en werkte die methode van het sexen een beetje??

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaha, was daaar maar niet over begonnen,

ik wist dat mijn dicipline niet helemaal geweldig was, maar het is ongeveer 4 dagen goed gegaan met de bierflesjes methode, en daarna, een paar keer vergeten de doos erop te zetten, en zelfs een keer vergeten de doos er overdag af te halen :whistling

 

maar aangezien ik bij 5 planten al vrouwelijke voorbloei heb weten te bespeuren, ben ik er ook maar weer mee gestopt, ik heb 2 weken terug stekpoeder en turfpotjes gekocht, en daar staan ze nu 2 weken in, eerst 1,5 week met platic erover om luchtvochtigheid hoog tehouden, en nu staan ze gzond binnen, waarschijnlijk zet ik ze morgen voor het eerst buiten, en dan zal ik ze vrijdag weggeven aan 'n paar maten van mij, die het wel leuk leek, heel misschien maak ik nog een mooie stek van de mannelijke planten voor ze neergaan, om stuifmeel te verzamelen, en later dit jaar misshcien nog wat zaad te verkrijgen.

 

met de vijf plantjes die als eerste buiten stonden dit jaar, (volle grond) die doen het geweldig, ik heb er 2 getopt, en zie ze nu echt hard de breedte in gaan, alleen die laatste vier, die staan mij volgens mij dood te gaan, ik probeer ze er nu met elke dag een beetje water bovenop te brengen, want het zou jammer zijn als ze te overlijden kwamen, maar ja... dan heb ik er altijd nog 5

 

fotoupdate komt heel misschien vandaag zelfs nog :verrygood en anders zo snel mogelijk

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach,zo gaat het hier ook zo'n beetje :whistling

ik denk niet eens dat ik er aan begin om stekken te gaan maken,ik zou niet eens meer weten waar ik die dingen allemaal kwijt moet :)

ik heb er nu zo'n 18 in de volle grond en zie wel wat het word..de tien die ik nog over heb die stop ik straks allemaal in één grote ton en zie wel wat er van komt..beetje trekken en buigen en dat word het vast wel een leuk gezicht in de nazomer :(

 

succes!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja, ik kan ook niet wachten op hoe mijn planten eruit zien an het eind van de zomer.

 

en ik moet zeggen, de plantjes in de boswal, die het laatst de volle grond in gingen, staan mij dood te gaan, door de droogte, het leek mij beter om geen water te geven, had ik dat nou maar wel gedaan, want ze staan toch wel op erg droge grond, en doordat het in een boswal is, wat hoger op waardoor het water wat welkomt eerder wegloopt, vandaar dat ik even wat cocosaarde om de steeltjes heen gegooid heb, dat houd wat water vast, en als het niet regent, zal ik de eerste week in ieder geval elke dag water geven, geen foto's omdat er niet veel veranderd is sinds de vorige foto's, alleen een paar onderste blaadjes zijn nu wat geler, met de rest van de planten gaat het geweldig, vandaar deze foto update :verrygood

 

 

eerste close-up van een getopt plantje, ik meot zeggen, close-ups gaan mij steeds beter af :whistling

 

med_gallery_10281_1909_120191.jpg

 

 

en de tweede getopte plant:

 

med_gallery_10281_1909_34047.jpg

 

 

 

iets verder weg

 

med_gallery_10281_1909_364921.jpg

 

niet getopt:

 

med_gallery_10281_1909_55138.jpg

 

mijn grootste op het moment, waar ik van vrees dat het een mannetje is

 

med_gallery_10281_1909_232774.jpg

 

het wat kleinere vrouwtje ernast

 

med_gallery_10281_1909_228293.jpg

 

 

 

en samen

 

gallery_10281_1909_75383.jpg

 

 

 

dat wast voor vandaag :)

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat positief? donkergroen? ik dacht dat dat kwam doordat de aarde misschien wat overbemest was

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja das positief, betekent dat ze voldoende voeding hebben. Als de randjes van je de bladeren grijzig worden en droog en afbrokkelen heb je pas overvoeding. Je mag tot het randje ervan gaan. Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje, ik moet zeggen dat ze het echt geweldig doen met dit weer, die wortels zullen al wel het grondwater bereikt hebben, want ik heb ze nognooit weer geen water gegeven :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit je bladeren hebben echt een gezonde kleur groen en het beginnen al mooie struikjes te worden :specool

 

greetz smoke^weed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, de planten staan een beetje scheef door de harde wind van de afgelopen dagen, en door de regen van de afgelopen dagen, en het zonnetje dat nu schijnt, zie ik ze op het moment de lucht in schieten, de twee getopte plantjes, zie ik ook geweldig mooi breed groeien, dit bevalt mij wel, dus heb ik de derde die op het rijtje staat ook maar getopt gistermiddag, en kon net om 3 uur al zien dat de twee nieuwe scheuten al bijna een centimeter zijn :)

 

foto-update laat nog even op zich wachten, ik heb het gigantisch druk met leren, met een beetje geluk heb ik dit weekend de tijd om even een uitgebreide update te doen, zou tijd worden want het is dan al weer 2 weken geleden, ik hou jullie op de hoogte :cry

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de laatste foto-update zien ze er goed uit Nozem, zelfs 9 vingerige bladeren... :)

Ben benieuwd naar je nieuwe update.

 

Grtn. van de andere No-Zem :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eej Nozem

 

Na al je reacties op mijn verslagje, zag ik je staan en moest je verslag ff door lezen/kijken

 

het ziet er mooi uit man! en een mooi stuk grond heb je daar, worden flinke bomen!

 

ik volg je verslag en ben netzo als de rest benieuwd naar je volgende update!!

 

Gpal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey daar was ik weer even, eerst bedant voor jullie reacties, tof dat jullie dit gelul willen volgen :smoke, wat vinden jullie van mijn nieuwe avatar? vanmiddag ff gefixt in photoshop tussen de lange uurtjes studeren door, ik vond 'm zelf wel goed gelukt, maar nu ontopic, de 4 planten die ik eigenlijk al ten dode had opgeschreven, daar ben ik ongeveer 1.5 week niet geweest, en had verwacht daar een paaar bruine hoopjes te vinden, maar niets is minder waar, ze staan weer fier overeind, de onderste paar internodes hangen nog, en de 1e van onderen is bij alle vier afgestorven, maar de zijtakken beginnen zich te ontwikkelen, en sinds vorige week zijn er 2 internodes bijgekomen :)

 

dus ik krijg weer een beetje hoop dat alles goed komt, wat niet verkeerd zou zijn omdat 3 van de 4 waarschijnlijk vrouwtjes zijn.

 

de andere vijf, die overigens iets dichter bij huis staan, en ik dus wel elke dag zie, gaan nog steeds voorspoedig, het plantje dat eerst het kleinste was is op het moment met een flinke inhaalrace bezig die haar goed af gaat, zogauw ze even groot is als de rest, zal ik haar ook toppen.

 

het spijt mij te zeggen dat ik glad vergeten ben vanmiddag de camera mee te nemen, dus nog steeds geen foto's, die houden jullie van mij tegoed, dit weekend dus :cry

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet best die wind, maar ik wil het eigenlijk nog steeds zonder stokken proberen, zou dat nog lukken met deze stoten? ze liggen met een stoot bijna plat, maar zijn blijkbaar erg veerkrachtig, want als het even niet waait, staan ze weer gewoon mooi overeind, ik zal er stokken naast zetten, als ze morgen scheef staan, maar ik reken erop dat ze dit kunnen hebben, hier de tragische foto's :D

 

med_gallery_10281_1909_10638.jpg

 

 

med_gallery_10281_1909_318535.jpg

 

 

med_gallery_10281_1909_192628.jpg

 

 

nog geen foto's van de rest, omdat ze er op het moment toch allemaal het zelfde bij staan, als het deze week wat mooier word, hoop ik wat betere foto's te maken voor jullie, want ik begrijp dat hier niet zo veel aan te zien valt, nou ja.... het zijn toch actiefoto's :nerd

 

hier, ook nog een paar foto's van een paar van de stekjes van een paar kleine weekjes oud, die gaan waarschijnlijk logeren bij een vriend, mijn ouders vinden het namelijk eerst wel genoeg geweest met 9 planten. :verrygood

 

med_gallery_10281_1909_77592.jpg

 

 

ook last van de wind ;)

med_gallery_10281_1909_54291.jpg

 

 

med_gallery_10281_1909_182768.jpg

 

 

med_gallery_10281_1909_63513.jpg

 

 

med_gallery_10281_1909_127180.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Nozem , je planten zien er echt nog goed uit man als je kijkt wat ze te verduren hebben gehad :D

 

Gebruik jij trouwens verder ook nog bepaalde voedingen voor je plantjes?

 

De mijne gaan waarschijnlijk zaterdag de grond ( dan word het beter weer schijnbaar :verrygood )

 

 

Succes nog in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes zonder stokken kunnen ze makkelijk aan van die wind stoten worden ze mooi sterk en krijgen een lekker dik stammetje

in je toppic tittels staat updat 27 mei ?? mischien veranderen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst mijn excuses dat ik zo lang op mij heb laten wachten met een nieuwe update,

ik heb heel slecht nieuws, de planten uit de laatste update, zijn niet meer :smoke terwijl ze het geweldig deden, heeft het rotweer ze de das om gedaan, ze hebben een paar daagjes met de voetjes in het water gestaan, en staan nu nog steeds gigantisch slecht, één gaat het zeker al niet meer redden, en de andere twee verwacht ik ook niets van, ik zal zsm een foto plaatsen om te laten zien hoe funest veel water voor een plant blijkbaar is.

 

en nu het betere nieuws, de plantjes die wat meer afgelegen staan, hadden veel te verduren van de droogte, en hebben dus 2 weken stilgestaan, en ik had verwacht dat het rotweer van de laatste 2 à 3 weken ze helemaal de das omgedaan zou hebben, maar niets is minder waar, ze zijn de lucht in geschoten :innocent: het is nog niks vergeleken met mijn planten die deze week gesneuveld zijn, maar ik krijg weer een beetje hoop. ook de overige twee planten doen het goed, van een weet ik zeker dat het eeen mannetje is, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem nu al te vellen, want het is zo'n prachtige plant, ik wil gewoon even zien hoe groot ik 'm kan krijgen, en het vrouwtje ernaast doet het ook steeds beter, eigenlijk verwacht ik er veel van met het voorspelde goede weer in het vooruitzicht B)

 

foto-update komt zo spoedig mogelijk

 

nozem

 

edit

ik was nog iets vergeten te vertellen, ik heb een mooie grote stek genomen van mijn mooiste vrouwelijke plant, ik weet nog niet of deze aaanslaat omdat ik dit gisteren gedaan heb, en de vier of vijf vrouwelijke stekjes die ik had, die heb ik weggegeven aan een goede vriend van me die al jaren planten heeft, aan het eind van het jaar krijg ik ze in het geheel weer terug, om te oogsten, hij mag dit namelijk niet van z'n ouders, en we delen de opbrengst, lijkt mij een goede deal ;) speltip 7, spreid je kansen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, eindelijk weer eens een update van mij, doordat ik zes weken op vakantie ben geweest heb ik lange tijd geen foto's kunnen maken, en dus geen enkele update gedaan

 

de planten zijn geweldig goed, boven mijn verwachting gegroeid, alleen vertonen ze nog geen enkel spoor van bloei, terwijl de vriend, waar ik 4 stekjes aan gegeven heb, beweert dat die zelfde stekjes al flink wat haartjes aan maken, doe ik iets verkeerd?

 

ik zal jullie gelijk een paar mooie foto's laten zien :blink:

 

eerst een van mijn kleinste planten:

 

med_gallery_10281_1909_3201852.jpg

 

en mijn grootste trots

 

med_gallery_10281_1909_2826765.jpg

 

 

med_gallery_10281_1909_524769.jpg

 

 

nog één van de (hopelijk) zusjes

 

med_gallery_10281_1909_2020295.jpg

 

 

hier kun je zien dat ze nog totaal geen bloei vertonen, alleen als je heel goed zoekt, kun je een paar vage haartjes ontdekken, dit is toch niet normaal? doe ik iets verkeerd?

 

med_gallery_10281_1909_2538847.jpg

 

 

med_gallery_10281_1909_2231407.jpg

 

 

en wat staat daar door het raam naar buiten te kijken? een stekje waar mijn moeder lange tijd goed voor gezorgt heeft, ik zal proberen deze goed door de winter te helpen, om deze later te gaan verduisteren, mijn plan was eerst om er dan stekjes van te trekken zodat ik geen zaad zou hoeven kopen, maar planten die zo laat (niet?) bloeien, hoef ik niet weer zo als het er nu voor staat

 

med_gallery_10281_1909_100846.jpg

 

 

groeten,

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten nozem :whistling

het is idd klote dat ze nog steeds niet in de bloei zijn,al weet je natuulijk nooit wat het nog word..je hebt daar wind genoeg zo te zien en met een beetje mooi weer kan het nog steeds heel wat worden natuurlijk,al zal het wel spannend worden..en nee,je hebt niets verkeerd gedaan..de ene soort bloeit nou eenmaal eerder dan de andere soort maar het wil niet zeggen dat een vroege bloeier veel meer kans op slagen heeft dan een late bloeier,een beetje wel natuurlijk maar dit hangt allemaal van het weer af en hoe het mooie weer verdeeld word..afwachten dus en duimen maar :smoke

je zou voor volgend jaar uiteraard ook een vroege een late en een autoflower kunnen planten,op deze manier ben je bijna zeker dat je wat gaat oogsten..ik ga zelf denk ik ook een paar lowriders proberen te bemachtigen,het worden dan geen reuzen maar een paar extra maakt dat ook wel weer goed..

succes ermee :blink:

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie, ik had de moed eigenlijk al een beetje laten varen, nu ik vanmorgen al die verslagen zag met planten vol in de bloei, maar je hebt natuurlijk gelijk,het kan nog vanalles worden :whistling

 

ik ben nu eigenlijk al een beetje aan het rondneuzen voor een soortje voor volgend jaar, terwijl dit jaar nog niet eens afgerond is, misschien dat ik volgend jaar voor een wat duurder soortje ga, double fun ziet er goed uit, is wel prijzig, maar ik ben dit jaar daarentegen misschien wel iets te gierig geweest met 15 euro zaadjes :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt van te voren nooit ruiken wat een plant gaat doen en de prijs zegt ook niets over de bloeitijd..

double fun is zeker een mooie soort maar ik zou toch proberen een paar verschillende soortjes te gaan gebruiken..ik heb dit jaar ook maar gegokt en daar zijn twee soorten van afgevallen..misschien is het een goed idee om volgend jaar een aantal van je planten te gaan verduisteren zodat je een beetje op safe speelt als het ware..dus van elk soortje wat in de volle grond die je hun gang laat gaan en van elk soortje wat in een pot om later te verduisteren..het is wat extra werk maar als je graag wilt dan valt het allemaal wel mee..succes ermee in ieder geval.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

om meerdere soortjes aan te schaffen zal moeilijk gaan met wat ik per maand verdien, ook omdat ik nog bij mijn ouders woon, en die niet illegaal bezig willen :whistling anders zou ik ook s'winters binnen doorkweken denk ik, want het is echt een beetje een hobby van me aan het worden.

 

het gaat me in de eerste instantie eigenlijk ook niet om de opbrengst, maar het is wel mooi meegenomen, dus ik wil daar wel een paar euro meer aan uitgeven, wat me ook mooi lijkt om volgend jaar te proberen is 2 planten op hydrocultuur, dus ik zit daar een beetje info over te verzamelen op het moment, lijkt me leuk om zo'n systeem in de winter in elkaar te knutselen

 

verduisteren is voor volgend jaar is misschien ook wel een idee ja :blink:

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...