Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Eefie

Space-cake

Recommended Posts

Ik ga dit weekend een spacecake maken maar ik maak 'm niet met knipafval maar met de gewone wiet uit een zakje. Maaar die cake wordt waarschijnlijk wel door een man of 10 gegeten en ik vroeg me dus af hoeveel gram ik erin zou doen? En verder vroeg ik me ook nog af, of ik met de wiet die ik ga gebruiken uberhaupt wel wietboter kan maken? Want de man met de baard flikkert het ook gewoon bij het beslag... Graag wat hulp :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

daar is veel debat over hoeveel er nu eigelijk in moet.

 

het probleem is de dosering: welke wiet gebruik je, gebruik je wietboter (hoe lang laat je trekken..). dit zal bij elk baksel anders zijn. het duurt ook tot 1.30u voor je effect voelt. als je teveel inneemt kan je kotsmisselijk worden.

let wel dat je toch wel enkele uren (niet meer rijden!!) geniet van de effecten. en je voelt je toch wel tot de dag erna (ik toch)ijl in het hoofd.

 

algemene richtlijn:

 

je moet 3 maal meer eten dan roken.

 

dit is mijn ervaring:

 

zelfgebrouwen skunk nr 1 (thc 8-15%), 0.8 gram/stuk (1 stuk = voldoende). lekker een 20 minuten laten trekken in de boter (au bain marie), dan de wiet wegzeven. de boter gebruiken om je cake te maken.

dit werkte zeer goed (voor mij althans).

 

 

maar als je mensen hebt die schrik hebben kun je het ook halveren en diegene die wil kunnen dan 2 stukken oppeten natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet 3 maal meer eten dan roken.

 

liever niet, het is net andersom, als je wiet eet, dan heb je minder nodig, check ff de andere topics hierover :S

Share this post


Link to post
Share on other sites
liever niet, het is net andersom, als je wiet eet, dan heb je minder nodig, check ff de andere topics hierover :S

 

en hier begint het hierboven vernoemde debat...

 

ik baseer mij op "marijuana chemistry" door "michael starks" druk 1990. een zeer degelijk geschreven boek dat blijk geeft van kennis van zaken.

 

dus je wilt zeggen bv dat als je 0.2g rookt je maar 0.0666g moet eten. dat wil zeggen dat je in een cake van 10 stukken maar 0.666g moet steken. dat lijkt mij weinig.

 

het kan wel zijn dat je van een straffere wiet maar de helft of zo moet gebruiken van de 0.8g die ik aanraad. maar die 0.8 g/stuk was voor zelfgekweekte skunk nr 1 (mijn eerst kweek btw), geen witte soort van 20+% THC.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus je wilt zeggen bv dat als je 0.2g rookt je maar 0.0666g moet eten. dat wil zeggen dat je in een cake van 10 stukken maar 0.666g moet steken. dat lijkt mij weinig.

 

Ik rook ongeveer een halve gram per dag(als ik rook), en in een portie cake zou dan 0,16 gram zitten. haal je 10 stukken uit een cake, dan heb je dus 1,6 gram nodig voor de hele cake. je zou het beste gebuiruik kunnen maken van wietboter, door de wiet die je voor de cake nodig hebt goed grinden en in gesmolten boter laten weken ,boter niet bruin laten worden.(ik laat altijd de wiet erin zitten, en filter die er niet uit).

 

er zijn ook andere recepten voor wietboter, Maar het is ook wat je wilt met de spacekace, echt super stoned worden,of gewoon een beetje high..

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is er ook een verschil of je wietcake of hasjcake maakt :wacko:

 

om het effe nog ingewikkelder te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hier begint het hierboven vernoemde debat...

 

ik baseer mij op "marijuana chemistry" door "michael starks" druk 1990. een zeer degelijk geschreven boek dat blijk geeft van kennis van zaken.

 

dus je wilt zeggen bv dat als je 0.2g rookt je maar 0.0666g moet eten. dat wil zeggen dat je in een cake van 10 stukken maar 0.666g moet steken. dat lijkt mij weinig.

 

het kan wel zijn dat je van een straffere wiet maar de helft of zo moet gebruiken van de 0.8g die ik aanraad. maar die 0.8 g/stuk was voor zelfgekweekte skunk nr 1 (mijn eerst kweek btw), geen witte soort van 20+% THC.

 

cheers

 

Ik gooi in 9 stukken cake rond de 30 gr droog (pp) zo een cakje is voor de hele dag en neem je in 4 gedeeltes op, valt goed te dozeren!

 

Groeten,

 

king

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...