Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groover

Men Eerste Kweek: 250watt, Homebox Xs

Recommended Posts

hoi growers,

 

ik heb me een homebox XS en een 250watt lamp aangeschaft en ben er dus eindelijk na veel te geilen op jullie foto's zelf aan begonnen...

 

de XS is omwille van het feit dat ik het in men slaapkamer thuis moet doen met beperkte ruimte

 

als afzuiging (laats ons zeggen meer ventilatie) gebruik ik een pc fan van 120mm die heeft ongeveer 100CFM en met zoeen universele 12volt adaptor kan ik mooi men temp regelen.ben later van plan om een box te maken met 4fans om zeker te zijn dat ik toe kom, ik heb het geluid van de kleinste afzuiging van bij alien gehoord en ik kan daar echt nie mee slapen :verrygood dus pc fan was enige oplossing

 

de geur jah wie wil er niet elke morgen wakker worden met een wietgeurtje? truikt ier sowieso naar de weed als ik rook dus vind het niet nodig van een filter te steken, ik ventileer de kamer zelf ook dagelijks dus verse lucht is er genoeg.

 

ik kreeg van een vriend een zaailing die net uit zen groeiperiode was zo was ik al vertrokken en moest ik niet te lang wachten MAAAAAAAAAAR :specool:(:tu:(:tu

 

na ontdekt te hebben dat men oudste masterkush een mannetje was heb ik hem gekilled :( korte pijn

eerste keer en al ongeluk spijtig maarjah niet opgeven! (foto's in album) daarom zet ik er direct paar meer just in case en vanaf nu goed opletten naar feminsed seeds

 

ik heb nog een masterkush zaailing staan die is ongeveer 2weken oud en een week boven weet natuurlijk nog nie of het een mannetje of een vrouwtje is maar PLZ mother nature laat het deze keer een wijfie zijn!

 

voilla se ier is em net boven

med_gallery_9941_1728_9662.jpg

 

gisteren heb ik een strawberry cough van dutch passion feminised gezaaid hopelijk komt ie snel boven!

en nu ff naar de growshop in brussel achter grond (jaja growshops in belgie ze zijn zeldzaam maar ze zijn er, heb er men homebox aan 130€ gekocht bij alien wast 167€ maarjah zen lampen zijn dan weer duurder dan bij alien). en dan een sournl x neville haze van female seeds x-line zaaien :P

 

med_gallery_9941_1728_397630.jpg

 

 

 

 

 

 

ik doe het voorlopig ook met spa blauw, omwille van het feit dat ik nog geen ph meter heb, als medium gebruik ik biobizz all mix zo dat ik hopelijk niet teveel voeding hoef bij de te doen.

 

ik zal regelmatig wat hulp kunnen gebruiken omdat het men eerste keer is en die hoop ik hier te vinden, heb al veel rondgelezen en er zitten wel echte kenners op dit forum!

 

tot binnekort!

Edited by groover

Share this post


Link to post
Share on other sites

We helpen je graag, succes met je 'ontgroening'. :verrygood

 

Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ik heb dus die SourNL X neville haze gezaaid en nog een strawberry cough, liever beetje meer dan weer voor hebben dat ik een mannetje heb,

 

ben wel nor die all mix van plagron moeten overstappen omdat ze geen biobizz hadden hier in de growshop

zal welt zelfde zijn zeker

 

ok tzijn wel female seeds maar kheb nooit geluk :verrygood dus voorzorgen genomen

Edited by groovke

Share this post


Link to post
Share on other sites

momenteel staan er 4 in de tent,

 

ik heb wel is 9L potten geprobeert voor 2 van hen en zien hoe ze het doen,

zo kunne we in onze XS er 6 zetten :specool

 

zal morgen wat foto's maken ze zijn al goed gegroeid,

eentje eigenlijk beetje TE groot is al 7cm en de blaadjes zijn nog maar 1cm nie goed dus tis nie de bedoeling da ze uit de tent groeien

 

ik heb me gisteren ook een luchtbevochtiger gehaald, want amaai om 1of andere reden kreeg ik het niet hoger dan 25% in men tent, prolly de warmte van men lamp en feit dat ik maar 81m³ computerventilator als afzuiging heb, maar dit is allemaal opgelost door de bevochtigaar die tevens ook voor een frisluchtje zorgt in de tent waardoor men temp nu perfect is

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ga je hem klein houden ? 12-12 direct of ga je hem toppen of ? ben ook van plan om xs te kopen

 

nu had ik gezien opde site van growschopalien dat er clone boxen zijn met afmetingen 110-65-1€120 L B H

is dat het zelfde of zit er wel een verschil tussen de clone box en de xs ( buiten de afmetingen , en bij de clone box haal je de leggertjes er uit .)

Share this post


Link to post
Share on other sites

max dat zijn andere formaten, de xs is 60*60*120

 

hoe hoog hangt je lamp van je plantjes want hij klinkt gestrekt, heb je geen foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

idd zijn andere formaten

groter dus kunnen er ook meer plantjes in. maar is dat aan te raden of eerder gewoon bij de 60-60-120 houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet meer gezaaid in kleine potjes(3L) en dan de vrouwtjes overpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@max88: de masterkush heeft 2weken 18/10 gehad, maar werd wat te groot dus die zal ik zeker moeten toppen zodra ik weet dat het een wijfje is :innocent:.

ik las hier dat je gerust op 12/12 kon beginnen, dus heb ik direct geswitcht en de 3 andere zaailingen ook op 12/12 gezet, zo groeien ze nie uit men homebox.

 

@D-magic: men lamp hangt redelijk hoog omdat ik nou net geen afzuiging heb buiten die pc fan die wel zen werk doet nu maar als ik lamp lager hang wordt het te warm voor men Master Kush, heb wel de zaailingen wat hoger gezet nu

 

 

@speedway: wel omdat ik er nie teveel mag staan hebben mocht er nu al maar 2 van men pa omdat het echt wel voor eigen gebruik is, en hij kan nu nog net met 4 overweg omdat ik hem heb uitgelegd dat als je met mannetjes zit en er geen genoeg hebt je veel tijd verliest ...., en de zaadjes die ik nu heb zijn feminsed dus het zou al heel slecht moeten gaan als ik nu nog met veel mannetjes ga zitten.

 

hier zijn alvast enkele nieuwe foto's van de jongste zaailingen foto van de masterkush perongeluk gedelete en digi is aan het opladen dus volgt later wel

 

 

de oudste strawberry cough

 

med_gallery_9941_1728_193597.jpg

 

 

 

 

1dagje jongere strawberry cough

(ff hoofd scheef hangen :verrygood)

 

med_gallery_9941_1728_650641.jpg

 

 

 

 

en dan de SourNL X neville met op de achtergrond de master kush

med_gallery_9941_1728_514633.jpg

 

 

 

 

 

updates volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom koop je niet een goede afzuier dan? ik heb nog een 160m3 afzuiger liggen die te koop is, heeft max 5 uur gedraaid :verrygood

 

maar als je lamp zo hoog hangt dan gaan ze sprieten he en dat is niet goed, hang je je lamp lager dan zullen de plantjes ook lager blijven, als het zo blijft zullen ze wss te hoog worden voor je tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey had je post te laat gelezen :s anders kwam ik erachter hoor, maar ben daarstrats een afzuiger gaan halen in de brico van 190m³ zal wel genoeg zijn zeker

 

alsk het geweten had maar jah :s twas 30euro ook geen geld

 

 

ik kan ze toch toppen als te groot worden? of is da geen optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

brico wat is dat? een bouwmarkt ofzo?

 

ja jue kan ze zeker toippen dat zal geen probleem zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah bouwmarkt, zijt ge geen belg d-magic????? dan ken je da toch, de bouwmarkten die je altijd vind naast een carrefour

 

 

d-magic zet jij je afzuiging aan in de donker of nie? of heeft onze box genoeg veluchting

Share this post


Link to post
Share on other sites

d-magic bedankt voor de info :verrygood

 

slecht en goed nieuws,

 

slechte is tijdens het instaleren van de afzuiging heb ik dom geweest en men meiskes er nie uitgehaalt

enjah onfortuinlijk valt er toch iets op de oudste strawberry couch , steeltje stond geplooit heb het terug rechtgezet en ondersteund, hopelijk red ie het,

 

goeie nieuws ik denk de eerste vrouwelijke tekens te zien aan men masterkush foto's volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh dat is mooi klote man dat het erop is gevallen :verrygood

 

mja je weet het iig voor de volgende dag

 

ben benieuwd naar de foto's mna

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ben ik weer met een update,

 

eerste op de lijst de masterkush confirmed female! :verrygood

 

med_gallery_9941_1728_665069.jpg

 

 

 

maar ben bang dat ie men homebox XS gaat uit groeien de bovenste bladeren waren al series gekrult dus heb de lamp tegen men zin (zit nog met zaailingen die kleiner zijn) tot op zen max nor boven gehangen

en terug een fan naar de lamp toe gezet om het toch iets of wat te koelen, cooltube zal geen slechte aankoop zijn denk ik :(

hier zie je hem dus met de lamp al naar boven

 

med_gallery_9941_1728_176733.jpg

 

 

med_gallery_9941_1728_1292464.jpg

 

 

 

ik heb beetje bang van toppen omdat ik het nog nooit heb gedaan kan er iemand onderstaande foto ofzo bewerken een rode lijn ofzo trekken waar juist ik moet knippen aan gezien hij al in bloei staat zalt nie zo easy zijn zeker?

 

med_gallery_9941_1728_1275276.jpg

 

 

 

dan de andere zaailingen:

 

eerst en vooral degene waar de buis van de afzuiging is opgevallen, hij groeit nog maar langs 1 kant maar wierd, komt dit ooit nog goed?

 

med_gallery_9941_1728_227725.jpg

 

 

 

dan hebben we nog de andere strawberry cough die het volgens mij goed doet, beetje traagjes maar komt mischien omdat ie direct op 12/12 stond

 

med_gallery_9941_1728_1269183.jpg

 

 

 

en de SourNL X neville haze deze doet het lekker en zal mooi breed gaan denk ik

 

med_gallery_9941_1728_418776.jpg

 

 

 

Greets

 

groover

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEEEEELP!!!!

 

hij gaat men tent uitgroeien !!

 

de vraag TOPPEN OF BUIGEN ??? wat raden jullie aan

 

 

med_gallery_9941_1728_1154253.jpg

 

alvast bedankt voor de reacties

 

greets groover

Share this post


Link to post
Share on other sites

groover ik zou hem gewoon ff knakken

 

ik heb pcies hetzelfde probleem en moest haar vandaag ook ff knakken, wel zielig om te doen maar ze groeide ook de tent uit:S

 

en als je haar niet knakt dan gaan je andere plantjes iig strekken en dat wil je ook niet, zet die andere plantjes ook ff op een verhoging man

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een plek de stam beetje zachtjes knijpen tot het wat soepel wordt en dan de stam ombuigen tot hij op 90graden staat ( horizontaal )

 

ik zie trouwens niet overduidelijk dat die masterkush een dame is hoor, ik zie nog geen witte haartjes of is dat alleen op de foto niet te zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel hoor, kijk even op de eerste pagina waar ik zeg van vrouwtje, zoem ff in je ziet duidelijk 2witte haartjes eruit komen, ondertussen zijn het er al meer hoor

 

kzal da knakken maar is proberen dan

zie nie echt een andere oplossing

 

kan je even een foto nemen anders? :=D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...