Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dimiaf

Broeibed

Recommended Posts

hey

 

ik ga dit jaar beginnen met een buiten kweekje

maar heb nog een probleem voor de zaadjes te laten ontkiemen.

 

mag dit namelijk niet binnen doen met een lamp erop.

dus zag ik vandaag in de lidl dat er een broeibed te koop staat

 

nu is mijn vraag is dit handig voor de zaadjes te ontkiemen?

ik zou het broeibed buiten zetten zodat het enkel van de zon afhangkelijk is

 

http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c....broeibed_3-in-1

 

dit is dus het broeibed.

als jullie hierbij bedankingen hebben

laat het zeker weten!

 

groeten, dimiaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om goed te ontkiemen is de juiste bodemtemperatuur van belang. Wellicht gewoon wat later beginnen in mei en voor het raam even laten ontkiemen? Geeft nog voldoende tijd. Met zo'n kasje moet je er ook goed rekening mee houden dat het niet te warm wordt in de zon (op tijd open zetten) dus dat lijkt me niet zo geslaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

zou ik dan niet wat vroeger mogen beginnen met zo'n kastje?

aangezien het er toch warmer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon schoteltje met van die make up watten schijfjes nat maken zaadje er tussen en schoteltje er op

werk bij mij altijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk ding. Het is er overdag warmer in, maar in de nacht net zo koud, dus momenteel nog nachtvorst en dat kan over 2 maand ook nog en nogmaals, je zit met je aantal uren licht als je geen lamp gebruikt, is nog geen 12 uur per dag en dat moeten er minimaal 15 worden, dus ?

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja hoor.. daar is Ria weer. :verrygood

 

Ik was daar al helemaal aan voorbijgegaan, het kwam niet eens in me op om te wijzen op het licht, het is voor mij zo vanzelfsprekend. Dan zie je dat weer gewoon over het hoofd. Maar straks, zo vanaf eind mei als de nachttemperaturen niet meer zo ontzettend laag zijn, lijkt het een prima ding om het in te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat licht is wat. Ik sta ook te popelen om te beginnen, maar moet helaas ook wachten tot april, dan gaan ze met mooi weer naar buiten en dan nog een paar uur bijverlichten onder TL's.

Volledig buiten moet het toch wel plm. 15 uur licht zijn en ben je tevroeg is de kans groot dat je ze verkloot door te vroege bloei. En verkloten betekent vaak weer 7 maanden wachten.

En buiten zaaien is al helemaal gebonden aan temperaturen en licht, ik doe dat liever binnen.

Veerleden jaar was het in mei ook regen en nog eens regen en veel te koud, 3 gr in de nacht en overdag 13, dan groeien ze nog geen 5 cm in de week, terwijl dit bij warmer weer zowat de groei in een dag is.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah wachten is de boodschap :verrygood

natuurlijk met het mooie weer

van voorbije dagen begint

het toch te kriebelen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...