Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ratten. Voorheen: vtmuis

Zaad mannen en vrouwen scheiden

Recommended Posts

Ik kon het echt niet vinden :verrygood

Ik heb een aantal zaadjes laten groeien en de kans dat er een man tussen zit is behoorlijk aanwezig.

Ik zou voor de lol en voor het zaad, 1 man en 1 vrouw apart willen zetten om zaad te krijgen voor volgend jaar maaaaaaar..............

hoe, wanneer enz....

Iemand een idee hoe hoe dit werkt?

Deze 2 blijven binnen en de rest van de vrouwen mogen straks naar buiten en de overbodige mannen gaan de kliko in :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Als de plantjes een week of zes oud zijn verschijnt er voorbloei. Je zal dan bij een node (een bladoksel) twee haartjes of balletjes vinden. Maar daarvoor moeten de plantjes eerst wel zo rond de zes weken worden. Misschien tegen die tijd gewoon om de dag eens kijken :verrygood ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

goedemorgen miss j

ben ook nog beginneling wat betreft gewone zaadjes . heb altijd al met female zaad gewerkt.

volgende keer recovery haze van sannie,maar dit terzijde

je zegt na 6 tal weken kan je verschil zien tussen man of vrouw, maar ik dacht ergens op dit forum gelezen te hebben dat je het al kan zien na een 3 tal weken ?

en/of hoe zit het dan als je meteen begint op 12/12 ,dus zonder groei periode ?

alvast bedankt

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je idd op 12/12 start met je zaailingen zullen de voorbloeiverschijnselen met 3 á 4 weken kunnen zien (verschilt per soortje), wanneer je de zaailingen groeit op 18/6 duurt dit wat langer en zit je rond die 6 á 7 weken...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de antwoorden maar ik ben er nog niet mee klaar :tu

Je moet je planten dus in bloei zetten en na een aantal weken zie je wat het geslacht is (ik werk met spaarlampen :specool )

Zodra je dus het verschil kan zien, de overige dames verwijderen en 1 man en vrouw in de kast laten staan.

De rest van de dames waren al voor de buitenlucht gekweekt dus die mogen lekker buiten staan.

Tot zover begrijp ik het nog wel maar wat daarna??

De 2 stapel verliefde planten laten staan op 12/12 ? en ze gewoon hun gang laten gaan (18+) :verrygood

Ik wil eigenlijk wat zaadjes kweken voor volgend jaar en om uit te delen voor de volgende zomer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

leg een gewoon a 4tje onder je man , (neem aan dat ie in een pot zit) laat het stuifmeel eropvallen denk je dat je genoeg hebt dan ga je de dame zelf goed bevruchten! geniet je er zelf ook een beetje van :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein beetje selectie kan geen kwaad bij het bevruchten.

 

Je zoekt de mooiste man uit,daar zijn verschillende criteria voor(afstand internoden)

Deze man isoleren door in een kast of kist te plaatsen met lampje op 12/12,alluminiumfolie eronder om het stuifmeel op te vangen.

 

Vervolgens de mooiste vrouw uitzoeken(grootste buds) en deze geïsoleerd bevruchten geheel, of alleen een tak(papieren zak met stuifmeel, erom en schudden om het uur) na 4 dagen zet je haar weer tussen de andere dames.

 

Het stuifmeel kun je in een potje in het vriesvak bewaren voor later.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vermeldig waard!!!!!!!!

 

Pas op met de stuifmeel want voor je het weet bevrucht je meer als dat je zou willen :verrygood

Stuifmel is zo fijn dat je het niet ziet en voor je het weet is er meer bevrucht als dat de bedoeling is.

 

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool na 6weken :tu dat weet ik nu ook al weer :tu

 

maar ik wil binnenkort starten met een paar low ryders...en er ook een mannetje en vrouwtje uithalen voor zaadjes te bekomen.

 

Maar vanaf welke week zie je dat bij een lowryder plant?Of die mannelijk of vrouwelijk is.

 

Is dat dan ook 6weken of na 3weken al zichtbaar?

 

 

grt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de plantjes een week of zes oud zijn verschijnt er voorbloei. Je zal dan bij een node (een bladoksel) twee haartjes of balletjes vinden. Maar daarvoor moeten de plantjes eerst wel zo rond de zes weken worden. Misschien tegen die tijd gewoon om de dag eens kijken :specool ????

oke oke maar als er 2 haartjes zitten links en rechts

en er groeien er nogeens 2 links erboven erboven

wat is het dan? :verrygood (foto staat in gallery maar is niet echt duidelijk 5x k2 5x ob)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de plantjes een week of zes oud zijn verschijnt er voorbloei. Je zal dan bij een node (een bladoksel) twee haartjes of balletjes vinden.

 

 

Ik snap het niet, waarom doet dan iedereen zo moeilijk met het maken van stekken e.d. om de mannen en vrouwen te onderscheiden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sannie

Een vermeldig waard!!!!!!!!

 

Pas op met de stuifmeel want voor je het weet bevrucht je meer als dat je zou willen :verrygood

Stuifmel is zo fijn dat je het niet ziet en voor je het weet is er meer bevrucht als dat de bedoeling is.

greetz sannie

_________________________________________________________________

 

Dat het stuifmeel heel fijn en licht is illustreerd het volgende:Lange tijd hadden wietkwekers in Noord-Spanje ineens last van zaad zonder een man in de buurt.

 

Genetisch onderzoek wees uit dat het stuifmeel uit marrokko was

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de plantjes een week of zes oud zijn verschijnt er voorbloei. Je zal dan bij een node (een bladoksel) twee haartjes of balletjes vinden. Maar daarvoor moeten de plantjes eerst wel zo rond de zes weken worden. Misschien tegen die tijd gewoon om de dag eens kijken :P ????

 

 

Dank je Miss_J' :verrygood

Ik heb net weer een uurtje lopen zoeken naar een foto die hier ergens moet staan waar het verschil duidelijk was te zien maar....;)

Vanwege het verschil met de andere 3 planten had ik het vermoeden dat er 1 een man zou zijn maar die heeft ook veel okselhaar :whistling

Het nadeel voor mij is dat ik onder 20Watt spaarlampen bezig ben.

Ze staan nu 12 dagen in bloei en er zijn duidelijk 3 dames maar over 1 plant heb ik zo mijn twijfels.

Het verbaasde me eigenlijk dat na 12 dagen al duidelijke bloei-symptomen te zien waren terwijl het IKEA spaarlampen zijn :innocent:

Ze groeien elke 24uur zeker 6cm dus laat een spaarlamp niet te dicht op je plantje hangen, 2 topjes hebben wat schroeiplekjes :wOOt

 

Het plan was om ze buiten te zetten zodra het weer het zou toe laten maar waarschijnlijk ben ik veel te vroeg begonnen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weedblaadje

:( na 6weken :P dat weet ik nu ook al weer :P

 

maar ik wil binnenkort starten met een paar low ryders...en er ook een mannetje en vrouwtje uithalen voor zaadjes te bekomen.

 

Maar vanaf welke week zie je dat bij een lowryder plant?Of die mannelijk of vrouwelijk is.

 

Is dat dan ook 6weken of na 3weken al zichtbaar?

grt :verrygood

________________________________________________________________________________

______

 

Bij Lowryders hoef je niet weten wat het geslacht is want ze beginnen te bloeien onafhankelijk van de daglengte en er is ook geen voorbloei.

 

Stekken kan ook niet.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm okej , maar ik las ergens dat ik na 3a4 weken kan zien bij een lowryder of ie mannenlijk of vrouwelijk is.

 

Dit klopt toch? Zodat ik zaadjes kan bekomen.

 

grt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zag ergens hetzelfde antwoord van je,waar je ook zei dat je altijd nadien kan onderscheiden of het een mannelijke of vrouwelijke plant is.

 

Dus weer wat slimmer :verrygood:P hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het stuifmeel heel fijn en licht is illustreerd het volgende:Lange tijd hadden wietkwekers in Noord-Spanje ineens last van zaad zonder een man in de buurt.

 

Genetisch onderzoek wees uit dat het stuifmeel uit marrokko was

DB

 

Ain't that some cold Shit :(

 

das mooi bak dan haha :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...