Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daggaman

Hash Verdampen

Recommended Posts

Ik heb op het forum gezocht en heb hier niets over gevonden. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die hun hash verdampen of hun verdamper ook gebruiken om hash te verdampen.

 

Hopelijk kom je door mijn lange uitleg heen als je interesse hebt, voor de juiste reacties heb ik toch het gevoel dat ik mijn vraag goed moet uitleggen.

 

Het idee is eigenlijk dat je als medicinaal gebruiker het liefst toch zo weinig mogelijk schadelijke stoffen in je (gevoelige) longen wilt hebben. Als je wiet rookt krijg je meer rook binnen in verhouding tot de werkzame stof dan wanneer je (sterke!) hash rookt. Per saldo gezonder zou ik zeggen.

Nu is de aanname dat verdampen veel schoner is dan roken, en daar ben ik het mee eens. Toch valt het mij op dat wanneer ik (of wie dan ook) de vardamper hanteer op een hogere temperatuur (bij die van mij door je hand erop te leggen) er toch een beetje lichte rook vrijkomt. Wanneer ik veel last heb van mijn longen kan dit toch irriterend werken. Ik snap dat wanneer je dampt met een lagere temperatuur dit effect veel minder optreed maar ik damp dus soms bewust op een hogere temperatuur voor een andere uitwerking (ik denk dat er dan toch weer andere stoffen meekomen, is ook logisch elke stof heeft een eigen verdamp temperatuur).

 

Het leek me al langer handig om hash te dampen om bovenstaande redenen maar mijn verdamper deed dit (tot nu toe) niet zo goed. Dit weekeind was ik op DE beurs en daar heb ik een verdamper van een stel fransen geprobeerd waarin dit wel heel goed kon. Dit ging mijns inziens een stuk beter omdat deze een regelbare trafo had die een hogere temperatuur doorgaf dan mijn eigen verdamper (De-Verdamper). Het viel mij op dat de verdampte hash heel zacht was op mijn longen ondanks de hogere damp temperatuur (ik meen 210 graden Celsius). Mijn hash soort was een goede Rode Libanon met een redelijk hoog gehalte werkzame stof. Ik zou het graag nog een keer met mijn eigen waterhash proberen die ik toen niet bij me had.

 

Wat zijn ervaringen van forum genoten? Verdampen je wel eens hash? Wat zijn je ervaringen? Welke temperatuur gebruik je?

 

Allways in search of more knowledge,

Dagga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tatata, hier is weetje,vriendje van evert(de verdamper) met een kleine uitleg.

Als belangsrijkste de temp.

Volgens evert de chemicus is hij uitgekomen op 180/185 graden.

Er zijn zo'n 37 aanwezige elementen in wiet en hasj met natuurlijk allen hun eigen kookpunt(damp-punt)

waarvan de laagste een damp punt van 38 graden heeft.(hier geniet de knipper het meest van)

Maar boven de 195 graden gaan er minder interessante stoffen mee doen, alsmede ook verbranding van enkele stoffen. Dat laatste willen we zeker niet.

Een deel van de consument wil wel heter, maar het is de integere afweging van Evert en zijn team om hier behoedzaam mee om te gaan.

Binnen het team zijn er nu een paar trafo's in werking die ik geloof 5,2 ampere zijn tegenover de gangbare 4,6.

Ze worden al te heet +200 graden. Als deze versie al op de markt komt zal er nog een dimmer tussenkomen. Maar het zou goed kunnen dat er uiteindelijk maar 2 of 3 graden bij gaan komen als maximale stand.(dus max 190)

 

Als je de mohelijkheid hebt om de zakverdamper is te gebruiken dan moet je dat is proberen.

Houd de fhon dan op de voor verwarm stand tijdens het dampen. En je zal proeven dat de smaak er erg op achteruit gaat, en scherp op de keel is.

 

 

 

Over de hasj het volgende:

maak een bedje van grof gekruimelde wiet en gooi het bloke stuf erop.

doe 2 dampjes, haal de kop eraf,wiet en blokje in je hand gooien.

stuf is nu zacht, en deze vermeng je met de wiet. en dampen maar.

na 3 dampjes ff opnieuw mengen enzovoort.

 

Zeker met ice of een vette handstuff kun je heel lang dampen.

De truc is de GROF gekruimelde wiet, zo te laten.

bij het mengen zachtjes kneden zodat je de wiet niet fijner maakt.

Anders slaat je gaasje dicht door het stof.

 

Je zult zien dat je op deze manier de gewenste damp gaat roken.

 

suc6 Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, ga ik meteen proberen :wacko: En die verdamper van Evert is precies degene die ik ook heb, super ding verder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over de hasj het volgende:

maak een bedje van grof gekruimelde wiet en gooi het bloke stuf erop.

doe 2 dampjes, haal de kop eraf,wiet en blokje in je hand gooien.

stuf is nu zacht, en deze vermeng je met de wiet. en dampen maar.

na 3 dampjes ff opnieuw mengen enzovoort.

 

Zeker met ice of een vette handstuff kun je heel lang dampen.

De truc is de GROF gekruimelde wiet, zo te laten.

bij het mengen zachtjes kneden zodat je de wiet niet fijner maakt.

Anders slaat je gaasje dicht door het stof.

 

Je zult zien dat je op deze manier de gewenste damp gaat roken.

 

suc6 Weetje

 

jij en ik hebben dezefde uitleg gehad :verrygood ook toevallig in de Any-time in alkmaar?

 

ode aan de-verdamper.nl :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik was al eerder op de hoogte,

ik heb in anytime wel de vorm mogen geven.

 

 

greetz van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...