Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietplanter

Medium Moederplanten

Recommended Posts

Ik wil stuk of 5 moederplanten zetten op een ruimte van 150 cm (lengte van een tl lamp van 56 watt) op 60 cm diep op 1 meter hoogte. nu moet dit hok gemaakt worden dus ik kan nog het één en ander aanpassen.

 

Mijn vraag is nu op welk medium ik best mijn moederplanten zet. het is de bedoeling dat ik toch om de 2 maanden 75 stekjes er van wil halen. Maar als ik deze moederplanten op aarde zet is mijn voeding toch rap uitgeput en zou toch graag mijn moeder langer dan 2 maanden houden anders als ik telkens met nieuwe moeders moet beginnen heb ik maar 2 maand de tijd om ze zo groot te laten worden dat ik er toch 75 stekjes kan van nemen, en in 2 maand groei van stekje tot volwaardige plant, 'k weet niet of me dat gaat lukken.

 

Hoe doen al die moederkwekers het hier?

(zie het niet echt zitten om een hydrosysteem te bouwen voor mijn moeders)

Heb me wel een goede ph en ec meter aangeschaft dus hoop dat het me toch zou lukken om mijn moeders toch minstens een half jaar te houden op aarde)

 

Of raden jullie me aan om een boek te kopen in verband met moeders kweken :specool

 

joooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zegt zelf dat je geen hydrosysteem wil bouwen dus...aarde hé, is ook wel het gemakkelijkste voor moeders lijkt me:P

Je kan gemakkelijk een moeder uit zaad of stek een jaar houden & dan neem je weer een stek van de 1ste en maak je er een nieuwe moeder van ofwel zaai je opnieuw of neem je een nieuw soortje stek...

 

Op aarde voed je toch gewoon..versta niet goed wat je bedoelt met "is mijn voeding toch rap uitgeput "..

met drie grote planten kan je die 75 wel halen per 2 maand, met 6 nog veel gemakkelijker

maar je ruimte lijkt me nogal klein & laag, zelf zou ik er 1 grote aardebak zetten, moet groot genoeg zijn voor al die wortels goed te voorzien tijdens een jaar & dan scroggen , een stevig net erboven dat je goed kan fimmen, topppen en buigen voor al die takjes aan te maken

en of je het met TL gaat halen om zoveel takken te halen voor stekken is wel de vraag, de groei gaat toch redelijk traag. misschien 250W?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...