Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

eerstekweekje

Grote Problemen !!!!!! +fotos

Recommended Posts

hee mensen ik heb een heeeeel groooot probleem mijn stekjes zijn na 8 dagen groei opeens helemaal slap gaan hangen en het lijk wel of ze overwatert/overvoed zijn ofzo wat kan dit zijn de blaadjes ook helemaal geknakt en het is pas sinds een dag?!??!?!?!?

 

Foto1:

 

pic000908xj.th.jpg

 

 

foto 2:

 

pic000891li.th.jpg

 

foto 3:

 

pic000883ni.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb je last van inderdaad overbewatering

met als gevolg rotte wortels

stekken in het begin geen water geven

luchtvochtigheid 80à 90 %

en geen voeding de eerste week

eventueel een heel klein beetje wortelstimulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,in ieder geval al geen water meer geven lijkt me duidelijk

en heb je meststoffen gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen water meer geven, en een plastic zakje om zjin koppie wel een klein gaatje erin knippen.

 

Dan moet t goed gaan

 

nu al een vensterbankkweekje?? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

oef...dit gaat lastig worden :no ,heb je al overwogen om ze te begraven en met nieuwe stekkies het advies van de anderen van begin af aan te gaan opvolgen? succes grtz ganja... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej ik gebruik mijn hok maar om de fotos hadk venster

 

oef...dit gaat lastig worden :no ,heb je al overwogen om ze te begraven en met nieuwe stekkies het advies van de anderen van begin af aan te gaan opvolgen? succes grtz ganja... ;)

neej dat lijkt mij niet het geval :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag de foto's uploden op wietforum. Duurt lang voordat ik de foto's in groter formaat kan bekijken. Groentjes . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, je gaat je stekkies uit de aarde halen. Dan verwijder je de aarde om het steenwolblokkie. Aan de wortels kan je zien of je idd wortelrot hebt. Zijn ze bruin? Snotterig? Ja dan is het wel door wortelrot dat je plantjes niet zo happy zijn. Spuit ze af en plaats ze in nieuwe aarde. Alleen wat wortelstimulator toevoegen (desnoods ook een klein beetje stikstof (N) om de bladeren een oppeppertje te geven). En dan ga je minder water op de aarde geven en je luchtvochtigheid dmv een mistmaker of iets dergelijks omhoog brengen. Heb je dat niet? Dan tentjes, gewoon wat plastic erover om de luchtvochtigheid omhoog te gooien. Ik geloof er nog steeds in. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerel,

 

dit was voor mij ideaal. ik had eerst hetzelfde probleem als jij, en tis voor een n00b natuurlijk moeilijk inschatten hoeveel water je moet geven. als je het eiland systeem (zie link) gebruikt, hoef je niks zelf te doen, ze pakken precies zoveel water als ze nodig hebben.

 

succes! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graag de foto's uploden op wietforum. Duurt lang voordat ik de foto's in groter formaat kan bekijken. Groentjes . . .

 

uhmm ja en dat heeft ok egt met mijn topoc te maken

 

als je niks zinnigs te seggen hebt zwijg dan liever ...

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Het Eiland

Deze methode geeft echt wel topresultaten(recentelijk toegepast)

We nemen dus terug onze bak,en gaan deze nu gaan vullen met een laagje perliet van 3 tot 4 cm,en gaan zorgen dat deze laag enigszins vlak gaat liggen,nu terug vullen tot net aan de bovenste korreltjes(niet onder zetten!!!)met terug wortelstimulator met water

Nu plaatsen we de potjes op dit eilandje van perliet,en klaar…Deze oplossing gaat straks de nodige luchtvochtigheid gaan bieden,+ zal zorgen als eerste bladvoeding die de wortelstimulator zal bieden bij verdamping…

 

heb je trouwens fotos van je eiland ik snap het helemaal ga het z.s.m proberen nu die bak nog :no, maar ik ben trouwens erg blij met jullie reacties ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een enorme stomme opmerking was dat nou ook weer niet hoor van Binky-toy!

Het is de bedoeling dat een topic overzichtelijk en makkelijk leesbaar wordt..

Dus ik zou zeggen gooi de spellingscontrole eens over je tekst en upload je foto's in wietforum... :no

 

En de eilandmethode is inderdaad echt een aanradertje werkt perfect! alleen zou ik het wel met nieuwe verse stekken doen! die je nu hebt staan zijn niet al te fit meer..,en wat kosten die 3 (of zijn het er meer?) stekkies nou eigenlijk helemaal? succes man,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze in nieuwe grond gezet...

 

en ja ik kan niet zo snel nieuwe stekken regelen :no

 

 

ok dit is wat ik heb gedaan!

 

nieuwe grond erin stekken erin en ik had een bruin worteltje maar zover als ik kon zien niet meer en een beetje water met wortelstimulator erbij gedaan hopelijk werkt het snel want anders is het r.i.p stekjes..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen nieuwe stekken kan regelen begin dan uit zaad,

duurt even langer dat is het enige nadeel!

 

volgens mij gaan ze het wel halen als je niet nog meer water geeft ;)

 

tjiers! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al een paar kweekjes uit zaad gedaan .. maar het heeft meer nadelen bijv. het geslacht dat is egt een groot nadeel...

 

weet een van jullie wanneer het probleem weg is of al is vermindert...

 

het ziet er nu nog niet goed uit maar het zit ok pas een paar uur in nieuwe aarde ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...