Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

evilbert

De Tweede Ronde!

Recommended Posts

Eind december het eerste haze kweekje geoogst. 968 gram onder 1200 wattjes. Op zich geen slecht resultaat maar! dit kan en moet beter. Dus inmiddels is de tweede ronde dames op de mapito pot gezet. dit keer toch eerst ff een weekie vorgegroeid en inmiddels zijn de meiden ook getopt en sinds gisteren van 18/6 naar 12/12 gegaan en nu maar alles eraan doen om die klote gram/per watt te gaan halen ... is me me top44 .... nlx .... k2 ook gelukt dus moet nu ook haalbaar zijn ...

 

Na bestudering van de eerste oogst zijn mij de volgende dingen opgevallen:

 

- Blad bleef erg donkergroen tot op de oogstdag aan toe (EC toch te hoog gehouden? 1.6)

- Weinig dikke toppen (duhhh tis haze knakker!!) maar wel een hele massa

- Boventoppen indroogfactor 3 onderste toppen faktor 4.5

- Feest om te knippen ... kan bijna schaarloos gebeuren !! meer plukken als knippen

- Kiloprijs 1.5 x die van nlx

- Vrij tochtgevoelig, topvorming ging beter en harder na het uitzetten van de zwenkfan

 

Fotoos volgen uiterlijk vrijdag!

 

Wish me luck !!!

 

Ow ja .. en ook ff een wat mindere mededeling ... 2 hokken opgerold grrrrrrrrrrrrr ........ maar gelukkig waren beide hokken net de dag ervoor geoogst en schoongemaakt ...... ze hadden geen dag eerder moeten komen ..... nu nog uit zien te vogelen wie bertje derbij heb gelapt .... hokken lagen 60 kilometer uit elkaar dus toeval geloof ik niet zo in ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bert :no

 

Suc6 met je kweek...

 

Tipje: neem een pic met de lampen uit ;)

 

Groeten,

 

Stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker kweekje zal deze topic gaan volgen :no

 

Groet G-Force

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, maar wat een wirwar van slangetjes zeg. Je kan ze ook korter knippen ;)

 

Succes :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie stekken maar kun je volgende keer wat meer foto's maken :no ;)

 

Groeten Apollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond komen er nieuwe fotoos bij .. met lamp uit ... echter toen ik de topic starte wilde ik er toch op zij minst 1 foto op hebben .. en je raadt het al .. de lampen waren toen aan ....

 

Enne wat betreft de slangetjes ... korter knippen lijkt leuk totdat je slangen moet verhangen omdat je plantjes wilt verplaatsen .. dan sla je je voor je harses dat je ze niet langer hebt gehouden ... en daarnaast zitten ze mij niet in de weg ... nog max een weekje en de meiden zijn de slangen ontstegen ^^ ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He bert, ga deze ook zeker volgen :no

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes deze ronde :no

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind december het eerste haze kweekje geoogst. 968 gram onder 1200 wattjes. Op zich geen slecht resultaat maar! dit kan en moet beter. Dus inmiddels is de tweede ronde dames op de mapito pot gezet. dit keer toch eerst ff een weekie vorgegroeid en inmiddels zijn de meiden ook getopt en sinds gisteren van 18/6 naar 12/12 gegaan en nu maar alles eraan doen om die klote gram/per watt te gaan halen ... is me me top44 .... nlx .... k2 ook gelukt dus moet nu ook haalbaar zijn ...

 

Na bestudering van de eerste oogst zijn mij de volgende dingen opgevallen:

 

- Blad bleef erg donkergroen tot op de oogstdag aan toe (EC toch te hoog gehouden? 1.6)

- Weinig dikke toppen (duhhh tis haze knakker!!) maar wel een hele massa

- Boventoppen indroogfactor 3 onderste toppen faktor 4.5

- Feest om te knippen ... kan bijna schaarloos gebeuren !! meer plukken als knippen

- Kiloprijs 1.5 x die van nlx

- Vrij tochtgevoelig, topvorming ging beter en harder na het uitzetten van de zwenkfan

 

Fotoos volgen uiterlijk vrijdag!

 

Wish me luck !!!

 

 

He Bert,

 

Wat betreft de groene bladeren tot aan je oogst,kan te maken hebben met het niet afbouwen van je stikstof.

Ec waarde van 1.6 is zeker niet te hoog voor een haze.Ik voor mijn ec op tot 2.4-2.6.

Weinig dikke toppen kan te maken hebben met het feit dat je de stikstof niet afbouwt.(toppen blijven doorschieten) maar kan ook veroorzaakt worden door te weinig aanvoer van verse lucht.Je krijgt dan van de zgn. kattestaarten (lange luchtige toppen).

Welk hazesoortje was je eerste kweek en welk soortje nu?

 

Greetz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya a5,

 

thx voor de hints en tips ... ga der zeker wat mee doen .... gezellig meten en dat soort gedoe ... die 1/1 ga ik helemaal voor ... vorige ronde waren trouwens silver haze (althans volgens degene van wie ik de meiden heb geerfd)

 

hier 2 nieuwe pics van deze ronde vers van de pers zeg maar :

 

 

med_gallery_8706_1374_43689.jpg

 

med_gallery_8706_1374_50429.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee bert! succes deze ronde! :no

 

welk soortje gebruik je nu?

 

 

de glazenwasser ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TheGrowshop

Hoi,

 

De foto's zien er goed uit alleen even over de slangetjes, wij uhmm kennissen deden altijd een aluminium U-gootje over de aansluiting van de potten leggen en dan met een T-ripje de slangetjes op zijn plaats houden als de stam eenmaal voorbij de slangen is kun je ze los maken, de plantjes zijn nu nog best fragile en wij hebben het vaak zat meegemaakt als je toevallig bij een plantje moet zijn om wat dan reden ook de slangen gaan wringen en misschien een plantje omduwen en dat de stam knakt dan kan je je eigen ook voor je kop slaan.

 

Is maar een vrijblijvend advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er ff over nadenken ... aan de andere kant is dit woeste slangenwoud toch ook wel lollig ... trouwens nog even naar een eerdere poster ... 1 ding weet ik zeker, een verse lucht probleem heb ik niet. In het meidenhok zijn er 2 passieve luchtinlaten en een 800m3 inblazer dus volgens mij moet het met de lucht wel goed zitten. Het stikstof gebeuren lijkt me een betere verklaring dus deze ronde eerst maar eens kijken wat ik daar nog mee kan vogelen.

 

Verder moet ik in ieder geval toch nog even kwijt dat de groei op zich me absoluut niet tegenvalt en als ik het vergelijk met de fotoos van de vorige ronde, valt mij in ieder geval op dat mijn veld een stuk gelijkmatiger is als voorheen, dus goede hoop dat ik de 968 van vorige keer ga overtreffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga er ff over nadenken ... aan de andere kant is dit woeste slangenwoud toch ook wel lollig ... trouwens nog even naar een eerdere poster ... 1 ding weet ik zeker, een verse lucht probleem heb ik niet. In het meidenhok zijn er 2 passieve luchtinlaten en een 800m3 inblazer dus volgens mij moet het met de lucht wel goed zitten. Het stikstof gebeuren lijkt me een betere verklaring dus deze ronde eerst maar eens kijken wat ik daar nog mee kan vogelen.

 

Verder moet ik in ieder geval toch nog even kwijt dat de groei op zich me absoluut niet tegenvalt en als ik het vergelijk met de fotoos van de vorige ronde, valt mij in ieder geval op dat mijn veld een stuk gelijkmatiger is als voorheen, dus goede hoop dat ik de 968 van vorige keer ga overtreffen.

 

He Bert,

 

Welk haze soortje is deze ronde en op wat voor voeding kweek je?

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De soort is silver haze .. en als voeding gebruik ik:

 

- Ferro A

- Ferro B

- Ferro Enzymen

- Ferro PK 13/14

- Aptus startbooster

- Aptus regulator

- Aptus topbooster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merk je al goede effecten van het werken met de aptus voeding? Heb je al eens eerder gewerkt met aptusvoeding?

groeten vincent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...