Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Everstoned

I-growbox

Recommended Posts

dag allemaal

 

heeft iemand ervaring met de i-growbox ?

ik twijfel over de aankoop van de senior bio.

mocht iemand er ervaring mee hebben,

gelieve hier een reactie na te laten.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé everstoned,

 

Als je een beetje handig bent zou ik zelf een kast in elkaar knutselen. Bij het bouwen van de kast leer je over de omstandigheden van de planten en je bent (veel) voordeliger uit.

 

Ik ken wel enkele personen die een I-Growbox hebben, maar zij hebben daar vele aanpassingen aan gemaakt om de kast naar wensen te laten opereren.

 

 

Groeten uit Eindhoven,(waar I-Grow is geboren)

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

bedankt voor de tip nog zo laat op de nacht.

Een van de redenen is ik woon in belgie,waar het moeilijker is aan al die spulletjes te raken.

d8 ik alles in èèn pakket te kopen,met goede service en 320 euro per jaar voor een vervang pakket

lampen filters en mapito

alleen weet ik niet uit andere bronnen of het systeem goed werkt,eventueel meet enkele aanpassingen.

vinden de mensen die ze gekocht hebben het een goeie investering

zijn er geen problemen met de hitte,verluchting of de bevloeiing

natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de opbrengst?

ook als ik verhuis is het makkelijk af te breken en mee te nemen.

alvast bedankt en mocht je nog tips hebben

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi everstoned,

 

ik heb ook een i-grow kast. mijn eerste kweek ging volledig in de soep. bijna alles verkeerd gedaan. 2de keer net niet 600 gr. met 6 plantjes. het grootste probleem is de warmte. lampen aan 30 graden is normaal. (in de winter). de afzuiging is gewoon k.. want de slakkenhuisvent. blaast tegen een afdekking aan die niet dicht is. de uitlaat heb ik aangepast met een pvc 90 gr. bocht en een geisoleerde slang opgezet. geen lucht die kan ontsnappen. voordeel van die kast is: alles compleet en veilig, goede uitleg en sevice.

 

grtjs m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook belg.

ik heb mijn hok toch ook gemakkelijk kunnen inrichten.

als je zelf vervoer hebt mag dat toch geen probleem zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi everstoned,

 

ik heb ook een i-grow kast. mijn eerste kweek ging volledig in de soep. bijna alles verkeerd gedaan. 2de keer net niet 600 gr. met 6 plantjes. het grootste probleem is de warmte. lampen aan 30 graden is normaal. (in de winter). de afzuiging is gewoon k.. want de slakkenhuisvent. blaast tegen een afdekking aan die niet dicht is. de uitlaat heb ik aangepast met een pvc 90 gr. bocht en een geisoleerde slang opgezet. geen lucht die kan ontsnappen. voordeel van die kast is: alles compleet en veilig, goede uitleg en sevice.

 

grtjs m.

 

thx masterkweker

 

bedankt voor de info

de eerste keer mislukt,normaal, zou in een zelf ineen geknutselde kast ook kunnen gebeuren.

2 x 600 gr niet mis toch?is dat ook met de senior bio?

met die aanpassing da je gedaan hebt,helpt dat?

ben je blij met je investering?

kun je alles in een personen wagen krijgen,ik zou ze gaan afhalen in best?

grtz

everstoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon voor een homebox xl gaan gewoon lekker in potten gaan kweken

je bent dan maar de helft van je zuur verdiende euries kwijt en dan haal je ook 500 grammetjes als je een beetje ke best doet.

en moet hij ineens opgeruimt worden is hij ook zo uit elkaar te halen>

 

groetjes pouwer p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh koop zo'n tuinkast bij de bouwmarkt. Die zijn precies hetzelfde en tig keer goedkoper. Richt je hem gewoon zelf in. Dan is het tenminste goed, want die I Grow kasten zijn niet lichtdicht. Beter en goedkoper. Knutsel-ze!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een homebox XL is beter denk ik, staat binnen een kwartier en haal je nog sneller uit elkaar voormocht het nodig zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, ik ben ook zeer te spreken over de homebox.... snel ingepakt en het laat geen sporen na, en ze zijn van prima kwaliteit

Greetz, Froggel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag iedereen

 

Alvast bedankt voor al jullie inzichten.ik begrijp de reactie van de doe het zelvers onder ons,maar helaas tijd (geduld) en handigheid zijn niet aan mij besteed.Ook de veiligheid van z'on box spreekt me aan,ik wil mijn gezin of de buren niet blootstellen aan de vreselijke gevolgen van vuur(pijnlijk).Nu had ik nog een vraagje?

Heeft iemand ERVARING met de bio senior,en dan nog liefst de verbeterde versie?

Ook wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe versie enz

Het is me niet de hoofdzaak grote hoeveelheden te produceren,maar wel de kwaliteit,ik blow nu 21 jaar redelijk intensief,en wat er tegenwoordig allemaal verkocht en aan welke prijs,je wordt er letterlijk en figuurlijk misselijk van.Gewoon zo natuurlijk mogelijk,niet te geforceerd,langzaam laten drogen,kortom

genieten.

 

de groeten

Everstoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke iets duidelijker dan,

 

Ik ken verschillende personen met de Igrow boxen. Ze zijn achteraf niet echt te spreken over de kasten. Mijn zusje had er 1 gekocht (buiten mijn medeweten) omdat ze bekend is met de eigenaren en een dealtje kon sluiten.

 

Zo is mijn zus ook naar de cursus gegaan die door Igrow is verzorgt. Daar werd ze nog eens geconfronteerd met verschillende ontevreden gebruikers. Wel moet ik daarbij aangeven dat de gebrekkige kennis over het kweken ook bij deze personen toch de voornaamste reden zal zijn geweest voor de tegenvallende resultaten.

 

Het verschil tussen de oude en de nieuwe kasten ligt de afzuiging van de lampen. De oude kasten kenden alleen de afzuiging van de kast. De nieuwe kasten kennen tevens een extra afzuigingssysteem bedoeld voor de warmte van de lampen beter af te voeren.

 

Het grootste voordeel van de Igrow kasten is natuurlijk de uitvoerige testen die ze hebben uitgevoerd op brandveiligheid. Hiervoor hebben ze TNO ingeschakeld ter verificatie. Maar louter op basis hiervan lijkt mij de prijs wel erg hoog.

 

Ter vergelijking zijn verscheidene andere kasten te koop. Over het algemeen hebben de kasten niet veel verschillends te brengen. Het gaat tenslotte om licht, bewatering en lucht.

 

Misschien kun je het bewateringsysteem van de Igrowkasten een extra voordeel noemen. Zelf ben ik hier niet zo enthousiast over.

 

Gezien de verschillende positieve verhalen die ik hoor over de kweektentjes, wil ik eigenlijk aanbevelen om in ieder geval de tenten te vergelijken.

 

Door het hele kweekproces na te gaan moet je uiteindelijk zelf beoordelen in hoeverre je aandacht kunt en wilt besteden aan het proces en hoeveel functionaliteit je uit de kweekunit wilt halen. Je zult altijd moeten blijven beseffen dat het uiteindelijke resultaat toch in de sterkste mate afhankelijk zal zijn van de moeite en energie die je eraan wilt besteden. Hierbij wil ik aangeven dat deze informatieve fase uiteindelijk zich zal terugbetalen in de eindresultaten en probeer niet halsoverkop te beginnen. (voor mezelf had ik ook beter een half jaartje extra kunnen uittrekken om het nodige te achterhalen, zoals op dit forum, maar helaas..)

 

hopelijk zijn je vragen hiermee beter beantwoord.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt AS Grow

 

Je antwoord geeft inderdaad een duidelijker beeld over het fenomeen i growbox.

Het ligt inderdaad ook een groot stuk aan de persoon die ermee growt,de tijd en energie die je er instopt.

Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat er 950 gr uit de verbeterde versie van de senior gehaald is,en uit de oude 2 verhalen een die er 700 uihaalde en een 600,i grow zelf zegt dat er 1000 uit te halen valt.

Ook heb ik al andere kasten gezien,maar geen zo stevig,degelijk en veilig.

Binnekort zak ik af naar best om terplaatse mijn licht eens op te steken,en mijn oor want ik weet niet of die dingen lawaai maken.

De prijs is duur inderdaad,maar blowen ook /

ik blow nu 7665 dagen x ongeveer 2g per dag is 15 kilo en 330 gr

maal gemiddeld 5 euro per gr iiis 76650 euro mijn persoonlijke bijdrage aan de cannabiswereld hihi

Nu zou zo'n growbox veel kunnen goedmaken geloof ik

Ik hou jullie op de hoogte

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TheGrowshop

Je kn het natuurlijk zo duur maken als je dat zelf wilt maar ik kan je zelf ook aanraden wat mijn klanten ook zeggen ga voor de homebox....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

Gisteren hebben we de 280km afgelegd naar best en terug,en heb ik de boxen van dichtbij gezien.

We zijn er enorm goed ontvangen,heel vriendelijk,potje koffie en de toer hoe de kast gemaakt wordt en het irrigatie systeem werkt.De senior hydro werd als favoriet aangegeven,je zou er ongeveer 300 gr meer uithalen als met de bio.Op gebied van brandveiligheid ziet het er opperbest uit.

Toen ze de box even aanzetten hoorde ik een licht geronk,ik zei dat dat de lampen alleen waren en hij verzekerde dat het alles was lampen en afzuiging.Dus veel lawaai schijnen ze niet te maken,maar ik heb ze niet gehoord met het irrigatie systeem ook in actie.Wat me ook opviel was toen ik de deuren dicht deed het licht door de deuren scheen.Na 1 min deed hij het licht al uit,ik veronderstel dat de lampen toen nog niet op volle toeren branden,of niet?Toen ik over de hoge temperatuur begon te praten,werd me verzekerd dat het ok was 32 graden met dit systeem (tropisch klimaat) omdat ze 24/24 met natte voetjes staan en tropische bomen en planten ook groot en mooi worden :no Alles lijkt dus goed uitgepluisd.De improved senior zit met twee afzuiggaten in de lichtkappen,ongeveer 5cm in doorsnee.

Nu door plaatsgebrek zou dat gevaarte in mijn slaapkamer moeten komen,waar de muren niet enorm dik zijn.

Mijn eigen wietje kweken,is een droom die ik al lang koester,maar door omstandigheden nooit uitgekomen is.Nu zie ik de kans om die droom te grijpen,en wil dat met beide handen doen.

Maar wil mijn idd zuurverdiende eurocentjes in het juiste systeem investeren,en daarbij heb ik de hulp nodig van eerlijke ervaren mensen die niet voor hun eigen winkel preken,maar een warm hart hebben voor de grower en blower,mensen zoals jullie bv op dit prachtig forum.

De reden dat ik zoek naar een veilige box of tent of ander middel om mijn hobby tot een goed einde te brengen is,ik woon in een huurhuis waaraan ik geen schade wil aanbrengen,ook totaal geen technisch inzicht heb geen werkmateriaal enz.

Dus als er mensen zijn die ooit met de zelfde problemen worstelden,maar die overwonnen hebben door een of andere box,tent,ketel elke tip suggestie en hulp is welkom,ik zou de knoop graag spoedig doorhakken.

greetings

everstoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een hok maken van gipsplaat is brandvertragend,frame maken plaaten ertegen aan isolatie ertussen weer een plaat er tegen en gaan.hok van 120 cm bij2m is goed voor 2 keer 600 watt is wel grooter dan de igro maar ook beeter.of80cm bij 2m is goed voor 2 keer 400 watt.groote potten nemen 2 weken voorgroeien en alles komt goed.lucht aanzuigen kan je van uit je huis doen.de warme lucht moet je wel naar buiten zien te krijgen wil je de warmte goed kwijt kunnen :no maak een paar foto,s van de kamer waar je wil gaan hobbyen en de mensen hier helpen je wel.dus geen kleine warme ...kast kopen maar zelf bouwen dan heb je er zomers ook nog wat aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste,

 

Ik heb een tijdje geleden gebruik gemaakt van de bakken van Igrow, het hydro systeem eignlijk met mapito waarvoor deze kit eigenlijk gebouwd is. ik heb niet zo'n kant en klare box gekocht, maar zelf een hokkie gebouwd met deze bakken erin. ik had zes bakken staan met per bak vier planten. het systeem werkte goed, maar ik ben later toch overgestapt op een andere manier.

 

Greetzzz

BlueHawk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

eindelijk :no

Het wordt growtent xl 1.2m*1.2m*2m 600watt

600w lamp son-t plus voorschakelapparaat

spiegelkap

filter 50cm small 125mm

combiconnect 127mm per 10m ??

slangklem 100mm-150mm

fancontroller max 100watt

rvk 125l 325m

stroomdraad

9 x 11ltr potten

3 x growmix

ec en ph meter

cannavoeding

easyroller

9 stekkies

---------------------------

929 pleuro's

 

Hoe ik dat allemaal in elkaar ga krijgen,zodoende een lekkere oogst te produceren,is mij een raadsel maar ik ga ervoor.

Mocht er iemand zijn die opmerkingen geeft over deze opstelling,eventuele wijzigingen,zou ik het graag vernemen,ik kan de opstelling nog wijzigen tot vrijdag.

mijn doel is 250 gr lekkere bio weed te halen elke oogst voor eigen gebruik,zodoende mijn volgende 21 jaar blowen met stijl te kunnen beleven.

is dit een goede prijs,vergeleken met de i-growbox wel,die kwam op 2199 euro geplaatst.

bedank voor al jullie reacties en ik hoop de juiste keuze te hebben gemaakt

groetjes

everstoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan voor zo'n tent te kiezen ipv een i-grow.. zorg in ieder geval wel voor dat je de 600w lamp met relais schakelt, en niet zomaar op een timertje!!

Verder dacht ik te lezen dat hij in je slaapkamer komt te staan.. Ik weet niet of je buren hebt met uitzicht op jouw raam, maar houdt er rekening mee dat als je de tent open doet, de hele kamer in een oranje gloed gehuld zal zijn..

 

Veel lezen hier op het forum, dan gaat die 250gram je makkelijk lukken.. succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan voor zo'n tent te kiezen ipv een i-grow.. zorg in ieder geval wel voor dat je de 600w lamp met relais schakelt, en niet zomaar op een timertje!!

Verder dacht ik te lezen dat hij in je slaapkamer komt te staan.. Ik weet niet of je buren hebt met uitzicht op jouw raam, maar houdt er rekening mee dat als je de tent open doet, de hele kamer in een oranje gloed gehuld zal zijn..

 

Veel lezen hier op het forum, dan gaat die 250gram je makkelijk lukken.. succes ermee

 

hoi

bedankt voor de relais tip

ps.het hok komt in een z/w folie hok

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ik twijfel alleen over je filter en afzuig capaciteit...

Ben bang dat je in de zomer last krijgt, naar mijn idee kan je beter iets ruimer gaan zitten..

 

Verder kan het goed zijn als je die buisven wil dimmen dat hij gaat brommen. Ik zou zelf gaan voor een slak in een box van minimaal 500 m3...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paffie heeft gelijk.

als je kweek zijn laatste weken in gaat gaat het toch wel ruiken(bij mij wel tenminste)

dit wordt ook mijn laatste kweek met een ruck 225

daarna ga ik ook voor een buis in doos 500

voor de rest zijn het hele goede tenten en geloof me met een beetje mazzel haal je de 450 gram wel

was mijn laatste kweek ook en ik ben nou niet echt wat je zegt een tuinier :no.

gewoon lekker een stuk of 25 11 liter potten (past net) en 2 400 watters erin.

veel succes.

 

en las ik het nou goed komt hij in een hok te staan?

kun je net zo goed dat hok verbouwen waar je hem inzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okedoke

bedankt voor de raad

zo'n slak in box,maken die veel lawaai?

moet de koolstof filter ook ruimer,zoja welke?

ivb met het hok, ik heb een klein kamertje boven,naast slaapkamer 1.30 breed 2.10 diep en 2.10 hoog

waar de igrowbox niet in ging.

daarom kwam die in de slaapkamer met licht hokje om (pannelatten)met folie om

De grow tent past er wel in,het kamertje geeft geen vensters wat een voordeel is en het plafond is enkel de vloer van een oude zolder waar niemand op kan,daar zou ik de warme lucht willen inblazen

dan moet ik gewoon het kleine kamertje op temp houden.

voila

goed plan or not

grtz

everstoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Everstoned,

 

Veel succes met je aankoop.

 

Let op bij het kopen van een softbox of het inderdaad een stille is. Ik zie helaas nog steeds softboxes waarbij de ventilator niet opgehangen is. Deze zijn ook veel minder stil.

 

In het forum onderdeel bouwdoos staat ook een geweldige beschrijving van de softbox. Als je weet hoe het in elkaar zit kun je een beter oordeel vellen over je aankoop.

 

Belangrijk bij je kweekunit is de luchttoevoer en afvoer.

 

De luchtafvoer is belangrijk omdat je niet teveel warmte hiermee in je kamer wil ophopen. Dus misschien kijken voor een afvoer naar buiten. Anderzijds wordt ook de lucht afgevoerd middels een kamer in het huis, dan moet die kamer in zijn geheel een goede doorluchting te behouden.

 

De luchttoevoer is verder ook van belang. Waar haal je je verse lucht vandaan. Hoe warm of hoe koud is deze lucht.

 

Het beste kun je in het forum kijken naar de verschillende oplossingen die door menigeen is gebruikt. Dan kun je zelf een oordeel vellen over een oplossing voor je eigen kweekunit.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...