Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lexie

Verhouding Knipaval / T.o.v Boter

Recommended Posts

hallo wil voor de eerste keer wietboter maken.

Wat is de verhouding van knipaval (NAT) ten opzichte van de hoeveelheid boter?

lees hier steeds andere verhoudingen.

Alvast bedankt.

Mvg Lex

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nogal lastig, want het is erg lastig om te weten hoe 'sterk' jouw knipafval is, misschien bezit het niet zoveel thc (cbd) of juist wel. Dat weet jij wellicht zelf wel.

 

Echter de meest gebruikte verhoudingen met knipafval zijn.

 

Uitleg1: 1.Doe boter in de pan. 2. Doe er nu zoveel knipafval in dat het nog onder de boter komt en er niet boven uit steekt. 3. laat het even op het vuur staan 20 tot 30 minuten 4. zeef het knipafval eruit afkoelen en dan in de koelkast en voilla u hebt wietboter.

 

Of Uitleg 2: 1. Doe boter de pan 2. doe er nu heel veel knipafval in zodat de pan bijna nokkie vol is. 3. Doe er nu water bij. 4 laat het evenop het vuur staan 20 tot 30 minuten en regelmatig roeren. 5. Zeef het afval eruit en gaat het over naar een ander pannetje of kommetje. 6. Laat het boter (met water) in de pan/kom afkoelen, na een paar uur in de koelkast. 6. Dag erop de pan uit de koelkast, als het goed is, is de boter op het water gaan drijven en hard geworden, snijdt het aan de zijkanten los en haal het uit de pan.

 

De verhouding aan knipafval is eigenlijk onbekend, maar je kunt zelf kiezen hoeveel je gebruikt. Uitleg twee wordt veel sterker als uitleg 1.

 

Ondanks dat ik niet kan zeggen hoeveel gram knipafval je nodig hebt, hoop ik toch dat je er wat aan hebt.

 

In ieder geval veel plezier ermee. ;)

 

(ps: voor één cake gebruik je meestal zo'n 150 tot 200gram roomboter, daar ga ik ook van uit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe

 

mooie beknopte uit leg NS ;)

 

de vriendelijke verjaardags groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik zelf de volgende methode

 

 

bij het knippen sorteer ik de bladeren

-met hars,maak ik eerst beetje stuff van

 

-zonder hars

 

dan het boter maken

 

100g droge bladeren en 300g echte boter-zonder zout

het is de bedoeling de actieve stoffen die zich in de bladeren bevinden-en die je dus niet via een joint tot je kunt nemen of toch niet echt een lekkere joint-te binden met de dierlijke vetten in de boter,te weinig boter en der gaan actieve stoffen verloren dus denk je dat je erg potent knipsel hebt 500g boter

 

vervolgens bladafval met de boter en een ruime hoeveeelheid water uurtje of 3 zachtjes laten borrelen op een vuurtje;door vergiet in een andere pan gieten-eventueel wat naspoelen met heet water om alle boter uit het wietafval te krijgen en dan de pan met het water en de boter-die nog vloeibaar is-ergens laten afkoelen.

de volgende dag is de boter gestold en kun je die vant water afscheppen-eventueel het water nog wat verder laten koelen dan heb je nog een 2de laagje boter.

de wietboter is nu klaar voor gebruik,het teveel kun je invriezen.

om een idee te krijgen van de sterkte kun je best eens testen,heb je geen tyd of zin voor een test gebruik bij je eerste bereiding of dit nu cake of pralines of caramellen is gewoon de helft normale en de helft wietboter-later is dit mogelijks aan te passen :huh:

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een toepassing met een sterkte waarvan je kunt eten :specool soms vreetkick enzo ent dichtst bijzijnde is die pas gebakken space cake en als dat er eentje is van een cubieke cm per dosis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...