Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

POOKahontas

Is Vervolging Mogelijk Bij Aangetroffen Apparatuur En Een Geknoeide Meter? Maar Geen Verdovende Middelen Etc...

Recommended Posts

Ik hoorde recent een onwaarschijnlijk verhaal en wil graag weten wat jullie ervan denken.

 

Iemand kreeg bezoek van 2 dienstdoeners (na annonieme tip) en zij troffen dus een ruimte aan waar zich kweekmaterialen bevonden maar geen stekken/planten of toppen, ook geen kniprestanten... Gewoon schone apparatuur die bovendien verpakt zat in tassen en dozen (dus geen hangende aangesloten apparatuur).

Na verdere controle bleek dat er in de stroommeter een piepklijn gaatje aanwezig was, de meter liep wel gewoon.

 

Nu luidt het verhaal dat de apparatuur inbeslag is genomen, die betreffende persoon zijn huis uit is gezet en een boete van ruim 10.000 euro moet betalen....

 

Zijn bovenstaande feiten wettelijk gezien inderdaat genoeg bewijs voor de genoemde consequenties???

 

Graag serieuze reacties, ben heel benieuwd.

 

Greetz Pookie

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin ze kunnnen je nix maken ik studeer rechten en weet waar ik het over heb, er moet duidelijk aan worden getoond dat er iets mis is. En voorbereidingen treffen aan een misdaad waarop volgens de wet een maximum straf staat van 8 jaar of minder is niet strafbaar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

He marokaan mooi uitegelgd

Hier hebben we wat aan

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar natuurlijk is dit wel mogelijk,

 

1. Het is afhankelijk van de verklaringen van de bewoners. Welk verhaal is afgestoken om de meter te verklaren en is een verband gelegd met de aangevonden apparatuur?

 

2. Op aangeven van het elektriciteitsbedrijf is uitzetting uit een huurwoning zeer wel mogelijk als de conclusie is getrokken dat op enig moment overlast is veroorzaakt. Dit hoeft dus niet direct het gevolg te zijn van aanwezige planten en dientegevolge stankoverlast maar kan ook ergens anders in gelegen zijn. Bijvoorbeeld je hebt het water laten lopen nog voor de planten zijn geinstalleerd.

 

3. En het geldbedrag dat is betaald voor een boete. Tja, Marokkaan heeft gelijk als hij stelt dat voorbereidingshandelingen niet zomaar bestraft kunnen worden. Maar is hier wel sprake geweest van het strafbaar stellen van de gedragingen op grond van voorbereidingsmogelijkheden? Normaal gesproken wordt aan de hand van het aantal planten en een schatting van de tijdsduur een boete opgelegd. Maar aangezien in dit geval geen planten aanwezig waren is het veel eerder te verwachten dat geen boete is opgelegd in verband met de Opiumwet, maar aan de hand van het geknoei met de elektriciteitsmeter. Ook hierbij wordt op grond van een schatting bepaald hoeveel illegaal stroom is afgetapt en wordt op basis hiervan een boete opgelegd. (Dit kan naast de eventuele strafvervolging voor diefstal met bijpassende boete/vrijheidsstraf)

 

4. En een relevante vraag blijft...hoe zijn ze betrapt? Verraden door een kennis of overlast richting de buren

 

 

Conclusie:

 

In eerste instantie lijkt het verhaal onwaarschijnlijk maar het is zeker niet onmogelijk. Ik ga toch uit van het gegeven van de elektriciteitsmeter als belangrijkste grond voor de opgelegde maatregelen. En de gevonden apparatuur en andere aanwijzingen kunnen hierbij gebruikt zijn ter ondersteuning van de duur van het vergrijp.

 

Dus ook al heb je geen planten staan:

 

RUIM JE ROTZOOI OP EN BETAAL NETJES DE STROOM

 

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

PS: Wist je trouwens dat de bonnetjes van de apparatuur kunnen worden verrekend met een boete opgelegd op grond van de aangevonden apparatuur. Maar dit is tricky... Oude bonnetjes geven tevens aan sinds wanneer de installatie aanwezig kan worden geacht. Dus oude bonnetjes juist niet bewaren!!

 

PS2: He Marokkaan, ben je al een eind opweg met de opleiding??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beleidsregels drugs

 

Misschien dat jullie wat aan deze info hebben. Kwam het op het net tegen en wilde het jullie laten zien maar wist niet of ik het ergens bij zou plaatsen of in een n!ieuw toppic. Toch maar zo gedaan. Als een modje het in een nieuw toppic wil hebben, ga je gang! ;)

 

Groetjezzzz Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei (ondanks de goed geformuleerde zinnen van ASgrow) hoef je je geen zorgen te maken met betrekking tot mogelijke vervolging. Wel is het raadzaam de politie duidelijk te vertellen dat je goed op de hoogte bent van je rechten en plichten. Uit onwetendheid willen zij je spullen wel eens verbeurd laten verklaren door jou zelf een afstandsverklaring te laten tekenen. Ik raad je aan dit formulier niet te ondertekenen.

 

Met betrekking tot het geknoei aan je meterkast hebben ze ook vrij weinig in te brengen, ze kunnen je hooguit de schade aan de meterkast laten betalen er vanuit gaan dat ze de meterkast hebben gecontroleerd eer jij het huis introk. Indien ze geen controle hebben uitgevoerd eer jij het (huur)huis introk staan ze alsnog met hun mond vol tanden, daar zij niet aan kunnen toonen dat ze alles in goede staat hebben overgedragen..

 

Ik wens je veel succes verder....

 

@att asgrow: Ik moet nog een kleine 2 jaar dan ben ik afgstudeerd :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de duidelijkheid,

 

Wat ik heb willen aangeven, is dat aan de hand van de bekende feiten, niet eenduidig een antwoord kan worden gegeven.

 

Het is opvallend hoe iedereen meteen bij een boete of andere strafmaatregel zijn gedachtekader beperkt houdt tot de opiumwet en het Nederlands gedoogbeleid.

 

Dus zolang we geen proces verbaal zien en alleen over van-horen-zeggen spreken blijft het speculeren voor welk strafbaar feit de besproken boete is uitgedeeld. Het is onwaarschijnlijk dat het in het kader van een overtreding van de opiumwet is opgelegd. Maar de feiten wijzen niets uit over de mogelijkheid van diefstal van elektriciteit, zaaksbeschadiging, verduistering. De onderhavige casus maakt niet eens duidelijk wie de boete heeft opgelegd. Misschien is de boete wel opgelegd door de Verhuurder. De meter loopt nu wel, maar loopt die wel overeenkomstig het volledige gebruik.

 

Het is voor kwekers inderdaad van belang om te weten welke rechten en plichten ze hebben bij een eventueel onderzoek of beslaglegging van de kweekruimte. Maar het lijkt me niet verstandig om stellig uitspraken te doen over een niet volledig beschreven casus en daarmee eventuele veronderstellingen bij niet-juristen neer te leggen.

 

Voor een jurist is het makkelijker om de nuances te beoordelen en het perspectief van een casus te zien. Een voorbeeld van dit bredere perspectief is een opleiding die studenten doordrongen maakt van het feit dat naast de theoretische juridische kennis tevens de toetsing aan de praktijk blijk geeft van een soms schijnbare divergentie op het gebied van gedogen. Aangezien het Nederlands gedoogbeleid de voedingsbodem is voor willekeurig en beleidsmatig overheidsoptreden zouden we met de hier op het forum aanwezig juristen al een kantoor kunnen oprichten om deze zaken tegen te gaan. (a-la Andre Beckers)

 

Misschien is het een leuk/goed idee om een bijeenkomst te organiseren voor de juridisch geinteresseerden onder ons. Een discussieplatform met enkele belangrijke sprekers....ervaringsdeskundigen, advocatenkantoren, beleidsmakers, opiniemakers....ik zie het al voor me.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er ook al iemand die weet wat er gebeurd als je maar 5 planten heb maar wel meerdere lampen erboven?en ze komen dan binnen.ps met betaalde stroom natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan wel vertellen wat ze gedaan hebben toen ze binnen kwamen.

 

 

Afgelopen zomer hebben we naar aanleiding van twee plantjes op het balkon een controle gehad van de wijkagent.

 

Nu waren die twee plantjes buiten slechts voor de fun, binnen hadden we in de kweekunit(zie de galerij) met in totaal dus 4 lampen, 8 planten staan.

 

Op de vraag van de controlerende opsporingsbeambte hoeveel planten we dachten in huis, gedoogd, en geoorloofd te mogen houden, hebben we geantwoord in de veronderstelling te zijn ieder 5 planten te mogen houden. Dus, let wel hij heeft aan ons gevraagd en niet aangegeven hoeveel planten we zouden mogen houden. Hierbij is totaal niet ter sprake gekomen hoeveel lampen in de unit hingen. Dit was wel zeer zichtbaar, uiteraard, bij het controleren van de unit.

 

De agenten hebben onze kamer bekeken, enkele vragen gesteld over veiligheid en de stroomaansluiting natuurlijk en hebben vervolgens..... ons de complimenten gegeven voor de installatie en hebben zelfs uitgesproken dat ze liever dergelijke kweekunits zouden zien dan wat ze normaliter allemaal tegenkomen.

 

 

Dus conclusie:

 

- Gedoogd blijft gedoogd en dat wil zeggen dat geen pijl valt op te trekken aan het gedrag van bevoegde opsporingsbeambten

- Blijkbaar hebben ze zelf geen weet van hoe willekeurig de overheid uitvoering geeft aan dit beleid. (Natuurlijk weet ik dat ik met de vijf planten per persoon een gok heb gewaagd tegenover de wijkagent. Normaal gesproken gaat het over 5 planten per huishouden maar ik heb geblufd en als resultaat heb ik een toezegging, op grond van de huiszoeking, genoteerd bij de politie, dat wij gedoogd((niet legaal)) aan het kweken zijn.

-Ik heb natuurlijk ook de verschillende verhalen gelezen van degenen die voor een minder uitgebreide kweek wel gestraft werden. Maar ja ik kan natuurlijk ook alleen voor onze eigen situatie spreken.

 

 

Mijn belangrijkste overweging:

Het gaat om het verhaal wat je houdt tegenover eventuele opsporingsbeambte en de veiligheid van de kweekruimte. Zolang je blijkbaar overtuigend verhaal weet te brengen over kweken, en de veiligheid en de stroom zijn binnen wettelijk kader acceptabel, is dat de voornaamste toetsing van de opsporingsbeambte. Onze belangrijkste focus is het voorkomen van overlast zodat in ieder geval op grond daarvan geen maatregelen worden opgeworpen. Dit lijkt over het algemeen ook de belangrijkste reden voor optreden van beambten.

 

 

Maar natuurlijk wordt dit beleid regionaal ingevuld, dus ik zal voor de liefhebbers alvast een plekje in de parel van Brabant reserveren.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo`n bijeenkomst (maximaal 10 gegadigden) mag bij mij thuis plaatsvinden AS.

Hoef ik na de diskussie niet dubieuze staat naar huis te rijden.

Bij deze meld ik me aan voor zo`n meeting. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles valt en staat bij de ondertekende verklaring van de persoon die aansprakelijk wordt gesteld.

Zelfs het gaatje zegt niks als je verklaring is dat je van niks weet.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...