Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Roadster

15x Binnenkweek, 1ste Kweek In Dit "hok"

Recommended Posts

Na veel van jullie verhalen gelezen te hebben heb ik ook besloten om wat foto's te showen in de hoop op zoveel mogelijk tips en suggesties :P

 

Don't shoot me pls :wOOt

 

aller1st de voeding waar ik mee werk:

med_gallery_5793_1253_156609.jpg

 

 

 

 

 

Alle planten staan in de volgende voedingsgrond:

med_gallery_5793_1253_122988.jpg

 

 

 

 

 

De plantjes hebben 2 weken 18 uur licht per dag gehad en staan nu 2,5 week op 12 uur :o

 

De foto's van de planten zoals ik ze vandaag genomen heb:

(beetje overbelicht, maar genomen met flitser vlak voor de lampen aangingen)

med_gallery_5793_1253_410825.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_5793_1253_16907.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_5793_1253_366783.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_5793_1253_356660.jpg

 

 

 

 

 

Aarde ziet er droog uit, hebben daarom ook vandaag weer heerlijk wat water gehad :o :o

 

Groeten,

 

Roadster :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit roadster.De planten wel niet te lang zonder water zetten.De blaadjes hangen nogal.De groei zal er nu wel uit zijn en het zijn mooie bosjes geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@freud bedankt :rofl

 

@ozric, ze hebben maandag per plant 1 liter gehad :s Dus zuipen dan toch wel aardig. Van de week maar even een Tensiometer bestellen is makkelijker bijhouden denk ik zo :P :wOOt

 

Maar de groei eruit ? Ik vind ze namelijk nog zo klein, gaan wel heerlijk de breedte in hoor.. Maar zijn nog zo laag. Ben ik normaal niet gewend. Moet wel zeggen dat dit voor mij de 1ste keer is dat ik ze getopt heb hoor, heeft daar dan mee te maken denk ik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal is de groeispurt voorbij als ze 2 -3 weken in de bloei staan hoor.Ik weet niet wat voor soortje je staan hebt ? PP? NLX?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit,hebben allemaal dezelfde hoogte.

Ik neem aan dat je met stekken werkt? Met de grond kan het al niet fout gaan.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozric, ALS het goed is PP. Maar m'n stekkenboer die vertrouw ik niet meer helemaal.

Heb stekken van mensen hier op ut fora gezien en die zien er stukken beter uit dan dat ik ze ooit heb gehad :rofl

 

@primo, ja er is achterblijvertje.. Maar die heb ik nu verplaatst met de grootste dus die trekt ook wel bij, en werk idd met stekken :wOOt

 

en met deze grond, is het dan slim om er bij de volgende oogst wormen in de potten te doen ? Of is dat niet nodig met deze bodem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik gewoon niet doen. Ga gewoon achter nieuwe grow mix..zal je planten en je oogst ten goede komen. Zou daar toch niet op bezuinigen.

Grow mix is ongeveer voor 3 weken voorbemest en bevat wormenmest.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, kijk zo leer ik weer wat. Dacht altijd dat je makkelijk 3keer met dezelfde aarde door kon. Wel een gedeelte vervangen dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zijn dan zo goed als gestopt met groeien hoor,als de soort PP is.Ze hebben een goeie hoogte om er een goeie oogst van te halen.Kleine bossige planten met meerdere hoofdtoppen. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan :o I Hope so :o

 

Blow zelf niet :wOOt Is echt voor de Fun van het kweken en de winst natuurlijk :P Maar vind het ook een leuke hobby en tis goed voor me conditie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok daar zijn we weer ;)

 

Nieuwe gadget is binnen :smoke Heb een tensiometer aangeschaft ;) Ik zal morgen weer effe wat foto's maken zitten nu aan het einde van week 5 ! (morgen foto's)

 

Wel nog een vraagje.. Ik voed met H&S en op hun schema staat dat de ideale PH waarde van je voedingswater 6.8 moet zijn.. Maar hier lees ik dat iedereen rond de 5.8 ~ 6.0 geeft ?? Wat is het nou en wat kan ik het beste aan gaan houden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok zoals beloofd :rofl nieuwe foto's :smoke En meteen een paar vragen ;)

 

Nog steeds de vraag over PH waarde !

 

dan de foto's:

 

 

Me nieuwe gadget de Tensiometer, die zojuist aangaf dat ze toch echt wel dorst hebben (390MBAR) terwijl ze gister gehad hebben ;) zometeen weer even geven

med_gallery_5793_1253_229871.jpg

 

 

even een paar overall foto's:

med_gallery_5793_1253_318203.jpg

 

med_gallery_5793_1253_72969.jpg

 

med_gallery_5793_1253_298761.jpg

 

 

dan de vragen, ik heb aardig wat paarse bruine steeltjes ? Waar komt dit vandaan ? Heeft dit met de PH te maken ?

 

Ik geef met voedingswater:

EC 2.0 (aldus H&G)

PH 6.8

 

Gemeten aarde is:

EC 1.9

PH 6.6

Foto's:

med_gallery_5793_1253_84090.jpg

 

med_gallery_5793_1253_66649.jpg

 

 

Bedankt voor de info :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je temp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dan denk je toch alles neergezet te hebben ;)

 

met lichten aan (s'nachts) is het 26 graden

Met lichten uit (overdag) is het 19 a 20 graden, staat een kacheltje bij die door middel van een temparatuur klok word aangezet/uitgezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft volgens mij van boven water en je hebt flink hoge potten. De tensiometer voelt diep en daar is het kurkdroog. Je druk moet tussen de 80 en 120 zijn. Ik denk dus dat je een hele tijd te weinig water hebt gegeven. Zou ook de stress verklaren. Ik zie de aarde zelfs van je pot wijken! Dan is ie echt te droog of te droog geweest. Even goed inwateren,voel het gewicht van je potten.

 

Van onder watergeven is beter omdat je zo niet de zouten die de plant in de bovenste grondlaag afzet mee naar beneden spoelt. Als je na je oogst die bovenste laag overigens afschept, je aarde wat verrijkt met wormenmest, een beetje maerl, eventueel wat compost en ach, kijk de recepten maar na... Je kunt je aarde prima hergebruiken. Kijk maar naar rataplan bijvoorbeeld. Misschien eens een idee om het organisch te proberen een volgende keer?

 

pH heb ik geen idee van met deze voeding, ik gebruik het zelf niet en heb er geen ervaring mee. House & Garden heb ik overigens wel goede berichten van gelezen en gehoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan.. Ik moet morgen het nieuwe voedingsvat aanmaken, ik denk dat ik dan van onder de bak vol ga gooien, gister gekeken en het loopt aardig waterpas ;) Dus dat komt wel goed HOOP IK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup !! neem een biertje extra ;)

 

Van de week van onder aan in de bak water gegeven ! 45L en ze zopen het in 1 keer op :smoke Tensiometer gaf voor een dag 40 aan. en nu al een paar dagen keurig constant 90 !! en je ziet de stress duidelijk verdwijnen

 

Nogmaals bedankt !!

Zal vanavond of morgen even nieuwe foto's plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok zitten aan het einde van week 7 :)

 

En ik moet zeggen de bud XL en pk 13/14 van H&S hebben heel erg goed hun werk gedaan !!

 

Zal vanavond weer even een paar mooie foto's proberen te maken en ben dan reuze benieuwd naar jullie mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe foto's

 

sorry voor de soms wat slechte kwaliteit :( Mijn eigen camera is in bruikleen, dus nu foto's maken met een *** camera :specool

 

overall pic:

med_gallery_5793_1253_95028.jpg

 

 

Foto tussen de bush bush :)

med_gallery_5793_1253_337796.jpg

 

 

 

med_gallery_5793_1253_276517.jpg

 

 

med_gallery_5793_1253_462159.jpg

Bovenstaande foto's zijn erg mooie/grote toppen maar ik zie dat het op de foto niet echt duidelijk is :smoke

 

Ben benieuwd wat er uit gaat komen, maandag gaan ze week 8 in :huh:

 

Jullie meningen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow vanaf vanmiddag 12:00 met 3 man aan het knippen geweest :whistling en het resultaat is geworden:

 

3750 gram NAT met 15x PP onder 2x600W :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zow vanaf vanmiddag 12:00 met 3 man aan het knippen geweest :tu en het resultaat is geworden:

 

3750 gram NAT met 15x PP onder 2x600W :(

 

ben benieuw hoeveel je droog over houd :specool hoop het beste voor je ;) :whistling

 

gr m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey roadster.... ziet er lekker uit hoor. En 3750 is lijkt me een goeie opbrengst. :specool

Met 26% drooggewicht kom je aan je kilo'tje :whistling

Ik zal je topic even door te lezen, maar op hoeveel literbakken had je je schatjes staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...