Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

R!COW

Haze/sativa Voeding

Recommended Posts

Hallo heb 2 vraagjes en had al gezocht maar kon het antwoord niet vinden :P

Wat voor voeding moet ik gebruiken voor sativa's want heb begrepen dat bepaalde elementen moeten worden afgebouwd en dat kan volgens mij alleen met voeding die verdeeld is over een aparte N P K of is dat niet zo (schemas altijd welkom) vraag 2 wat is nou een haze en waarom (is haze altijd sativa maar sativa is niet altijd haze???) :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat voor voeding moet ik gebruiken voor sativa's want heb begrepen dat bepaalde elementen moeten worden afgebouwd en dat kan volgens mij alleen met voeding die verdeeld is over een aparte N P K of is dat niet zo (schemas altijd welkom)

In principe kun je elke voeding gebruiken. Er zijn sativa's die hoge doseringen aankunnen, maar er zijn er meer waarbij je beter wat voorzichtiger kunt voeden. In elk geval kun je zowel bij haze als andere zuivere sativa's het beste vanaf week 5 bloei stapsgewijs de hoeveelheid stikstof (N) gaan afbouwen naar nul zodat ze aan het eind van de bloei alleen nog P en K krijgen. (en wat sporenelementen, etc.) Dit voorkomt in veel gevallen 'vossestaarten' in de toppen, al zijn er ook haze-soorten die dit vrijwel altijd doen.

 

vraag 2 wat is nou een haze en waarom (is haze altijd sativa maar sativa is niet altijd haze???) :verrygood

Haze is zowel een ouderwetse verzamelnaam voor wiet die een voornamelijk 'high' effect geeft als de benaming van een kruising van zuivere sativa's. De soort Haze bestaat uit een kruising van Colombiaanse en Mexicaanse sativa's, met een klein beetje Thai en Indische sativa erdoor. Sativa is dus een ondersoort van cannabis (net als indica en ruderalis) terwijl Haze weer bestaat uit een kruising van verschillende sativa's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

 

okee maar welke voeding heeft dan aparte N die ik dan kan afbouwen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het moment dat je een p-k product gaat gebruiken gaat automatisch de dosering N in zijn geheel naar beneden.

 

Een sativa/haze plant op aarde kweken is het lastiger om de stikstof af te bouwen als je een welriekend bodemleven in je potten hebt.Dmv ook hier meer pk's in te zetten en meer stimulators welke de bacterien triggeren welke p-k losweken kun je enigszins wat sturen.

Het stelselmatig afbouwen van N heeft ook als nare eigenschap dat de bladeren sneller hun kleur verliezen en daardoor geen optimale fotosynthese meer hebben.

Ook hier laat ik de natuur zoveel mogelijk de voedings behoefte reguleren.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee top bedankt :verrygood

 

 

He Rico,

 

De B-voeding waar je het over hebt is Calcinit geproduceerd door Yara.

 

Greetz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik kan ook gewoon door gaan met voeden en dan een p k toevoegen .En die uitschieters zijn toch niet zo'n ramp of toch wel

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus ik kan ook gewoon door gaan met voeden en dan een p k toevoegen .En die uitschieters zijn toch niet zo'n ramp of toch wel

 

Rico,

 

Wat betreft die uitschieters,dat kan wel kwaad.

Je planten zullen al hun energie gebruiken om je plant te laten groeien ipv te laten bloeien.

De reden dat je uitschieters bij Haze krijgt is

 

1. Niet afbouwen met je stikstof (stikstof is je groeistimulator)Door N² af te bouwen forceer je de plant om in de bloei te geraken.De reden dat je dit langzaam moet afbouwen is om te voorkomen dat je plant in de stress schiet,wat zal resulteren in grote uitschieters.

 

2. Lichtstress.

Teveel licht bij Haze kan ook kwaad,dit resulteert eveneens in grote uitschieters.

Als standaard houd men aan 400 W - 40 cm en 600 W - 60 cm.

Ik hang mijn lampen 1 1/2 zo hoog (respectievelijk 60cm en 90 cm)

 

3.Te weinig lucht.

Indien in je kamer te weinig lucht word ingeblazen en word afgezogen,of je krijgt stilstaande lucht tussen

je planten,dan hebben wietplanten de eigenschap dat de stikstof die vrijkomt via het blad tijdens de

fotosynthese,terug opneembaar is.De plant kan zijn eigen stikstof niet hergebruiken,maar de N² is wel

opneembaar voor alle andere planten.

Op deze manier blijven de planten elkaar van N² voorzien en heb je uitschieters tot gevolg.

 

 

Ik denk niet dat enkel bijvoeden met een P-K oplossing je probleem zal oplossen.

 

Over welke soort spreek je en in de hoeveelste week bloei zit je?

 

Indien je een voedingsschema wenst voor haze,dat heb ik wel voor je.

 

 

Greetz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@a5

 

Nou ik wil gaan beginnen met amnesia haze ,NYC diesel en sannies jack

Ik heb al ervaring met indica's maar vind haze en diesel zo heerlijk dat ik die nu ga kweken .

En omdat ik eerst wil weten wat voor een voeding ik moet hebben en hoe dat toe te passen.post ik hier

Heb al bac besteld maar kan ook nog wel andere lijnen bestellen (heb al wel van alles geprobeerd en blijf dat ook doen) wel biologisch nu heb al veel te veel chemisch gevoerd kuch kuch

En ja elk schema is welkom :verrygood bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan die goeie heer beter even een PM sturen om in dit topic te antwoorden :rofl

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...