Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
henkiepenkie

Probleem, Einde Van De Bloei En Weer In De Groei Gegaan :s

Recommended Posts

zoals topic, ik had men kids al een geruime tijd in de bloei8 weken bijna, moest nog een ruime week en dan klaar....

kom ik gisteren achter dat ze weer staan te groeien :showoff:

bleek dat iemand, met zn vingers aan de tijdklok gezeten heeft.....

hele mik staat dus nu weer in de groei, klok weer goed gezet maar ondaks dat het nu weer goed staat houd de groei nog wel even aan he ....

wat is de beste keus op dit moment ?

omhakken of doorgaan ?>??

en wat gebeurt er nu precies met mn toppen ?

tips please :P

b.v.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst effe voorstellen misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mhh nu moeten ze denk ik 1 week extra staan,, is opzich niet zo'n probleem toch?? ik zou doorgaan als ik jou was :showoff:

 

btw. heb je al bruine haartjes ( ong 80% ) want anders kan je ze wel omhakken hoor :smoke

 

Note me if im wrong :P

 

Edit: @ rossy,

 

Hij zit in een crisis en heeft denk ik liever eerst antwoord zodat hij snel kan handelen:P:)

 

#stampertje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterker nog, ik heb hier een bestaand account maar door de crisis weet ik me login en wachtwoord niet meer dus gauw een nieuwe gemaakt... ben hier echt ziek van namelijk :showoff:

gaat om 120 planten die nog een laatste weekie moesten :S

 

 

enne, sorry maar ben henkiepenkie die in de shit zit atm :P

waarom eigenlijk 1 extra week ?

de groei periode is gestopt doordat ik klok weer goed gezet hebt, maar in begin van de klok om zetten in bloei blijven ze toch nog doorgroeien ? dus gaat mn topvorming stil staan of ben ik gek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang hebben ze weer op 24 uur licht gestaan ??

 

Aangezien 1 a 2 dagen niks uitmaakt, maar een paar dagen langer bijv wel!! (nieuwe uitlopers vanuit je buds als gevolg.)

 

Foto ?

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

henkie.. gewoon laten staan

 

je hebt er al zoveel werk energie enz ingestoken. de kwaliteit zal er niet minder om worden en aaangezien het pas in week 8 is gebeurd zaten er neem ik aan al dikke toppen in.

 

laatze ze nog gewoon ff staan tot de plant het genoeg vind, het kan er alleen maar meer op worden toch?

 

bij mij is het in de 1e week bloei gebeurd (check maar onderaan mijn berichtje van mijn quasimodoplant.)

 

en zelfs dan valt de schade mee... alleen het word een hels knipkarwei :P

 

groet

 

BK :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook wel eens doorschieters gehad,

 

Ik heb niet direct een antwoord voor de crisis,

 

Wel kan ik zeggen dat ik de afgelopen zomer ook last heb gehad van planten met doorschieters. Ik denk niet direct dat het ligt aan de verstelde timer. ik dacht dat het lag aan de hitte van de kweekruimte.

 

Ik vraag me ook af of de planten niet door een andere oorzaak zijn gaan doorschieten.

 

Het doorschieten heb ik op verschillende wijze aangepakt.

 

1. Ik heb verschillende planten laten doorgroeien. Wat daarbij zich nog ontwikkeld is de moeite niet waard. Er ontstaan kleine topjes rond dikke stammen. Ik heb gekeken of daar bij het knippen nog iets te redden viel, maar dit frustreerde me alleen maar en ik heb het uiteindelijk hiermee opgegeven.

 

2. Ik heb die doorgeschoten planten ook gewoon bij het doorgeschoten deel gesnoeid om de rest van de plant met de goede toppen te laten doorgroeien. Maar de afgesnoeide gedeeltes kwamen gewoon terug. En verschilde niet veel van de toppen die bij (1) ontstaan.

 

Mijn conclusies hierbij is dat dit doorschieten van de planten alle groeifactoren naar zich toe trekken dus eventuele groei van de toppen hiermee belemmert.

 

Mijn advies is dus eigenlijk: Neem je winst die je toe nu toe hebt opgebouwd en begin gewoon opnieuw. heb ik ook gedaan na mijn doorgeschoten toppen van deze zomer en heb me afgelopen week gewoon verlekkerd na een goede oogst zonder doorschieten.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb ook wel eens doorschieters gehad,

 

Ik heb niet direct een antwoord voor de crisis,

 

Wel kan ik zeggen dat ik de afgelopen zomer ook last heb gehad van planten met doorschieters. Ik denk niet direct dat het ligt aan de verstelde timer. ik dacht dat het lag aan de hitte van de kweekruimte.

 

Ik vraag me ook af of de planten niet door een andere oorzaak zijn gaan doorschieten.

 

Het doorschieten heb ik op verschillende wijze aangepakt.

 

1. Ik heb verschillende planten laten doorgroeien. Wat daarbij zich nog ontwikkeld is de moeite niet waard. Er ontstaan kleine topjes rond dikke stammen. Ik heb gekeken of daar bij het knippen nog iets te redden viel, maar dit frustreerde me alleen maar en ik heb het uiteindelijk hiermee opgegeven.

 

2. Ik heb die doorgeschoten planten ook gewoon bij het doorgeschoten deel gesnoeid om de rest van de plant met de goede toppen te laten doorgroeien. Maar de afgesnoeide gedeeltes kwamen gewoon terug. En verschilde niet veel van de toppen die bij (1) ontstaan.

 

Mijn conclusies hierbij is dat dit doorschieten van de planten alle groeifactoren naar zich toe trekken dus eventuele groei van de toppen hiermee belemmert.

 

Mijn advies is dus eigenlijk: Neem je winst die je toe nu toe hebt opgebouwd en begin gewoon opnieuw. heb ik ook gedaan na mijn doorgeschoten toppen van deze zomer en heb me afgelopen week gewoon verlekkerd na een goede oogst zonder doorschieten.

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Als je doorschieters heb gooi ze maar 2 dagen vol in het donker dat stoppen ze wel met groeien.

 

Neville

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...