Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lexie

Exact Van Bayer Waneer Spuiten Tegen Meeldauw?

Recommended Posts

Heb last van meeldauw na 4 weken bloei.

heb nu Exact van bayer gehaald.

maar wanner kan je de planten het beste bespuiten?

als de lampen net aan zijn of juist als de lampen uit gaan?

alvast bedankt

groet Lex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraag je.

Welke verhouding moet ik aan houden?

5ml per 10 liter voor appels en druiven, 25ml per 10 liter voor sierheester en planten en 30ml pet 10 liter voor rozen.

maa welke verhouding kan ik het beste aanhouden voor pp?

alvast bedankt.

Groet Lex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de lampen aan gaan...

De dosering laat ik aan jou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexie,

 

Ben ook wel benieuwd naar de dosering.

Wil ook weten of je een behandeling nog moet herhalen na 1 week ofzo.

Heb voor het eerst in mijn kweekcarriere last van meeldauw :P

(gelukkig niet bij de Plagron-test)

 

 

Aangezien meeldauw bij de onderste bladeren begint heb ik bij het dieven in ieder geval al het besmette blad weggehaald.

Ga morgen ook exact van Bayer spuiten.

 

sterkte tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een vraag je.

Welke verhouding moet ik aan houden?

5ml per 10 liter voor appels en druiven, 25ml per 10 liter voor sierheester en planten en 30ml pet 10 liter voor rozen.

maa welke verhouding kan ik het beste aanhouden voor pp?

alvast bedankt.

Groet Lex

Je hebt niet met siergewassen te maken dus je houdt de laagste dosering aan, 5 ml per 10 liter. De dosering is afgestemd op het gewas en hoeveel er achter blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de reacties.

Begin een beetje te twijvelen over de dosering.

Heb namelijk ergens op het forum gelezen dat je het beste de hoogste dosering aan kan houden, maar hier lees ik net juist de laagste.

heeft iemand hier ervaring mee?

Tokkie kan jij morgen niet even in de growshop vragen wat de beste verhouding is?

In welke week zit jij? Je moet volgens mij de behandeling na 7 dagen herhalen volgens de verpakking.

succes

iedereen alvast bedankt.

groet lex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me slim gewoon eens een mailtje naar Bayer te sturen.

Ze hebben er alle belang bij een juiste dosering te adviseren voor cannabis.

 

Bayer CropScience B.V.

Bayer Garden

Postbus 231

3640 AE Mijdrecht

telefoon: 0297-280413

e-mail: info@bayergarden.nl

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt,

heb email gestuurd naar bayer

Heb het ook even bij de growshop gevraagd.

die zei 20ml per 10 liter en na 4 dagen herhalen met 10 ml per 10 liter.

weet jij al wat Tokkie?

gr Lex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik weet ook wat :D

 

Vandaag dus exact gehaald en bij de GS adviseerden ze inderdaad de laagste dosering aan te houden.

Ik heb(eigenwijs als ik ben) 7 ml op 10 liter gedaan.

Verder heb ik dus alle planten (en dat waren er best veel) apart gepakt, alle onderste (aangetaste) bladeren

weggeknipt( gelijk gediefd) omdat ik van de GS begrepen heb dat deze bladeren niet meer kunnen herstellen en dus niet meer bij zullen dragen aan (een goeie) fotosynthese.

 

Verder kreeg ik het advies om over 7 dagen te kijken vóór ik nogmaals ga behandelen.

Het blijkt vaak zo te zijn dat 1 X voldoende is.

Ik heb ze wel behoorlijk nat gespoten moet ik zeggen maar ik vind dat dat ook nog wel kan aangezien ik nog maar in begin van week 3 (bloei) zit.

 

 

Wel " leuk"(eigenlijk helemaal niet leuk) om nog te vermelden is dat toen ik de GS binnen wandelde de verkoper gelijk zei: Heyy Tokkie, jij hebt last van meeldauw :P

 

Ik denk WTF, hoe weet hij dat nou?

Maar toen vertelde hij mij dat het wel een epidemie lijkt.

Eerst hadden we dit jaar een ware spintplaag en nu een meeldauw epidemie!!!

 

Het is dus echt DE tijd van het jaar gecombineerd met deze weersomstandigheden dat onze meiden gevoelig zijn voor meeldauw.

 

Dus allemaal extra goed opletten en op tijd behandelen( met exact van bayer bijv.)

 

 

Sterkte lexie :P

Ik hou je op de hoogte over een week ofzo.

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thank you for sharing :P

 

nou, dit is wel the "ultimate meeldauw guide" geworden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa, Whazzup,

 

Je zal er maar last van hebben. :P

 

Bovendien is er véél meer over spint dan over meeldauw geschreven.

 

Hier ligt dus een mooie taak voor jou "moddermakertje Whazzup" :P

 

groeten Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is inderdaad weinig info over meeldauw te vinden.

Heb vanmorgen ook gespoten net voor dat de lampen uit gaan. (dat werd mij geadviseerd door de GS).

Heb een verhouding van 20ml op 10 liter water aan gehouden. dat is dus veel hoger als jou Tokkie maar dit werd mij ook geadviseerd door de GS en las jou info later pas. Vind dat je veel verschilde antwoorden hoort over de verhouding.

Ik hoop nog antwoord van Bayer zelf te krijgen via de mail over de beste verhouding voor wiet.

We houden elkaar op de hoogte.

succes

groet Lex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medekwekers

 

Ik had ook last van meeldauw, heb gespoten met Bayer.

op advies van iemand die er al mee gewerkt had, 6 ml per 10 liter water.

Kreeg als bijwerking witte randen en witte uitslag op de bladeren.

Zie Toppic

 

Bleek kalk te zijn.

kreeg het advies als ik ging spuiten, ik het beste NoBurn van BioNova erbij kon doen, dat is een uitvloeier, brengt ook je ph omlaag en je voeding wordt beter opgenomen( ook je Bayer)

 

Moet zeggen dat sinds ik Noburn toevoeg mijn bladeren er beter uit zien.

Weinig kalk op bladeren nog aanwezig, zeker in verhouding toen het net begon.

 

veel succes allemaal

Stoned Again

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoned again,

 

Ik zat net dat topic van jou nog eens door te lezen en toen zag ik dat je 5ml exact op 1 liter water had gemengd.

Nu ik pas zelf ook exact heb moeten gebruiken wegens meeldauw viel het mij (pas) op dat die concentratie die jij gebruikt hebt inderdaad véél te hoog is geweest.

 

Ik heb 7 ml op 10 liter gebruikt en dat is eigenlijk al iets meer dan voorgeschreven.

 

Het werkt wel moet ik zeggen want nu,een paar dagen later, zie ik niks meer wat op meeldauw lijkt.

 

Weet niet of ik nog een X ga nabehandelen.

Eeerta maar eens ff aankijken.

 

gr. Tokkie

 

 

Hoe gaan ze bij jou Lexie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals even stressen: de aangegeven hoeveelheid voor vruchtgewassen is de aangegeven hoeveelheid die je mag gebruiken. Ik heb net even met bayer gebeld en gevraagd wat ik voor andere "consumptiegewassen" zou moeten gebruiken. Er werd bevestigd dat dat dan 5 ml (per TIEN liter water) moest zijn (hoewel me wel werd gevraagd welke andere consumptiegewassen last hebben van meeldauw - had mijn huiswerk goed gedaan, sla dus - helaas was dat valse meeldauw :showoff:).

 

Verder werd me gemeld dat het inderdaad in bepaalde gevallen een residu op de bladeren achter kan blijven, met name als in de volle zon wordt gespoten. Het kan voorkomen worden door niet te veel te spuiten: als het van de bladeren afloopt is het dus eigenlijk al te veel. Exact bevat reeds een vloeimiddel, maar toevoegen van extra vloeimiddel zou een beter resultaat kunnen geven. Er wordt geadviseerd om het te gebruiken aangevuld met een (ander) schimmel preventief middel (Vital van EcoStyle is hier een voorbeeld van, Flint van Bayer is een ander). Dag na behandeling naspoelen met broes wordt aanbevolen.

 

Alle overige data te vinden overigens op http://www.bayercropscience.nl/bayer/crops...1256ECB004D1A88

 

Als laatste: het is een middel tegen meeldauw, niet tegen valse meeldauw, dat is een andere schimmel die onderop de bladeren groeit.

 

Even nog een observatie: De middel is toegestaan op fruitbomen en planten waar de vrucht gegeten wordt, en niet het blad. Een schil van een vrucht is totaal iets anders dan een bladoopervlak. Je kunt dan ook niet er zondermeer vanuit gaan dat het veilig is als het op een vruchtboom veilig is: die vrucht wordt tenslotte gewassen en is veel minder doordringbaar voor dit soort stoffen. Ik kreeg de volgende tip (hij zag me waarschijnlijk voor vol aan) kijk eens naar Eupareen® Multi. Lol dat zal wel een professioneel middel zijn...

 

p.s. volledige tekst van het consumentendoosje vind je hier: http://www.fytostat.nl/File.aspx?id=108747...Veiligheidsblad

De tekst voor de grootverbruikers is toch wat anders: http://www.fytostat.nl/File.aspx?id=106145...Veiligheidsblad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook meeldauw in het hok en op de moeders .

Ik heb van ecostyle Silinal gehaald. Alles flink nat gespoten en over 7 dagen weer een keer.

1,5 ml op 1 liter water.

Afwachten maar.

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je niet gewoon gevraagd hebt naar de ideale toepassing bij de teelt van cannabis sativa.

Een multinational als Bayer heeft er alle belang bij een adviesdosis te onderzoeken en hun afzetgebied te zien groeien. :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silinal ben ik sterk voor overigens (maar goed, het is bekend dat ik een EcoStyle fan ben :showoff:):

 

Voordelen van Silinal®:

· Bestrijdt meeldauw direct

· Geen wachttijd tussen bespuiting en oogst

· 100% natuurlijk product

· Veilig voor mens, huisdier en nuttige insecten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij nog effe een foto van een blad met een beginstadium van meeldauw:

 

med_gallery_5563_993_2227570.jpg

 

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silinal ben ik sterk voor overigens (maar goed, het is bekend dat ik een EcoStyle fan ben :showoff:):

 

Voordelen van Silinal®:

· Bestrijdt meeldauw direct

· Geen wachttijd tussen bespuiting en oogst

· 100% natuurlijk product

· Veilig voor mens, huisdier en nuttige insecten

 

Kunnen we elkaar de handen schudden :P

Die voordelen hebben er dus ook voor gezorgd dat ik voor dit product heb gekozen. Ben nu biologisch aan het kweken dus dan ook natuurlijk bestrijden.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silinal ben ik sterk voor overigens (maar goed, het is bekend dat ik een EcoStyle fan ben :P):

 

Voordelen van Silinal®:

· Bestrijdt meeldauw direct

· Geen wachttijd tussen bespuiting en oogst

· 100% natuurlijk product

· Veilig voor mens, huisdier en nuttige insecten

 

 

Zucht.....

 

Waarom zeg je dan eerst exact van Bayer tegen mij? ;)

Maakt niet uit,als ik er maar vanaf kom :showoff:

Ziet er naar uit dat het gaat lukken met exact maar beloof dat ik volgende x ook Silinal zal gebruiken.

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb last van meeldauw na 4 weken bloei.

heb nu Exact van bayer gehaald.

hehe daar begon het hele verhaal mee tok :showoff:

 

en dan een quote van jou:

Ga morgen ook exact van Bayer spuiten.

lol en ik weet beter dan je tegen te spreken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...