Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Gresman

Hellep.

Recommended Posts

goedendag beste wiet smokers,

 

ik heb nog geen digitale cam maar daar ga ik wel voor zorgen,

 

ik heb plantjes die 3 weken oud zijn, ik ben op curacao dus kunnen jullie me wat tips geven voor dit tropen klimaat?

 

temperatuur is 28 graden wegen regenperiode, weer is lekker en niet te warm,

 

ik heb wat hollands wiet zaadjes gekregen (25) en heb ze geplant. ik heb ook 2 jamaicaanse plantjes (4 weken) en nog een skunk plant die 8 weken oud is maar ze is wat aan de kleine kant maar ja, het is een cadeau dus ik kan niet klagen. gratis product :smoke .

 

maar voor de kleintjes wil ik wat tips nodig. dit is me 2e keer dat ik dit probeer, is eigenlijk lekker relaxen man. ik heb ze vandaag in emmers van 20 liter gepot. met goeie aarde met mest erin. (paardenpoep van een soort boerderij (rancho). 75% aarde + 25% mest. is het goed?

 

eerste keer heb ik teveel water gezet bij een mooie plant van 3 meter hoog ( jamaicaanse ). de wortels zijn gaan rotten man, balen. maar nu wil ik het beter doen.

 

ik ben SUPER AMATEUR

 

binnekort Foto's OK.

 

niet iedereen tegelijk :specool :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke

 

Lekker hoor curacao, wist je dat in speciale gevallen ook ter plekke geholpen wordt :specool

 

 

Waar je op moet letten is dat de planten ruimte krijgen om te groeien, 20 liter pot is ok als je ze niet te groot laat worden, maar wil je echt bomen :verrygood zal je voor wat grotere potten moeten kiezen en/of in de volle grond stoppen.

 

Weer is op dit moment niet gunstig, vochtig en warm geeft al snel toprot.

Staan er al in bloei ?

 

Geen idee of je mengsel ok is, gebruik zelf ook paardenshit maar dan ligt de verhouding een stuk lager.

 

En oppassen met water geven, ze hebben het pas nodig als de blaadjes een beetje gaan hangen.

Je kan dit ook checken door de potten te tillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn maar 3 weken oud, hoogte= 10cm. 3weken geleden heb ik de zaadjes in potjes gezet. ze zitten nog niet in de bloei

 

het weer is niet erg vochtig het regent maar 4 dagen in de maand maar dan zet ik zakken om ze heen. het is wel veel bewolkt, maar de zon schijnt lekker af en toe, sommige dagen zijn er helemaal geen wolken, dan staren alle bladeren naar de hemel.

 

ik heb een paar mooie groene plantjes maar er zijn ook sommige licht groen. is het goed?

 

hoe lang duurt het dat een normale wietplantje zijn eerste top krijgt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een beetje moeilijk om je vragen te beantwoorden vanwege het klimaatverschil.

Ik zou hier een aantal topics lezen en dan ook die van "wrangler" dan zou je een stuk verder mee kunnen komen :(

 

Kijk je wel uit voor vreetgrage hagendissen? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze buiten staan dan gaan ze vanzelf in bloei, er is al een ander topic over planten in Curacao en het is nog maar 12 uur licht .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...