Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tyson

Selectie Voor Beste Moeder.

Recommended Posts

Beste cees,

 

Ik heb 100 zaden van de No Mercy Special. Ik wil uit deze zaden de beste moeder bewaren voor mijn stekken. Moet ik ze nou allemaal eerst twee maanden voorgroeien(volgens de boeken), er dan een kloon van trekken, en de moeder afbloeien en daarop selecteren? of doe je dit anders(liefst efficienter)

 

Groet, Tyson :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Als je de plant goed wilt beoordelen op de criteria die jij wilt dan zal je haar toch een hele cyclus moeten observeren. En dus zal je een ronde af moeten bloeien.

 

Je kan het versnellen door zo snel als kan een stek van elke plant te nemen en deze onder 12/12 te zetten (planten en stekken wel nummeren!). Tijdens het wortelen krijg je dan ook voorbloeiverschijnselen na een week of 2. Zo kan je wat vroeger de mannelijke zaailingen uitselecteren.

 

Maar daarna is het toch afbloeien geblazen en selecteren op jouw criteria.

 

Een leuk voorbeeldverslag vind je in Sannie's corner (moeders voor moeders-2)

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 maanden voorgroei is zeker niet noodzakelijk, een maand kan ook .

 

Oke, bedankt voor de tip van jullie beide! Ik deed altijd twee maanden omdat je dat vaak leest. De methode in het stuk van Sannie is echter makkelijker. Ik durfde nooit eerder een stek te nemen omdat ik bang was dat de stekken van die moeder dan eventueel minder zouden zijn. Dan was al mijn werk voor niets geweest. Dus eigenlijk zodra je een goede stek kunt nemen, doen! en dan in de bloei om de test af te ronden.

 

Groet, Tyson :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...