Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nitro

Kenners Gevraagd

Recommended Posts

Hello,

 

Bij mijn kweek merk ik aantal probleempjes. Eerst en vooral zit ik met aantal vliegjes, zwarte kleine beestjes, paar dagen geleden waren het er een stuk of tien dus gele strips opgehangen, toen ik vandaag weer in de ruimte kwam is het een echte plaag. Weet niet zeker of het varenrouwmug is maar ga es kijken achter nematoden via www.biobest.be. Is er nog een ander soort klein vliegje dat rond de planten en aarde hangt of bijna 100% zeker dat het varenrouwmug is?

Nu heb ik nog ander probleem. Van een aantal planten vertonen de bladeren zo een roestachtige kleur. Het begint klein maar geleidelijk komt het op het gehele blad tot het begint te krullen en gelijk volledig krimpt.

De planten heb ik nog niet lang geleden overgeplant is voorbemeste aarde met schimmels en bac.

Hier link met foto's Mijn Website

Gelieve even moeite te doen om te link te bekijken.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is varenrouwmug,en dat wil zeggen dat je aarde ,zeker boven vochtig tot nat is,het ideale kweekgebied voor de larven,je kan beter een paar centimeter aarde afgraven,en deze vervangen door droge nieuwe aarde,aan je planten te zien hebben deze een zwaar ph probleem,hopenlijk hebben de larven je wortels niet te hard aangetast?Planten vertonen zeker sporen van ph blokkering,de wortelklepjes zullen gesloten zijn,indien je dan maar blijft water en voeding geven,dan werk je je problemen dieper in de hand,bovendien zullen de varenrouwmuglarven dit heerlijk vinden,doe er iets aan voor je planten afsterven... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe mijn best, morgen gaan ze bellen voor prijs en eventueel bestelling nematoden want was al half zes.

Ik heb gevraagd achter steinernema-system, laat je wel iets weten. Extra info op www.biobest.be.

De eerste laag zal ik dan verwijderen, is gewone potgrond dan goed van gelijk aveve, universele want growshop is eind rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen heb ik mijn nematoden (steinernema algen), kleinste verpakking bij biobest is 500miljoen algen. :verrygood

Kost mij rond de 22 euro's. Nu is mijn vraag of die algen kweken want dan moet ik ze niet allemaal ineens in mijn bakken en potten gieten en of ze tijdje goed blijven in verpakking. Weet totaal niet aan wat mij te verwachten.

Is mij een rare kweek met die schimmels, wormen, algen, bacterial. Mijn vriendin wordt er gek van als ik dit vertel, die zal mijn kweekruimte niet te rap binnen gaan. :smoke

Doe ik het water met die algen best in mijn drainageslang of gewoon bovenaan de aarde gieten.

Langs ene kant denk ik best onderaan zodat bovenste laag niet weer vochtig is maar langs de andere kant is bovenaan de plek waar de larven zitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algen ?

 

wat bedoel je met algen ?

 

TAW

 

Ok die pasta moet je opossen in water en dat water moet je in je vat gooien, de toplaag moet wel een beetje vochtig zijn.

 

Gebruiksaanwijzing zit erbij.

 

KOEL BEWAREN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel nematoden, mijn excuses :smoke

Ik heb ondertussen al wat extra info gevonden, 50 miljoen is voor 50 m² dus ben daar wel even mee zoet. Ik heb ook gevonden hoe te vermengen maar moet juist nog weten of ik de drainageslang kies over bovenlaag of misschien beide...

Laat ons hopen dat de planten niet te veel achterstand opgelopen heb want zie al bij paar lichte topvorming terwijl de planten echt nog klein zijn (30cm) en de wortels nog geen 11 liter pot vullen. Normaal komen de wortels al de 11 liter pot uit maar nu nog geen enkel spoor van wortels te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitro,

 

50 miljoen is geen kuupkist hoor.

 

Kijk maar is in mijn topic daar staat een afbeelding ( welke ? weet ik niet meer)

Hoe dan ook ik geef het altijd in 1 keer vanwege de houdbaarheid, het oppervlakte kan dan 1m2 of 10m2 dat maakt niet uit.

 

Geef het altijd van boven af en verwijder je fijnfilters....

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

langs onderen door de slang toedienen heeft geen enkel nut,dus zoals TAW al vertelde langs boven op de aarde toedienen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijven ze dan ook gedurende lange tijd leven of sterven ze na tijdje af. Neem dat ik binnen paar maand of half jaar weer last krijg, zitten er dan nog genoeg aaltjes in mijn grond om ze preventief tegen te houden of ga ik dan nieuwe portie moeten halen?

Indien ze echt lang in mijn grond blijven wil ik ze gerust allemaal in doen maar moesten ze na twee maand weg zijn wil ik nog wat nematoden achter de hand houden.

Hoelang duurt het ongeveer tegen wanneer die rotbeesten weg zijn en mijn planten weer zorgeloos kunnen verder groeien?

In mijn verslag ga ik nieuwe foto's plaatsen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de overschot met het zakje in stripzakje gestoken en in ijskast gelegd. Zal deze zo rap mogelijk toedienen.

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zat toch een beschrijving bij ?

 

Verpakking uit het karton halen en in de koelkast bewaren, na openen op maken.

 

Opmaken voor de bewaar datum en die kan weken geldig zijn.

 

TAW

 

Ik heb er 100 miljoen gekocht gister , 50 miljoen weggegoten en de andere 50 miljoen bewaart voor over 5 dagen de datum is geldig tot 1-1-2006.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik vragen hoeveel jij ervoor gegeven hebt en ook via biobest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is mij een rare kweek met die schimmels, wormen, algen, bacterial. Mijn vriendin wordt er gek van als ik dit vertel, die zal mijn kweekruimte niet te rap binnen gaan.

 

Vertel er dan bij dat de bacteriën die jij gebruikt juist afvalverwerkers zijn .

Veel mensen denken bij het woord bacteriën gelijk aan vieze dingen , terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn . Zonder bacteriën zou een mens niet eens kunnen leven .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zat toch een beschrijving bij ?

 

Verpakking uit het karton halen en in de koelkast bewaren, na openen op maken.

 

Opmaken voor de bewaar datum en die kan weken geldig zijn.

 

TAW

 

Ik heb er 100 miljoen gekocht gister , 50 miljoen weggegoten en de andere 50 miljoen bewaart voor over 5 dagen de datum is geldig tot 1-1-2006.

 

 

1-1-2006??????

 

Zal wel 1-1-2007 moeten zijn :smoke

 

Oorzaak BHO?? :verrygood

 

gr,

Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...