Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tarja

gedicht

Recommended Posts

Hallo beste Tarja ,jammer dat een joint bij jou niet helpt als je depressief bent, nbij mij helpt het wel om de scherpe kantjes eraf te halen !!!!

Ik wens je in ieder geval veel sterkte in de toekomst en ik hoop dat goede dingen jou kant op komen ! doeiiiiiiii!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ik vind je reaktie gelax wietman,alleen mensen reageren vaak bedroefd om zoiets te horen uiteraard geen verkeerde reaktie.

 

maar mensen die zelfmoord proberen te plegen daar zijn ten eerste een legio van reakties op van dom tot egoïtisch,mischiem moeten we ook blij zijn als het iemand betreft waar het niet bij gelukt is als het echt de bedoeling is om dood te gaan.

 

zodat er nog een kans is voor een persoon je moet sosm eerst iets doen om er achter te komen of het wel de juiste daad was wil je wel werkelijk dood de kans is nu open om er als nog wat van te maken en geloof me zolang je je best doet om er wat van te maken zal het goeie op je weg liggen en jou deel worden al begind het met iets kleins.

 

nou heb ik nooit zo'n poging ondernomen maar ik weet wel wat het is als de dood je glimlachend aankijkt.kom maar sukkel is het nu jou tijd,no way(soort engels) was nog niet van plan om om armd te worden.

 

laat ik je zeggen toen ik terug was heeft me een hap van een hamburger me nog nooit zo lekker gesmaakt dan weet je even wat echt genieten is.

en dat laatste is dus heel belangrijk kijk naar de kleine dingen ook al zijn ze nog zo klein het rotte voor depressieve mensen is dat als je zegt ach het komt wel goed zijn deze mensen er dan mee geholpen nee!! dat dacht ik niet.

 

het lichaam is een aaneenschakelling van chemie,hier kan je creatief mee om gaan door praten met medicijnen te combineren.

wat in andere gevallen ook zonder medicatie kan dan moet je vechten voor en tegen je zelf voor wat je waard bent.

 

soms is het een schreeuw naar aandacht,en soms een doodswens.

ik ben er een voorstander van om zulke dingen met enige posititeit te benaderen om verder depresies te voorkomen.

 

zommar even een gedachten van drs.M.LEE

Share this post


Link to post
Share on other sites
als de dood je glimlachend aankijkt....

 

wat een biezondur mooie titel voor een nieuw gedicht.

 

Waar had jij een o.d. van MLee :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor diegene die steeds er over lachen.

mijn grootmoeder had long----EDIT----. ze kon bijna niet meer leven. ze hebben haar dan een gat in de keel gesneden. het ging slechter en slechter met haar. ze was ongelukkig.ze wou niet meer leven.

en zij deed het. ze sprong.en nu is ze gelukkig dus mensen RESPECT ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tarja

 

ff serieus, ik zat zowat te janke dak je gedicht las. Gelukkig lees ik net dat het al van een flink tijdje terug is, want ik was al bang dat het je afscheidsbrief was... Gelukkig duz niet. Wel erg mooi en gevoelig geschreven!

 

> rudemasta

 

idd Respect. Als het zo slecht met je oma gaat, als ze zo'n pijn en last heeft, als zij niet meer de energie kan opbrengen om gelukkig te zijn en de rest van haar leven (wat dan waarschijnlijk toch al niet al te lang meer is, als je eenmaal oma bent...) in het ziekenhuis moet liggen of ernstig verzorgd moet worden, zoals dit met veel oude mensen het geval is, dan bedenk ik, dat het vreselijk is, dat mensen niet mogen beslissen of ze een zelfmoordpil nemen. Want, dan krijg je dit soort acties, die allemaal veel naarder zijn dan rustig afscheid nemen en dan die pil nemen, terwijl je geliefden er zijn om je te begeleiden tijdens je overgang. Respect voor je oma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog wat bereikt met mijn onbezonnen gebrabbel en gedachtes, ben ik toch nog erges goed voor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het grootste verschil zit in het onverwachts (voor de omgeving) zelfmoord plegen en het plegen van "zelfmoord" waarvan de omgeving op de hoogte is EN waarbij de omgeving betrokken is geweest bij het nemen van het besluit om "zelfmoord" te plegen.

 

Een mooi gedicht is het zeker, al ben ik nog niet helemaal uit de rijm.

 

 

Choppie

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een gedicht hoeft geen rijm te zitten om het een gedicht te laten zijn. Voor de mensen die geinterresseerd zijn in meer van dat soort gebrabbel van mij: http://www.geocities.com/stephspoetrypage gewoon alle gedichten (nou ja bijna alle) die ik geschreven heb staan erop. Zijn er wel veel maar ja leesvoer voldoende dus.

 

Heel veel Liefs

Tarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...