Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ed67

Hoe Drooggewicht Bepalen?

Recommended Posts

Ik zie hier regelmatig opbrengsten staan na kweekverslagen e.d.

Maar wat ik nooit zie is hoe nou precies gewogen wordt.

Zijn dat de complete toppen (incl. steel) of is alles dan los geknipt (zeg maar klaar voor gebruik?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met droog bedoelen ze dus: droog, geknipt, van de tak.

Nat wil zeggen, vers opgeknipt en niet droog.

:specool

Als je klaar bent met opknippen, dan weeg je het.

Ongeveer 1/5 hou je over. Zo mag en kan je ongeveer rekenen.

 

groets esko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met droog bedoelen ze dus: droog, geknipt, van de tak.

 

Dus echt los van de top geknipt voor de duidelijkheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, aan de tak, van de top (of was het nu andersom ?) . :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het een hele dikke top is ga ik m natuurlijk niet alles los knippen, laat alles mooi aan de tak zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 'drooggewicht' kan ook complete toppen zijn, als ze maar dik genoeg zijn.

Lijkt mij wel dat er verschil in gewicht is tussen complete toppen en losgeknipte toppen.

Ik heb het idee dat meestal over complete toppen gesproken wordt, dus zwaarder (incl steeltjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lang je geen steel ziet is het goed. Grote toppen gewoon groot laten.

 

Het gewicht van de steeltjes valt trouwens reuze mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je nou weten?

Wil je weten hoeveel wiet je hebt gescoord of wil je weten hoeveel wiet + takken je hebt gescoord?

 

Ik denk ten alle tijden het eerste want of je wilt weten hoeveel je te roken hebt(geen takken dus) of

je wilt weten hoeveel wiet je kan verkopen.

De meeste inkopers willen niet van die hele grote toppen want die kunnen ze ook niet zo groot verkopen en

dus moeten ze die dan zelf klein gaan knippen en daar zitten de meeste niet op te wachten.

Althans dat is mijn ervaring hoor.

 

gr,Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, er zijn mensen die op vele manieren wegen, natte toppen met fanleafs bijvoorbeeld (ja zo kom ik ook aan 2 kg per plant), gedroogd, maar nog aan de steel met kleine blaadjes ("ik haal 25-30% opbrengst") en er zijn mensen die de hele planten mét bladeren te drogen hangen, en zij die het reeds helemaal schoonknippen voor het drogen. Kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaring:

 

1. fanleafs er af als ze geknipt worden, dan nat wegen en drogen

 

2. Knippen en manicuren, dan droog wegen (dus kale buds).

 

Afhankelijk van wat je er in de eerste stap afknipt zal je opbrengst tussen de 20 en 25% zijn, ik zit meer op 20% omdat ik de kleine blaadjes mee laat drogen en dus ook als nat gewicht weeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes knippen, toppen net groot genoeg om in een shop zakkie te passen, geen gruis en je houd ongeveer 22 a 23% over van het natte "geknipte"gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip meestal alle toppies van de steel af, dus ook de grote toppen, dit werkt goed met de tumbletrimmer, dan knip ik meteen alles schoon, klaar om naar de shop te brengen... Ik hou dan gemiddeld 27 ä 28 % droog over.... Dit zowel met de chrystal en met de pp, de laatse keer met de WW was het een stuk minder, deze meiden verloren meer gewicht, hier hied ik krap 22 % over...

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de tumbler schoot het hier niet op.. ik verkies het oude vertrouwde handwerk :specool netjes, maar toch nog een beetje extra gewicht :blink: ik haal de grote toppen altijd uit elkaar. als het indroogt vallen ze toch uit elkaar en moet ik de stelen er alsnog uit vissen.

 

bij het wegen rond de verkoper het iig altijd naar beneden af onder het mom van het droogt in.. ookal was het 5 seconden daarvoor toch echt zwaarder..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...