Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenLinq

Zaailingenpeleton Versterkt Door Afghaanse Strijders!

Recommended Posts

Ja JA!!! Heb ook nu van die heerlijke Afghaan staan, net vers ingepot en onder de 600watt gelijk in de bloei.

Als het goed gaat weet ik dit weekend ook wat al m'n zaailingen zijn en kunnen ze mooi saampjes bloeien, maar dat is een andere topic ,...

 

Deze Afghaantjes zijn stekken en heb die van een ere-lid van dit forum ,...mmm,,...rara , wie zou dat nou zijn :search: Ben dik tevreden , zijn mooi groen , mooi blad en direct klaar voor de bloei!

Zit op gabbie te wachten met z'n cameraatje , maar is er nog steeds niet , weet dus niet of ik vandaag nog piccies heb , word het morgen of het weekend :wOOt

 

Ze staan op All-Mix en krijgen nu alleen afgezuurd water van 6.2 met een scheutje wortelhormoon (doe ik altijd alleen bij het verpotten)...wanneer het na 4 weken nodig blijkt te zijn , gaan ze aan de BioBloom en TopMax van BioBizz

 

Misschien leuk voor TAW om te zien wat ze in mijn 6.5 ltr-potten met mijn voeding doen, ben er zelf reuze nieuwsgierig naar ;) Hoop dat ze net zo worden als bij TAW en dat het op z'n minst net zo lekker rookt als de joint die ik nu weg loop te zuigen tijdens dit schrijven <_<

 

Hou jullie op de hoogte en foto's komen asap!!!

 

greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Greenlinq,

 

Goed nieuws dat ze de overtocht naar Europa hebben doorstaan.

Die zwarte Puch van je is een dyhard he !!

 

hoe dan ook 6,5 ltr potten, met de juiste all-mix en de juiste voeding ?

Vertel is meer over je lampen je water je ventilatie je hok ...

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik tuf vrolijk rond op dat ding hoor, brengt me overal zoals je zag :search:

 

M'n hokkie:

 

is 240 x 130 x 270,

heb ik een 500kuub als inblaas en 700kuub afzuig+filter,

water laat ik een paar uur even lekker stromen in het vat, even ph naar 6.2 tussendoor, vlak voor water geven ook nog even ph-check (eventueel aanpassen dus),

Heb All-Mix van BioBizz en nu ook de bijvoeding, heb verschillende voeding door de jaren heen gebruikt , maar blijf toch op het oude positronics-principe terugvallen, alleen de TopMax hadden ze destijds nog niet dus is nieuw voor me

Gebruik 6,5 ltr potten voor soortjes die 7 tot 9 weken bloeien, 11 ltr voor langbloeiende soortjes.

 

Nu staat het geheel met 1 x 600 , maar zodra de grote potten gevuld zijn gaat 600watt nummer 2 aan.

Zoals ik al zei , ik doe het nu met potten, maar heb ook in grote bakken gekweekt (in m'n commerciele tijd) en misschien wil ik dit hokje wel eens 50/50 gaan uittesten, stekken in grote bak en zaailingen in potten.

 

Geef eigenlijk ook nog ouderwets met de hand water, wil ook eens gaan kijken naar dripsysteem voor op grond...maar ben sinds kort pas weer bezig na een lange pauze en we gaan eerst maar eens kijken hoe het op deze manier gaat.....weet uit ervaring dat je toch weer dingen gaat veranderen (verbeteren) en zal zo leiden naar een systeem wat je vasthoud...

 

O ja, heb ook nog klein hokje waar ik me zaailingen in voorgroei en eventueel stekken kan maken....

 

Zo hoop ik op deze manier een lekker rokertje overte houden , paar vrienden blij te maken en een leuke hobby te hebben, als ik van deze afghaantjes net als m'n sensi rond de 60 gram kan af halen , ben ik dik tevreden (maar de sensi waren wel uit zaad, dus dat is anders)

 

Nu ga ik stoppen met typen, want die afghaan en een paar sensi-joints is een beetje heftig door elkaar , heheheh lekker he? :wOOt ;) <_<

 

greetz

 

GreenLinq

 

p.s mijn temp ligt nu op 28 met licht aan en 22 met licht uit, LV is 55 met licht en tegen 70 wanneer uit is

denk wel dat ik m'n afzuiging ga aanpassen naar 1200kuub, weet niet zeker of ik dit in stand houd wanneer lamp 2 erbij komt....

 

28 graden bedoel ik dan tussen lamp en plant en 25 is het gemiddelde van de ruimte :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren 3 tensiometers besteld om meer inzicht en ervaring op te bouwen met de vierkante pot en de cementkuip.

Kan ik iedereen adviseren, de badkuip is reeds voorzien van een ander type tensiometer.

 

Worden spannende tijden GreenLinq

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA, daar heb ik naar gekeken, ik geef altijd beetje op gevoel nog water....

 

en ja , worden spannende tijden , net nog even bij de dames wezen kijken en de koppies staan allemaal naar de lamp toe, ziet er goed uit...... dit is het betere werk dan die kloontjes op blokjes die schuin hangen en jezelf de eerste twee dagen afvraagt of ze omhoog komen .....

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

TADAAAAA!!!!!

 

Mijn 5 Afghaanse strijders uit het peleton van TAW:

gallery_7633_901_3243.jpg

 

Zoals je ziet TAW, je dametjes zijn in goede handen en staan lekker te groeien en te bloeien, wat een geluk voor mij dat je er een paar had :specool

 

greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetjuhh greenling

 

je bent weer verwent door T.A.W .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideaal om met zulke mooie stekken te beginnen...

 

succes

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaaaaaajaaaa , die TAW weet wel wat stekken maken is :specool

Hoop dat die 5 van mij net zoals bij hem gaan en dan lekker SMOKUHHHHHH!!!!! ;) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er zeker goed uit. verse recruten van TAW ^^

 

 

:specool ik zie er trouwens toch echt 6 staan op de foto ;)

 

 

G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou , was zo door het dolle heen met me vrouwen dat ik ze gelijk in bloei gegooit had, dus zelf snijden zit er niet in deze keer......

 

Dussssss, mocht je over een tijdje weer wat over hebben.....GRAAGGGGGG :specool

 

 

Mooie wijffies he? zit altijd ff bij ze, jointj erbij en kan ik echt uren turen naar ze..... :D

 

zien er zeker goed uit. verse recruten van TAW ^^

;) ik zie er trouwens toch echt 6 staan op de foto :)

G!rly

 

 

Hee G!rly! ,..die zesde aan de rechterkant is een dame van m'n zaailingen,,,ze staan allen samen in 1 hokkie , maar heb twee aparte topics , 1 met afghaan en 1 met zaailingen :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow ok, ik word dus "nog" niet gek :specool

 

 

heb je ook een foto van je hok met je dames ?

 

groetjes G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool

 

 

staat er lekker bevolkt bij zo te zien. mooi hoor. en bedankt voor de foto.

 

Groetjes G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan lekkerrrrrr,.. komen steeds meer haartjes aan..

 

Even een tussndoortje :

med_gallery_7633_901_61257.jpg

 

Op foto beetje gelig door licht, maar zijn heerlijk (donker) groen.

 

Van de week ga ik weer even 'preventief' sproeien en heb ze dan apart van mijn zaailingen, kan ik even wat mooie plaatjes schieten :specool

 

greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een update-tje van mijn afghaanse dames.

Twee van de 5 werden beetje lichter en gelig (lijkt weer wat bij te trekken nu) en hebben last van roest:

 

 

3 bij elkaar:

gallery_7633_901_24669.jpg

 

Hier een groene afghaan,lol:

gallery_7633_901_17401.jpg

 

Zijn nu iets van 40 a 50 cm hoog en zijn over de hele lengte gevuld met mooie bolletjes wwiet al ( en ze moeten nog een tijdje), ook de geur begint behoorlijk op te komen....mocht ik ze weer eens krijgen en ze komen weer bij zaailingen te staan laat ik ze wel wat voorgroeien, zit er zelfs nu aan te twijfelen om ze op verhoginkjes te zetten zodat ze beetje op gelijke hoogte komen als de rest.

 

greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

In wat voor pot staan ze GL ?

 

De roest die ik heb is / lijkt wel anders ..

 

Volgens mij is je voeding op in je pot kan dat ?

 

Verhogen heeft echt heeft heel nut, doen dus !

 

Groet

 

tAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt inderdaad op een tekort, bijvoeden dus, verder mooie planten hoor.

Als er een flinke groei in de plant komt dan wil dit gebeuren is inmiddels mijn ervaring. EC verhogen en gaan met die banaan.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMmzzz, staan in 6,5ltr potten en krijgen al bijvoeding, staan in All-Mix van BioBizz en de planten die dubbel zo groot zijn hebben er geen last van....en deze twee afghanen begonnen met roestschimmel en werden geler (het lijkt erop dat ze weer watgroener worden)... zal deze twee afghanen vanavond wat meer voeding geven, maar blijft altijd uitkijken met die All-Mix, heeft van zichzelf al een hoge EC (denk dat een scheutje sporenmix hun ook goed zal doen, denken juli eniet?)

 

greetzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer ik sporenmix, heb ik al eens eerder gebruikt en je zag ze opbeuren binnen 4 a 5 dagen...volgende week gaat zowieso de voeding weer wat omhoog, maar ik weet uit ervaring dat het oppassen is met die AllMix van BioBizz, je hebt die aarde overbemest voor je het weet!!! of je kloot zo met voedingsstoffen dat je vage verzuringen etc krijgt...

 

Denk trouwens aan een paar dingen weer:

-1. Ik geef ze water via een sproeistok en de potten staan gewoon op zeil en niet in een schaal (zo worden ook elke keer weer de onderste blaadjes nat natuurlijk)

-2. Sinds 1,5 week heb ik een warmteprobleem en een nachttemperatuur-probleem, wat zich aan het coorigeren is en denk daarom te zien dat ze niet verder gelig worden maar weer wat groener.

-3. Toch die roest invloed ook gehad heeft, jammer dat ik die bladeren er al afgetrokken had voordat ik de foto nam. Toch weet ik dan ook weer (uit ervaring met afghani) dat roest ze niet veel doet en gewoon doorgaat en zelfs bij erge vergeling er nog steeds goed geoogst kan worden

 

Volgende keer gaan de AFghanen zowieso op 11 ltr potten , denk dat dat er ook mee te maken heeft....want in voldoende All-Mix heeft een afghaantje niet eens zoveel bijvoeding nodig. Heb ze ooit (in een ver verleden) op 4ltr-potjes gekweekt met alleen AllMix (gooide ik wel zelf nog een handje extra wormemest bij) en zonder bijvoeding en bleven groen tot einde en trok circa 20 gram de plant ,...

 

Moet haast wel de verschillende factoren zijn , want zo gaat dat altijd bij mij hahahaha :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...