Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

infraredhead

Eerste Kweekverslag Van Early Bud

Recommended Posts

Beste Infraredhead,

 

Als je ergens aan begint kan je beter goed beslagen ten ijs gaan!

Zorg voor een goeie basisuitrusting: Goeie lamp, afzuiger, filter, voeding en phmeter!

Lees vooral veel, heeeeel veel! een goeie site daarvoor is die van speescees (www.nomercy.nl)

en natuurlijk dit wietforum!!!!!!

 

Maak voor je zelf van tevoren een plan, hoe je het wil gaan doen!( van begin tot eind)

 

Ik ben zelf ook beginner en ga dus ook nog geregelt op mijn bek, maar trek daar mijn lering uit!

 

Commentaar van anderen klinkt misschien lullig, maar daar leer je ook van, soms nog wel meer dan wat je ergens gelezen hebt, want deze gasten draaien al wat jaartjes mee!

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt niet uit of je er 20 neer zet, als het aat stinken zonder afzuiger is het afgelopen.

Je hebt nu ook geen verse lucht in je hok.

 

Dat werkt niet.

Dat jij dan reageerd in een topic bij Technokid, dat het wel werkt vind ik een domme actie.

Mensen die hier zo doen worden niet geholpen als dat dan zo nodig is. Dat is geen regel maar is wel zo.

 

Nu mag jij bewijzen dat het wel zo is

 

 

 

 

 

 

 

a015.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ert

 

ik snap je mening wel

 

en ik neem ook dingen van jullie aan

 

want ik ben nu druk bezig om een mooi afzuigertje te vinden

want zie in dat dat tog wel moet

 

alleen wat ik probeer duidelijk te maken hier is dat ik tot de tijd dat ik geen afzuiger heb

het zo ga proberen

en tuurlijk weet ik dat mijn kwaliteit en kwantiteit omlaag gaat

en dat ik me plantjes nog niet het optimale kan geven om dat ik geen ph en ec meter heb

 

en er komt over een maand ongeveer een ph en ec meter aan en 2 maanden een afzuiging

en tot die tijd ga ik maar kijken wat ik er van kan maken maar ik zal elke week ff wat fotoos posten

kennen jullie ook mee kijken of het me lukt als beginnend kweker tog een mooie opbrengst te krijgen

 

dus ik ben wel bezig met me spulletjes langzamerhand bij elkaar te krijgen

 

het geen wat mijn fout miss is is dat ik me antwoorden zo neerzet dat het lijkt alsof ik niks aan wil nemen

maar het eigenlijk wel doe

 

en ook omdat ik nog niet alle spullen heb zet ik er ook niet gelijk 20 neer maar begin ik er met 2

verpest ik het dan zijn er maar 2 plantjes naar de klote

 

maar iedereen bedankt voor ze reply's en ik zal proberen om wat meer aan te nemen ja

 

greetz infraredhead

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEE infraredhead ,

 

Formuleer dan je vraagsteling anders ..........

en denk na eer je andwoort geef ........

 

als jij de hulp C.Q advies wil hebben dan kan dat maar dan wel duidelijkheid comuniseren en eerlijkheid daar draait het om in het leven . ( al heeft dat niet iedereen door )

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik ben ook heel blij dat jullie allemaal eerlijk zijn ;)

 

alleen ert kan soms nog wat botter uit de hoek komen

is niet erg hoor ert daar leer ik van

 

en oke ik ben een betje eigenwijs

en zeg dat ik dingen niet zo snel aan neem maar ik weet egt wel dat ik een probleem strax heb als ik geen afzuiger heb

 

maar bij deze zal ik proberen om geen onzin neer te zetten bij andere topics en beter luiteren naar jullie proffesionals zodat mijn kweekie miss ook wat wordt

 

afgesproken :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ert is ert

 

ik ben ik

 

en infraredhead is infraredhead

 

en het andwoorden van mensen is afhankelijk van de vraag stelling en het gehele gevoel van de topic.

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
lekker duidelijk haha

 

Adde parvum parvo magnus acervus erit.

 

 

Age quod agis

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat .

 

Voeg een beetje bij een beetje en je hebt een grote stapel

Doe je ding

 

:wOOt

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik ook mee bezig haha

 

maar ff vraagie ik heb nu afzuiger besteld

maar ik zag ook een soort spray staan die nare luchies verwijderd (wiet is geen nare geur dus verwijdert ie het dan wel)

maar nu is mijn vraag werkt dit ook of is het iets extra's wat je kan kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon afzuiger met koolstoffilter gebruiken heb je geen spraytjes (waarvan de werking om te beginnen twijfelachtig is en volgens mij ook niet langwerkend) nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee infraredhead

 

even ter aanvuling ,

 

als je alleen een afzuiger hebt gekocht dan de afgezogen lucht afblazen in je eigen huis ,

laat die spray maar staan heeft geen zin met maar 2 plantjes en die spray is meer bedoelt voor het transport van je weed .........

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik snap nog niet egt veel van die afzuigers

 

als ik het goed wil afzuigen wat heb ik nodig

 

een afzuiger

koostoffilter

slang

van die ringen om ze vast te zetten

of vergeet ik nu wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ..............

 

ik volg je nu niet helemaal ..............

 

als je dan toch geld gaat uit geven ,

volg dan de basis regels voor het bouwen van een goed hok.

Zorg voor een goeie basisuitrusting: Goeie lamp, die heb je al, afzuiger, filter, voeding en phmeter!

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja ..............

 

ik volg je nu niet helemaal ..............

 

als je dan toch geld gaat uit geven ,

volg dan de basis regels voor het bouwen van een goed hok.

Zorg voor een goeie basisuitrusting: Goeie lamp, die heb je al, afzuiger, filter, voeding en phmeter!

 

Mzzl Harry

 

 

daar ben ik ook mee bezig maar ik heb niet het geld om alles in 1 keer te kopen

en een vriend van mij en ik gaan binnekort een mooi hokkie maken met ze 2en

maar die fotoos zal ik dan cker laten zien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het verwonderd me elke keer weer dat er zoveel loskomt als iemand hier nieuw op het forum komt en aangeeft dat hij/zij met minimale middelen een kweekje gestart is. Gewoon om te proberen. En iedere keer loopt dat uit op kibbelen. :wOOt

 

Ik snap wel enigzins waar het vandaan komt, maar bekijk het ook eens uit de hoek van de topicstarter: die wil proberen om met minimale middelen (soms vanwege het budget) het toch eens te proberen. En waarom niet? Kijk eens naar de aantallen kamerplanten die verkocht worden en in erbarmelijke omstandigheden worden gehouden. Daar valt men ook niet over. Dit plantje heeft beter licht dan menig kamerplant en krijgt nog voeding ook.

 

En dan heb je de forumleden die alleen het beste willen voor dat plantje en die de bui al een beetje zien hangen. Die kunnen je zo vertellen welke gevaren er op de loer liggen en waar het mis kan/zal gaan. En die leden zou ik willen vragen om enig geduld te hebben en je voor ogen te houden dat het zelf ervaren de beste leerschool is. Ikzelf heb dat ook altijd gehad, altijd zelf doen, ondanks dat ouders/vrienden/ervaren mensen het al aan zagen komen.

 

Advies is prima, maar niet gaan bakkeleien, zonde van de energie. Heb een beetje geduld en denk terug aan je eigen start en je eigen fouten, waar je toch het meeste van hebt geleerd ;)

 

Oke! Tot zover de wijze woorden over het forumgebeuren hier. Nu even over je plantje.

Twee dingen die me opvallen: de grote lamp voor 1 plant. De stroom is nu duurder dan de opbrengst die je ervan af gaat halen. Maar als je het als experiment bekijkt haal je die kosten wellicht later weer terug.

 

Het tweede is geen ph-meter maar wel bijvoeden. Dat kan een poos goed gaan maar ik wil toch even uitleggen wat er gebeurd, misschien weet je het al, sla het dan maar over. Wietplanten houden van een lichtzure grond met een ph van 6.0 tot 6.5. Dan kunnen ze namelijk optimaal alle voedingsstoffen opnemen die ze nodig hebben. Lager dan 6.0 of hoger dan 6.5 blokkeert de opname van sommige belangrijke stoffen waardoor tekorten ontstaan. Als je begint dan gooi je verse aarde met de juiste ph in een pot en zet je zaailing/stek erin. Het water wat je geeft heeft vaak een ph van 7 of hoger (hier zelfs 8.4). De voeding die je erbij doet doet de ph vaak nog ietjes stijgen ook. En dus stijgt de ph van de aarde langzaam. Eerst kan de natuurlijke buffer dit nog opvangen maar dat heeft ook een grens. En dan kan je plant bepaalde stoffen niet meer opnemen en ontstaan er vlekken op de bladeren en andere symptomen die tekorten aanduiden. En dan kan je er wel voeding bij blijven gooien, maar de plant kan het simpelweg niet meer opnemen.

 

En dat is dus de reden dat iedereen een ph-meter gebruikt en zijn water met ph-min op een ph tussen de 6 en 6.3 brengt, afhankelijk van persoonlijke voorkeur en ervaring.

 

Je bent qua basis behoeften al een heel eind: licht en voeding. Zo gaandeweg zal je merken dat er nog een paar dingen nodig zijn om succesvol binnen te kweken, gewoon om te zorgen dat niet iedereen mee kan genieten van je bloeiende wietplant. Want hoe minder overlast, hoe kleiner de pakkans.

 

Veel plezier met je plantje

en laat je niet ontmoedigen door goede bedoelingen die soms een beetje hard verpakt zijn <_<

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...