Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Bio Kweek Nlx'en En Wat Zaailingen

Recommended Posts

Beste forumgebruikers,na lang op de achtergrond gebleven te zijn qua kweekverslagen,en op aanvraag start ik dan terug met een klein topic,dit omdat de planten reeds al aan hun 5e bloeiweek zitten,eigenlijk was ik het eerst niet van zin omdat er al zo veel verslagen gepost zijn!Speciaal aan deze kweek is dat de aarde niet is afgegraven voor een 10 tal centimeter,maar gewoon intact is gebleven,de aarde zit ondertussen reeds al een 5 tal kweken in de bak en is ook niet aangevuld,de aarde heeft geen toevoegingen gehad noch supplementen,de stekken(van mindere kwaliteit,vol spint,tms syndroom,gele blaadjes)van een stekkenboer uit brabant NL,hebben eerst een 9 dagen voorgegroeid in potjes van 10x10 cm,zijn behandeld met masai,kregen vismix bladvoeding,en growvoeding van biobizz,slechts in zeer minimale hoeveelheden,de stekken waren na 3 dagen aangeslagen met een lv van om en bij de 80%...

Eens de stekken in de aarde geplant werden zijn deze in 3 weken tijd toch nog een 65 a 80 cm geworden,ondanks de slechte stekkwaliteit,hier gaf ik 1ml biogrow op 1 liter water gedurende deze tijd en om de 3 dagen bladvoeding met 0.5 ml vismix op 1 liter water,wekenlijks bacterial aan het gietwater toegevoegd,en om de 2 dagen Co² tabs in het voedingsvat,en alles afgezuurd naar ph waarde 6.0,het zijn trouwens 60 stekken...

De zaailingen:

hier heb ik ook de ontkiemende zaailingen 9 dagen laten voorgroeien,het waren 5 zaden Nlx,4 zaden white whidow,en 6 zaden van onbekende oorsprong,heb 2 vrouwtjes nlx,3 vrouwtjes white whidow,en 3 vrouwtjes van de onbekende soort,8 in totaal dus,deze 8 zaailingen nemen een volle vierkante meter in beslag!Heb ze al 2 maal moeten knakken,de meetsten toch,en zijn gelukkig nu uitgegroeid,en aan het bloemen...

Ondertussen zijn we nu de eerste dag van de 5e bloeiweek,en hier start het topic dan ook,het vermelden zeker waard is dat de huidige ec waarde,weliswaar op volledige biologische voeding max 0.82 bedraagd,deze week bestaat de voeding uit:

0.5 ml grow van biobizz

1ml bloom van biobizz

2ml topmax van biobizz

1ml guano van no mercy supplies

en een wekenlijkse bacterialgift ook van no mercy supplies,de verhoudingen zijn op 1 liter water,afgezuurd op ph waarde 6.1

de foto's:

---------------

Foto=CRCOLKIW.jpg

Foto=W4SJJ88U.jpg

Foto=AVVQZOPP.jpg

Foto=R76JJ6KB.jpg

Foto=F3K7GRTP.jpg

Foto=SFIYIOYG.jpg

en de zaailingen...

Foto=TU6RVCNT.jpg

Foto=8MIXLKEB.jpg

het is dus mogenlijk om ook minderwaardige stekjes met 3 vingers(sommige)ook nog op te kweken met bevredigende resultaten,ze hebben nu toch 5 vingers,zaailingen tussen 7 en 9 vingers...

 

 

zo,volgende week terug een update....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi werk rataplan dat je weer terug bent van weg geweest :verrygood

en de dames hebben het naar hun zin zo te zien :)

ik blijf dit zeeker volgen

 

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed werk rataplan :verrygood

Je zegt dat de stekken onder de spint zat en dat je ze behandled hebt met masai.

Heb je de spint hiermee volledig weggekregen of is het gewoon "onder controle" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rataplan, ik heb ook voeding van biobizz gekocht, ik kan toch de ''gebruikelijke'' ec waardes aanhouden? zou je niet al rond de 1.2 moeten zitten ?

 

Of moet je met bio bewust zo laag gaan zittne :verrygood

 

 

Ziet er verder fijn uit :)

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi werk rataplan dat je weer terug bent van weg geweest :verrygood

ja op vraag van velen laat ik nog eens een mini verslag volgen... :no

 

Goed werk rataplan :)

Je zegt dat de stekken onder de spint zat en dat je ze behandled hebt met masai.

Heb je de spint hiermee volledig weggekregen of is het gewoon "onder controle" ?

het is onder controle,ik spuit volgende week voor de laatste keer,bij nazicht is er soms nog een mini exemplaar terug te vinden,heel makkelijk met zo'n mini zakmicroscoop die 30x vergroot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee rataplan

zo te zien heb je weer succes met je kweek :verrygood

en weet je er weer wat van te maken.

 

ben benieuwd wat het word

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey rataplan, ik heb ook voeding van biobizz gekocht, ik kan toch de ''gebruikelijke'' ec waardes aanhouden? zou je niet al rond de 1.2 moeten zitten ?

 

Of moet je met bio bewust zo laag gaan zittne :)

Ziet er verder fijn uit :no

 

NEUS

de planten hebben echt niet zo veel van deze voedingen nodig,volgens het schema zou ik nu op

3ml grow

3ml alg-a-mic

3ml bloom

1ml topmax moeten zitten in de 5e week bloei :verrygood

dat is echt veel te veel voeding,zelfs op zeer arme grond,ik gebruik ook alg-a-mic,maar dan wekenlijks en dan ook 1ml/liter water,dat was ik nog vergeten te vertellen,zoals je kan vaststellen hebben de in het begin verziekte en gestresste kloontjes het nu zeer naar hun zin,geen enkel spoortje van ondervoeding,integendeel,de topjes komen steeds meer en meer in vorm qua volume...

Share this post


Link to post
Share on other sites
vanwaar zo laag, gewoon voor de uitdaging ?

neen,doelbewust,zoek tegen de 8e bloeiweek met een ec waarde te eindigen van en om nabij de 1.1,maar dat is puur biologisch,dus dat zijn geen al te stabiele waarden,pittig detail is dat ikzelf en een kweekcollega samen met dezelfde stekken zijn begonnen in vrijwel dezelfde omstandigheden,hij volgt volledig(in 1 bak)de aanbevolen hoeveelheden van biobizz ook op meermaals gebruikte aarde,de plantjes doen het ook daar niet slecht,maar zeker minder goed,bij ph metingen in de bak bleek dat er nu echte schommelingen plaatsvinden,ondertussen zijn de bladpunten daar beginnen verkleuren en ook hier en daar al een lichtere bladkleur,het gaat dus de verkeerde kant uit daar ;) de andere bakken zijn daar gestart op dezelfde lage ec waarden,en ook daar gaat het goed,atmosphere heeft zo eens een kweek gedaan met bijna geen voeding,en ook hij was overtuigt!Zoals jullie weten hou ik van experimentjes,anders zou snel de fun er uit zijn :smoke de volgende kweek ga ik weer iets hoger zodat ik de juiste dosering eens online kan zetten,dit zal steeds een streefgetal zijn omdat iedere grondsamenstelling bij iedereen net weer anders is,verder blijf ik zweren bij deze prima voeding,maar dan in een veel kleinere dosis dan aanbevolen en nog wat guano erbij..

 

Tof dat je dr weer bent :verrygood :)

Is dat weer die onbekende van Atmo? :no :no

neen,het is van een onbekende sativa die bevrucht is geraakt outdoor door wederom een onbekende soort...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je terug bent met een experimentje rataplan ! :verrygood

 

Deze blijven we dan ook vol gaarne volgen :)

 

Grtz,

tjieler :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed weer een verslag van je te zien rataplan :verrygood

 

Hier smullen we van :)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te zien dat je er weer bent :verrygood

 

Gaat zoals we gewend zijn weer lekker, en ondanks dat er een hoop verslagen zijn Kunnen,willen we

die van jouw toch niet missen. je Experimenteert er op los en zodoende blijven het toch verslagen

waar we hier veel van kunnen leren.

 

niet dat ik echt lui ben, maar altijd handig als een ander het voor doet. :)

Ga het in de toekomst zelf zeker ook doen maar zo ver zijn we nog niet.

 

Dus keep up the good work, en wordt gevolgd.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Hey Rataplan, blij weer een verslagje van je te zien. Ik lees dat je nu bacterial gebruikt, deze ronde geen schimmels en bacto dan?

 

grtz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt mensen voor de possitieve commentaren....

Neen,maar daar gaat in de toekomst weer verandering inkomen,zeker eens sannie zijn eigen webshop zal starten :verrygood ,want de schimmels en bacto zijn zeker aan te raden,voor het moment is er nog zeker bodemleven aanwezig,zeker omdat de ph waarde redenlijk stabiel is,trouwens bij het planten kleine regenwormpjes tegengekomen,ze zijn zich aan het voortplanten!Dus de aarde is zeker nog goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit rataplan :verrygood

en ga deze zeker volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er lekker uit rataplan :)

heb het al beter gehad,maar is leerrijk om te bekijken hoe een cyclus kan uitdraaien met slecht startmateriaal...

Heb je iets aan deze voedingswaarden de priester? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rataplan ik ben blij jouw weer terug te zien met een nieuw topic. Ik vind het leuk om jouw topics te lezen.

 

Groeten van FLappie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb het al beter gehad,maar is leerrijk om te bekijken hoe een cyclus kan uitdraaien met slecht startmateriaal...

Heb je iets aan deze voedingswaarden de priester? :verrygood

 

 

jazeker, een klein beetje biobizz groei erbij had ik nog niet aan gedacht, en ga hier ook een beetje van meegeven...

tis gewoon effe beetje leren omgaan met deze lijn.

 

bedankt voor de info rataplan:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de positieve reacties...

Ondertussen zitten we in de 6e bloeiweek,mijn hokteperatuur is deze week flink over de schreef gegaan door een defecte ventilatorstarter,hoktemperatuur heeft een ganse nacht om en nabij de 38° geweest,toen ik ontwaakte merkte ik een sterke wietgeur op in huis!Dit ter zake,de planten hebben er enkel wat verkleurde bladpunten aan overgehouden,en zijn verder en verder in hun bloemontwikkeling aan het doorzetten,met nog een kleine 4 weken voor de boeg kan ik al zeggen dat deze slecht verzorgde,en genetische kwalitatief slechte stekken het ook behoorlijk doen in de aardebakken!Had het eerlijk gezegd niet zo gunstig verwacht,zo zie je nog maar eens dat ''levende''aarde tot heel wat in staat blijkt te zijn.

De ec waarde is lichtjes omhoog gegaan tot een waarde van om en bij de 0.90,veroorzaakt door

1ml Biogrow

2ml Biobloom

2ml Topmax

2ml Guano vloeibaar per liter water,samen met bacterial als toevoeging,deze week zat ik wel aan een topweek betreft watergiften!Bijna dagenlijks 15 liter voedingswater per bak,ze hebben blijkbaar dorst!Bij de dagenlijkse controle op de tensiometers kwam ik steeds boven de 120mbar uit,nu nog steeds,dus nog een beetje extra voedingswater kan geen kwaad,de spint is eindelijk onder controle,nog enkel wat eitjes zichtbaar(bedankt stekkenboer)nog extra gaan behandelen is voor mij nu uit den boze,heb de lv wat verhoogd,door de ontvochtiger bij te stellen, en de zwenkventilatie ook wat intensiever laten draaien,we willen natuurlijk niet te veel vochtophoging in de toppen,dit controleer ik nu intensief.

Het gaat goed,kijk en oordeel,ook de 2x geknakte zaailingen komen nu mooi in top...

Foto=3MEOKLLB.jpg

de stekken...

Foto=ZDIHMRLF.jpg Foto=XSVCHTIO.jpg

 

Foto=M6GPQUAO.jpg Foto=IHHU77AC.jpg

 

Foto=IL8RWYME.jpg Foto=J7FPLEL8.jpg

de harsontwikkeling is wel prima,onderin beginnen de eerste haartjes te kleuren,het gaat goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit rataplan,

ik zit ongeveer in dezelfde week nu...

wel leuk om ze te zien zo :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie toppen rataplant :smoke

gaat zoals gewoonlijk weer perfect :no

succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...