Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sjakienlx

Is Dit Nou Toprot??????

Recommended Posts

is dit nou toprot???

ik heb voor de zekerheid al een aantal takjes met deze rommel weggeknipt, maar het zit op vele takjes en rond de buds.. :blink:

moet ik nou al oogsten??wat is slim

 

dsc00994kj7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei, en niet zo'n klein beetje ook :blink:

mag je met een goed middeltje aankomen wil je dat nog wegkrijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als t goed is is t spint,

en komen uit die bruine torentjes kleine spinnetjes....

ik weet niet hoever je al bent,in ieder geval even stofzuigen(met opzetborsteltje,laagste stand),dat t meeste spinttroep weg is.

 

ik heb er nu ook licht last van,

je bent niet de enigste met spint,

op t forum lees ik t steeds meer de laatste tyd,

het heerst denk ik....

 

sterkte,en los t t liefst biologisch op,

maar pas op met spuiten,dit kan toprot aantrekken,

ik heb gespoten in de 6e week,maar dat raad ik je niet aan,

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is dus iniedergeval geen rot, da's dan wel weer positief, ofniet?

dit kan ik dus nog een beetje weghalen op de plaatsen waar dit zit? ik doe dit dan denk ik gewoon even met een schaartje want ik heb niet zo'n opzetborsteltje voor op de stofzuiger..

 

 

Het voorbeeld op de foto is trouwens wel een van de meest exreme hoor, maar is dit nu zo erg dat er ook eerder geknipt moet worden net als met toprot?verspreid dit spul zich ook zo snel?

ik ben er bang voor :blink:

laat mn planten liefst nog een weekje staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gerust eens gaan lezen.. om een schimmel met ongedierte te vergelijken gaat me toch wat ver :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, het zal je verbazen wat die kleine beestjes je grote plantjes kunnen aandoen.. dus of het beter is als rot, ligt nu nog aan jou :verrygood wacht er niet te lang mee hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was van plan om aankomend weekend te gaan oogsten, de haartjes zijn nu voor zo'n 50% bruinig maar wil die spint wel voorzijn..

heb wel gelezen dat ze tijdens het drogen toch nog je toppen verlaten omdat er dan niks meer voor ze te halen valt.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ik nogal wat last heb van spint wil ik aankomend weekend mijn planten gaan oogsten om de spinnetjes voor te zijn..

spint zijn een soort webjes met kleine rood/oranje beestjes eromheen wie kan mij vertellen hoe schadelijk deze zijn en of ik er verstandig aan doe om ze van 't weekend te knippen??

er zitten al aardig wat bruine haren in mijn toppen, ik schat zo'n 45-50 %

 

 

dsc00995uw6.jpg

 

 

 

dsc00998aj2.jpg

 

 

Help!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbel onderwerp, je vraag ook reeds gesteld in outdoor vragen. Samengevoegd met andere onderwerp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

oke bedankt, maar wat denk jij nou wazzup wat is wijs..??

ik heb die planten nou al zolang, het zou zonde zijn als er nu iets lulligs misgaat zo vlak voor het einde..

over een dag of 5 (zondag ofzo) omhakken ofniet..?

 

Sjakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst al die spint wegzuigen met een stofzuiger ofzo als dat kan, maar die spint zit er zeker al een poos... heb je niks doorgehad dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt nee, en als je het eenmaal doorhebt, verspreidt het zich ook als een gek.. :verrygood

ga het wel proberen met de stofzuiger, was al met wattenstaafjes enzo in de weer geweest maar het lijkt wel dweilen met de kraan open..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou volgens mij zat dit er al wel een poosje hoor... een week of 2 denk ik toch wel...

 

maarja gewoon zo snel mogelijk alles wegzuigen......

 

met spint staat de plant ook stil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, hoe lang bloeien ze al? Hoe lang kun je de plaag onder controle houden? Dat is en afweging die je zelf moet maken. Als je het onder contrle kunt houden zal het er niet veel slechter van worden, eerder beter, maar als je plant opgevroten wordt lijkt me toch ook niet lekker. Bovendien, je hebt een huis vol spint straks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...