Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jord

5x Santa Maria, 250w Hpi Lamp @ Scrognet

Recommended Posts

Volgens mij geef je ze iets teveel water, geef ook nog geen voeding (tenzij je met oude aarde werkt) voor een week of 2.5/3 dan pas bijvoeden als je bladeren geel kleuren. Met 200 ml/2 dagen moeten ze het nu maar doen!

 

Succes verder,

 

NEU$

Share this post


Link to post
Share on other sites

28 Augustus ben ik begonnnen met de kweek dus er is nu ongeveer een maand voorbij..

Sommige blaadjes kleuren al wat geel dus ben maar voor de zekerheid begonnen..

 

Okee geef ze dan 200ML.

 

Bedankt he :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je spint hebt, moet je iets voor spint halen om te bestrijden en niet van alles laten voor praten, je hbet nu wat tegen luizen en tripsen gehaald, een potje massai van bayer werkt prima tegen spint.

Verder vindt ik dat je er vanalles indoet terwijl je nadien vraagt of het goed is.

Je bent nauwelijks aan de gang en dan werk je al met enzemen omdat je van iets te veel hebt toegevoegd.

Ik heb momenteel met mijn laatste kweek bezig, wil er voorlopig mee stoppen.

Heb 6 jaar gegrowd en wel 6 keer in het jaar met telkens 50 plantjes wat gem. 4,5 kg per jaar opbracht en dat op 2 m2.

Het enigste waar ik mee werk, meter of iets dergelijks heb ik niet, maar ik kan wel aan de plant zien hoe hij zich voelt, verder heb ik alleen canna bloei, in de groeiperiode zit er de eerste tijd genoeg in je aarde en dan vanaf week 5 PK 13-14 en uiteraard het preventief spuiten van massai van Bayer als de planten in de bloeikamer komen en zeker als ze van buiten komen.

De stekken die bij mij zijn omgekomen in al die jaren is misschien nog geen 10. Te veel water is altijd funnest, laat toch die grond eerst opdrogen, je kunt het aan de aarde zien en aan de potten voelen en je moet er de fealing voor zien te ontwikkelen.

Er zijn sommigen die er van alles wat bij doen en door de bomen het bos niet meer zien, wat alleen maar slecht is en onkontroleerbaar wordt.

Maak het eens niet moeilijker dan het is en laat je niet van alles aanpraten, gewoon kijken naar je planten en je zult gewoon zien dat ze, zonder alle poespas, het ook uitstekend doen.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk toch dat ze er binnenkort wel weer bovenop komen. Ik heb een keer met stekjes gehad dat alle bladeren eraf waren en hij gewoon weer begon.

Denk ook dat je gewoon zoals ria zegt moet werken. Langzaam opbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooo ria dat doe je niet slecht he!

Jaloers haha :specool

 

Maar zou het wel wat rustiger opbouwen misschien is het wel dat ik het allemaal wat sneller wil doen haha..

Ben net naar een kweker geweest en hij had het over lieveheersbeestjes is anders iets??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het was eigenlijk bedoeld om stekken te snijden..

 

Denk dat ik de complete plant ga omhakken stekken uit ga snijden en nieuwe stekken erin??

Share this post


Link to post
Share on other sites

;'( dat ziet er niet goed uit man :S zelfs bij mij zagen ze er naar 1 maand beter uit

ik heb ze de eerste maand alleen maar gewoon water gegeven, ik ben er van overtuigd dat je beter te weinig dan te veel water kan geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee baal er wel flink van..

 

Okee final!!!

 

Doorgaan, groeisimulator blijven geven

Doorgaan, schoonwater geven

 

Stoppen, nieuwe stekken

 

Wat moet ik doen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

no hard feelings...maarre.. :specool omhakken die handel en nieuwe stekken der in!! en je watergift zwaar gaan minimaliseren,je zal er stijl van achterover gaan vallen hoe weinig water ze eigenlijk nodig hebben ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

omhakken ja!!Verlos de vrouwtjes uit hun lijden! ;) :specool

En ik zou ze niet gaan omhakken en er nieuwe stekken van afhalen.Ik zou goede zaden kopen en beginnen met een nieuwe start:Genoeg verse lucht, goede outtake, elke dag even naar de ph & ec kijken, werken met bactieren en schimmels en wormen, je eigen mix maken!!Zo zou het wel moeten lukken. Kan een beetje hard aankomen maar ja that's just the way it is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan in het bloeihok nu maar even wachten op nieuwe stekken dan kmot er weer een verslag!

 

------------------------- CLOOOOSEEEE -------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...